learndl learndl triboon

کدام دوربین عکاسی بهتر است؛ سونی یا نیکون؟

در صورتی که قصد دارید از دو برند سونی و نیکون خریداری کنید حتما تا انتهای مقاله با ما همراه شوید زیرا که مقایسه ای بی نظیر در انتظار شماست…

علاوه بر آن می خواهیم یک پیشنهاد فوق العاده به شما بدهیم؛ چنانجه قصد دارید از دوربین های فوق حرفه ای این دو برند بهره لازم را ببرید و نمی خواهید بیش از حد هزینه کنید، پیشنهاد می شود به سایت مکث شاپ مراجعه کنید زیرا که قیمت، کیفیت و تنوع محصولاتش بی نظیر و بسیار نرمال است.

سه محصولی که قرار است به آنها بپردازیم عبارت اند از SONY A7 III، NIKON D7500 و NIKON D850 زیرا که این 3 دوربین عکاسی در بازار ایران بیشترین متقاضی را دارند و در سایتی که در بالا به آن اشاره شد بیشترین بازخورد را داشته اند و این را مدیون کیفیت، قابلیت و ویژگی هایشان هستند!

از سویی دیگر، این دوربین ها مختص به عکاسان و فیلم برداران نیمه حرفه ای و حرفه ای هستند و هر دو قشر می توانند از آنها بهره لازم را ببرند؛ همچنین ویژگی هایی دارند که هر کاربری را به خود جذب می کنند و باعث می شوند عکاسان و فیلم برداران آتلیه ای، خیابانی، ورزشی و… از هر تجربه خود، لذت ببرند.

نگاهی جامع به دوربین عکاسی سونی A7 III، دوربین D850 نیکون و D7500 NIKON:

محصولات شرکت سونی فقط برای افراد حرفه ای طراحی می شود اما لزوم دارد بدانید که در بازار جهانی دوربین عکاسی شرکت نیکون، رتبه بالاتری را خود اختصاص داده است زیرا که در تولید محصولات DSLR برای تمام کاربران مبتدی، نیمه حرفه ای و فوق حرفه ای جایگاه بالاتری دارد و همین علل باعث شد تا عکاسان بسیاری نسبت به خرید از محصولات نیکون جذب شوند!

دوربین عکاسی سونی

دوربین عکاسی سونی

دوربین سونی A7 III مناسب تصویر برداری های ورزشی، خیابانی، فیلم برداری از مراسم های شخصی و عمومی، عکاسی پرتره حرفه ای و ضبط ویدیو در محیطی با نور کم است که تمام این ویژگی ها باعث متمایز شدن آن نسبت به دو رقیب دیگر، شده اند.

البته امکانات پیشرفته دیگه نیز در دوربین عکاسی سونی A7 III وجود دارد که در ادامه به صورت دقیق به آنها می پردازیم.

بدنه این دوربین بسیار مناسب و دقیق عایق بندی شده که باعث می شود تا عکاس در تمام شرایط آب و هوایی بتواند تصویر برداری و فیلم برداری های خود را انجام دهد و نگران نفوذ رطوبت و گرد و خاک در دوربینش نباشد.

صفحه نمایش دوربین SONY A7 III دارای سه حالت چرخان، لمسی و مترحک است که باعث می شود کاربر به راحتی بتواند از سوژه های خود در هر زاویه ای، فیلم برداری کند!

” لازم به ذکر است: این دوربین ابعادی کوچک دارد و بسیار سبک می باشد که باعث می شود جابجایی برای تصویر برداران و فیلم برداران آسان شود ”

قابلیت های سونی A7 III

  • تصویر برداری با رزولوشن 6000×4000.
  • فیلم برداری و ضبط ویدیو هایی بی نظیر با کیفیت 4K.
  • استفاده از حسگر CMOS نوین.
  • توانایی ذخیره سازی با دو فرمت .JPEG–RAW
  • تصویر برداری با حداقل سرعت 30 فریم بر ثانیه و حداکثر سرعت 1/8000 فریم در ثانیه که یک قابلیت منحصر بفرد عنوان می شود.
  • فیلم برداری با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه.
  • قابلیت نورسنجی با حالت های مرکزی، چندگانه، نقطه ای و…

عوامل ذکر شده در بالا جزو مهم ترین امکانات دوربین عکاسی SONY A7 III می باشند و شما می توانید اطلاع تکمیلی این محصول پیشرفته را در سایتی که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، مشاهده کنید.

دوربین عکاسی D7500 NIKON

دوربینی بی نظیر و نیمه حرفه ای که گاهی کاربران حرفه ای کمپانی نیکون نیز از آن به علت کاربرد های فراوان و قیمت مناسبش، استفاده می کنند!

بدنه این محصول بسیار مقاوم بوده و در بین محصولات مشابهش، مستحکم تر عنوان می شود زیرا که در ساخت آن از آلیاژ منیزیم استفاده شده است که باعث می شود دوربین در برابر ضربات سطحی و برخورد با جسم تیز، دچار مشکل نشود.

علاوه بر آن فوکوس دوربین D7500 نیکون نیز همانند محصولات سونی، زبان زد است و تصاویری بی نظیر در حالت پرتره به کاربران ارائه می دهد.

” لازم به ذکر است: لنز اصلی دوربین عکاسی D7500 نیکون، 18-140mm می باشد ”

دوربین d7500 nikon متناسب با عکاسان خیابانی، مبتدی، نیمه حرفه ای، تصویر برداری خانوادگی، عکاسی دانش آموزی و دانش جویی، فیلم برداری از حیات وحش و نظایر آن… طراحی و در بازار عرضه شد که علاوه بر نکات ذکر شده در بالا، قیمت نرمال آن باعث جذب بیشتر کاربران شد.

قابلیت های دوربین D7500 نیکون

  • تصویر برداری با رزولوشن 4024×6048.
  • فیلم برداری و ضبط ویدیو با دو کیفیت FULL HD و 4K که بی نظیر است و باعث می شود کیفیت آنها در انتهای کار، فوق العاده شود!
  • دارای 25 مگاپیکسل موثر در هنگام انجام تصویر برداری و فیلم برداری.
  • بهره وری از حسگر CMOS پیشرفته.
  • توانایی ذخیره سازی با دو فرمت JPEG-RAW.
  • تصویر برداری با حداقل سرعت 30 فریم بر ثانیه و حداکثر سرعت 1/8000 فریم بر ثانیه.
  • توانایی فوکوس بر روی سوژه در حال حرکت در هنگام فیلم برداری و عکاسی، چند سوژه، شناسایی صورت سوژه و…

عوامل ذکر شده در بالا جزو مهم ترین امکانات دوربین عکاسی D7500 NIKON می باشند و شما می توانید اطلاع تکمیلی این محصول پیشرفته را در سایتی که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، مشاهده کنید.

دوربین عکاسی سونی

دوربین عکاسی نیکون

و در آخر می رسیم به بهترین دوربین عکاسی تولید شده توسط کمپانی نیکون ( D850 ).

دوربین D850 NIKON در چند سال اخیر رتبه اول دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری DSLR را در کمپانی نیکون به خود اختصاص داده است زیرا که قابلیت های این دوربین عکاسی منحصر بفرد و تکرار نشدنی است و قیمتش نسبت به دیگر محصولات تولید شده نیکون، بالا تر است.

این دوربین همانند محصولات تک رقمی کانن مختص به افراد حرفه ای و فوق حرفه است و بسیار مناسب تصویر برداری حیات وحش، خبرنگاری، مراسم عروسی و نظایر آن… می باشد.

قابلیت های دوربین D850 نیکون

  • تصویر برداری با رزولوشن 5504×8256.
  • فیلم برداری با دو کیفیت FULL HD و 4K.
  • استفاده از دو حسگر BSI و CMOS که باعث می شوند سرعت فعالیت با این دوربین عکاسی بسیار بالاتر رود.
  • دارای 45 پیکسل موثر که در هنگام عکاسی و فیلم برداری کیفیت بی نظیری را به مخاطب ارائه می دهد.
  • توانایی فوکوس بر روی 153 نقطه که در هیچ کدام از دوربین های DSLR همچین قابلیتی وجود ندارد!

عوامل ذکر شده در بالا جزو مهم ترین امکانات دوربین عکاسی D850 NIKON می باشند و شما می توانید اطلاع تکمیلی این محصول پیشرفته را در سایتی که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، مشاهده کنید.

جمع بندی و مقایسه این سه محصول

با توجه به امکانات و قیمت این سه محصول برای افراد حرفه ای، پیشنهاد می شود از محصولات شرکت نیکون خریداری کنید اما لازم به ذکر است که قدرت دوربین های سونی فوق العاده است؛ همچنین می بایست بدانید که تمام افراد حرفه ای بین این دو برند، دوربین عکاسی سونی را در اولویت کار خود قرار می دهند.

مقایسه دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری با یکدیگر کار پیچیده ای است زیرا که هر کدام تحت تاثیر یک سری عوامل، امکانات، ویژگی و قابلیت ها از یک دیگر برتر می باشند و اگر بخواهیم مقایسه کنیم، بهتر است آنها را بررسی کنیم و حق انتخاب را به خود کاربر بدهیم.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 5 / 5. تعداد آرا : 1

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت