learndl learndl triboon

کوتاه کردن لینک در وردپرس با 3 روش کاربردی (+افزونه Linker)

افزونه کوتاه کنند لینک یا شکننده لینک

همانطور که میدانید ، یک سری ابزارها و وبسایت ها برای کوتاه کردن لینک در وردپرس وجود دارند که شما میتوانید از آنها استفاده کنید . بعضیا می پرسند که اصلا چرا باید لینک های سایت خود را کوتاه کنیم ؟ توی این مقاله میخواهیم بیشتر راجب این نکات باهم بحث کنیم و بگیم که چرا باید لینک ها کوتاه باشند و چگونه بدون استفاده از ابزارهای خارجی ، لینک های سایت مون رو کوتاه کنیم .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید و چنانچه انتقاد یا نظری درباره این اموزش داشتید ، از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید . ابتدا باهم بررسی میکنیم که : 1 – ایجاد سیستمی برای کوتاه کردن لینک در سایت وردپرسی ! 2 – استفاده از افزونه Linker  – و در آخرین روش هم افزونه Pretty Links Lite را به شما وبمستران عزیز معرفی میکنیم .

 

ایجاد سیستم Short Link برای کوتاه کردن لینک در وردپرس

در اولین گام می‌خواهیم با استفاده از خود وردپرس لینک های کوتاه بسازیم و در نهایت یک سیستم کوتاه کنند لینک برای آن درست کنیم. همانطور که قبلا مشاهده کردید ، در بخش ویرایش برگه یا ویرایش نوشته، یک دکمه تحت عنوان ویرایش پیوندک قرار دارد. این بسته به نوع ادیتور شما و طبق تصویر زیر در کنار دکمه ویرایش در بخش پیوند یکتا قرار گرفته است.

 

آموزش افزونه وردپرس و سیستم کوتاه کننده لینک

 

اگر در این بخش دکمه دریافت پیوندک قرار نداشت وارد تنظیمات خود شوید و از بخش پیوندهای یکتا، در قسمت تنظیمات عمومی گزینه نام نوشته را انتخاب کنید و آن را ذخیره نمایید. پس از اینکه مطابق تصویر بالا این گزینه را انتخاب کردید لازم است این کدها را در فایل functions.php که در پوشه قالب شما گرفته است، کپی کنید و آن را save کنید.

 

 

add_filter( 'get_shortlink', function( $shortlink ) {return $shortlink;} );

 

حالا اگر یک نوشته ایجاد کنید یا وارد ویرایش برگه ها شوید می‌توانید گزینه دریافت پیوندک را مشاهده کنید. به کمک این دکمه به راحتی لینک کوتاه هر برگه و نوشته را ایجاد کنید و از آن در بخش های مختلف یا شبکه های اجتماعی دلخواه خود استفاده کنید.

 

لینک کوتاه کن

 

 

آموزش و معرفی افزونه Linker برای کوتاه کردن لینک در وردپرس

کوتاه کردن لینک در وردپرس با استفاده از افزونه Linker به شما این امکان را می‌دهد که آمار تعداد کلیک روی هر لینک را مشاهده کنید. Linker ساده‌ترین ابزار جهت ساخت لینک کوتاه در وردپرس است که می‌توانید بر روی دامنه اصلی وبسایت خود، لینک‌های کوتاه مختلفی ایجاد نمایید. در ادامه با بررسی افزونه همراه ما باشید.

لینک‌هایی که توسط این افزونه تولید می‌کنید، به صورت ریدایرکت 301 منتقل شده و آمار دقیقی از تعداد کلیک به شما ارائه می‌گردد. می‌توانید انواع لینک کوتاه داخلی یا خارجی برای کاربردهای مختلف نظیر همکاری در فروش ایجاد کرده و از آنها در وبسایت‌تان استفاده نمایید. از قابلیت‌های کلیدی افزونه Linker می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • ساخت لینک کوتاه روی دامنه وبسایت شما
  • انتقال لینک‌ها به آدرس مورد نظر شما، اعم از داخلی یا خارجی به صورت ریدایرکت 301
  • ارائه آمار دقیق از کلیک روی هر لینک
  • استفاده بسیار آسان و سریع
  • رابط کاربری فوق العاده ساده برای کوتاه کردن لینک در وردپرس

آموزش کوتاه کردن لینک در وردپرس

ابتدا افزونه Linker را از مخزن وردپرس نصب و فعال کنید (لینک در انتهای مطلب).

پس از فعالسازی، پست تایپ جدیدی در منوی پیشخوان وردپرس تحت عنوان Linker اضافه می‌شود.

در زیر منوی این قسمت، روی Add New کلیک کنید تا وارد صفحه ایجاد لینک کوتاه شوید.

 

 کوتاه کردن لینک در وردپرس با افزونه Linker

 

می‌توانید عنوان دلخواهی برای لینک خود وارد نمایید.

در قسمت پیوند یکتا، آدرس لینک کوتاه شما تعیین می‌شود که برای مثال، به شکل زیر خواهد بود:

 

https://vebeet.com/go/custom-slug/

 

در بخش Link Info و قسمت Redirect Link، لینک مقصد خود را وارد نموده و در نهایت روی دکمه انتشار کلیک کنید.

حالا لینک کوتاه شما با آدرسی که تعیین کرده‌اید در دسترس است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

در منوی پیشخوان، اگر روی گزینه Linker کلیک کنید، وارد لیست لینک‌های کوتاه می‌شوید.

در این صفحه، جزئیات لینک‌ها به همراه آمار کلیک روی هر کدام از آنها قابل رویت است؛ همچنین می‌توانید آنها را ویرایش یا حذف کنید.

امیدواریم که از آموزش کوتاه کردن لینک در وردپرس لذت برده باشید.

 

کوتاه کردن لینک به کمک افزونه Pretty Links Lite

آخرین افزونه ای که میخواهیم آن را معرفی کنیم ، افزونه Pretty Links Lite است . شما با استفاده از این افزونه می‌توانید به کوتاه کردن لینک در وردپرس بپردازید یا به اصطلاح لینک های بلند خود را کوتاه کنید و از آنها استفاده کنید. این افزونه امکان ردیابی لینک را فراهم کرده است و می‌توانید اطلاعات دقیقی از هر هیت و روش ورود افراد و گزارش آنرا دریافت کنید. به همین راحتی ترافیک سایت خود را افزایش دهید و لینک های جذاب و بهتری در وب سایت خود قرار دهید.

 

جمع بندی :

سه روش برای کوتاه کردن لینک در وردپرس توضیح دادیم . همچنین در خلال همین توضیحات دوتا افزونه به شما معرفی کردیم که میتوانید از آنها برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید . علاوه بر محتویات این آموزش پیشنهاد میکنم که مقاله “اسکریپت کوتاه کننده لینک در وردپرس” را مطالعه کنید .

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.8 / 5. تعداد آرا : 4

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت