learndl learndl triboon

چگونه به یک گرافیست حرفه ایی تبدیل شویم ؟

آموزش کامل گرافیک و ابزار های گرافیکی برای گرافیست شدن

گرافیک یکی از یکی از محبوب ترین و پردرامد ترین شغل ها در این دو دهه اخیر بوده است . برای بعضی ها گرافیک یعنی عشق و گاهی هم آن را به معنای زندگی حقیقی می پندارند . گرافیک علاوه بر اینکه یک شغل است ، میتواند بهترین سرگرمی دنیا هم باشد . درواقع کسانی هستند که از رده های سنی پایین تر مانند نوجوانی و جوانی ، حس بسیاری به طراحی ، رنگ آمیزی ، خلق کردن و .. پیدا میکنند . گرافیک در یک دهه اخیر ، به یکی از پرکاربردترین شغل های دنیا تبدیل شده است . چرا بعضی از افراد با داشتن علاقه به این رشته ، در آن موفق نمی شوند و یا ناکام می مانند ؟ گرافیک در بسیاری از عرصه ها نقش کاربردی دارد . دلیل موفق نشدن گرافیست های جوان و تازه کار ، ندانستن بعضی نکات درباره گرافیست بودن است .

 

بسیاری از مردم ، در اینترنت به دنبال مسائلی میگردند و درباره موضوعات مختلف تحقیق میکنند . اکثر این جستجوها شامل یادگیری محتوای آموزشی هستند . به عنوان مثال شما برای تبدیل شدن به یک گرافیست حرفه ایی نیاز به یادگیری برخی نکات و دروس دارید . پس باید منبعی مشخص برای هر آموزشی که میخواهید داشته باشید . سایت فرادرس یکی از این منابع ایمن و پایدار است که هر مبحثی را میتوانید در آن آموزش ببینید !

 

در این مقاله وبیت سعی کرده است ، نکات کاربردی برای گرافیست بودن را جمع آوری و در نهایت ارائه کند . لازم است بدانیم که در چه رشته ایی پا میگذاریم و قرار است به قله کدام کوه برسیم . گرافیک هم مانند دیگر رشته ‎ها ، ابتدا و انتهایی دارد . هم ابتدا و هم انتها را نقاطی فرض کنید که یک خط را تشکیل میدهند . در بین این دو نقطه ابتدا و انتها ، مسیری طولانی و پر از فراز و نشیب وجود دارد . کسانی که این رشته را تا انتها ادامه می دهند و موفق می شوند ، فارغ از یاد داشتن نکات امروز وبیت نبوده اند . برای یادگیری بیشتر درباره حرفه ایی شدن در گرافیک ، وبیت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

 

هدف از طراحی گرافیک چیست ؟

همانطور که در بالاتر هم گفتیم ، رشته گرافیک مانند هر رشته و کار دیگری دارای نقاط ابتدا و انتها می باشد . نقطه ابتدا به معنای شروع پرقدرت و نقطه انتها یعنی خروجی تلاش های شما !! این خروجی بدون داشتن هیچ نقطه اوجی ، نمیتواند موفقیت آمیز باشد . هدف اصلی رشته گرافیک هویت بخشیدن به تعدادی المان و خلق کردن هر آن چیزی که در ذهن شما استنباط می شود ، می باشد . نرم‌افزارهای گرافیکی بسیاری وجود دارند که تحت وب ، کامپیوتر و موبایل کار میکنند .بهترین این نرم افزار ها ، محصولات ادوبی هستند . قطعا نام فتوشاپ را تابحال شنیده اید ! این نرم افزار گرافیکی در زمینه طراحی های چند بعدی و ادیت عکس رقبی ندارد . اگر شما هم تمایل به یادگیری چنین نرم افزار هایی دارید ، میتوانید از آموزش اختصاصی فتوشاپ استفاده کنید.

 

آموزش گرافیک - چگونه طراح گرافیک بهتری شویم ؟؟

 

کدام یک حیاتی تر است ؟ خلاقیت یا مهارت

خلاقیت

مهم ترین فاکتور در زمینه گرافیک ، داشتن خلاقیتی پویا است . به طور کلی ، داشتن خلاقیت های این چنینی ، میتواند حس علاقه را در شما ایجاد کند یا بالعکس . اگر از هر گرافیستی بپرسید ، خلاقیت را در کنار دیگر فاکتورها بارزش بیان می کند . این عنصر مهم (خلاقیت خلق کردن ) از ویژگی‌های یک طراح هست که میتواند یک گرافیست حرفه‌ای را از گرافیست مبتدی متمایز کند . بهترین شیوه استفاده از ایده ها و خلاقیت های ذهنی ، پیاده سازی آنها بروی کاغذ می باشد . بعد از پیاده سازی و رسم ایده ها بروی کاغذ ، وقت آن رسیده است که اثراتی را در رشته گرافیک خلق کنید . این اثرات بدون استفاده از نرم افزارهای گرافیکی هم امکان پذیر نیستند . بهتر است که همیشه ایده های خود را بروی کاغذ بکشید ، هرچند که از نظر خودتان مفید نباشد .

 

دیدن نقش بسیار مهمی در طراحی کردن دارد . اگر ما نبینیم ، نمیتوانیم خلاق باشیم . پس برای دیدن و خلق کردن ایده های نو در رشته گرافیک نیاز به دیدن آثار متخصص ها دارید . مثلا اگر شما می خواهید عکسی را ادیت کنید ، بهتر است ابتدا عکس های فوق العاده ایی را که با ادیت کردن کاملا تبدیل به اثر متمایزی شده اند ببینید . این روش به شما ایده و خلاقیت و جرئت استفاده از آنها را می دهد .

 

مهارت

داشتن تخصص و مهارت در نرم‌افزارهای گرافیکی هم بحث دیگری از کار طراح گرافیک می‌باشد. امروزه تعداد زیادی نرم‌افزار گرافیکی در موبایل و دسکتاپ وجود دارند . این گستردگی نرم افزارها ، دسترسی را قوی تر از پیش کرده اند . نکته مهمی حائز اهمیت می باشد ، این است که گرافیست های مبتدی تصور میکنند باید به همه نرم افزارهای گرافیکی تسلط کامل داشته باشند . گرافیست ها با داشتن همین تصور نادرست ، بعد از گذشت مدتی نا امید می شوند و به طور کلی از رشته گرافیک قطع امید می کنند . اولین پیش نیاز داشتن تخصص ، صبر بالا و داشتن امید است . شما با داشتن این دو فاکتور میتوانید تجاربی را در کنار قشر های حرفه ایی این رشته به دست آورید .

 

وبیت یکی از منابع پربار در صنعت مهارت سازی می باشد که در زمینه های وبمستری فعالیت زیادی دارد . برای آموزش های متعدد در این زمینه ها میتوانید از وبیت به عنوان یک منبع ثابت قدم استفاده کنید . همچنین مقالات بسیاری در زمینه های سئو ، طراحی سایت ، برنامه نویسی و … منتشر نموده است که میتوانید از آرشیو مقالات ، آن ها را مشاهده کنید .

 

البته جالب است بدانید در رشته گرافیک نرم افزارهایی مانند ایلاستریتور وجود دارند که در زمینه طراحی حرفی برای گفتن دارند . یعنی هر نرم افزار به صورت تخصصی بروی انجام یک کار متمرکز می باشد . پس سعی کنید متناسب با هدفی که دارید ، ابزارهای خود را انتخاب و استفاده کنید . همانطور که گفتیم نرم افزار ایلاستریتور یک ابزار و اهرم بسیار کاربردی در زمینه طراحی می باشد . یادگیری این ابزار نیازمند صرف کردن وقت و هزینه زیادی می باشد . اگر تمایل دارید که ایلاستریتور را با محدود ترین شرایط آموزش ببینید ، به مجموعه آموزش های ایلاستریتور مراجعه کنید .

 

آموزش استفاده از نرم افزارهای گرافیکی

 

6 تا از نکاتی که ما را به گرافیست بهتری تبدیل میکند

  • یادداشت برداری از ایده ها و خلاقیت های آنی
  • پیاده سازی هر ایده ای که به ذهنتان می رسد . از روش پیاده سازی بروی کاغذ استفاده کنید .
  • با کارفرماهای خود مهربان تر باشیم . یعنی برای تکمیل کردن پروژه ها ، از نظرات سازنده انها استفاده کنیم .
  • داشتن سرعت عمل فوق العاده در کنار مهارت تیزبینانه
  • لازم است نظرات خود و مشتریان را با هم ترکیب نکنیم . به این معنا که از تجارب خود در پروژه های قبلی استفاده کنیم .
  • حساسیت خود را برای طراحی عناصر گرافیکی کاهش دهید . چراکه کیفیت بالا نیازمند داشتن تمرکز است .

 

2 ویژگی اثبات شده برای موفقیت در گرافیک

1 – مهم ترین شاخص هر کاری ، داشتن سبک و روش های خاص مربوط به خودش است . اگر سبک مناسبی ندارید ، آن را تغییر دهید. با تغییر دادن سبک کار تغییر قابل ملاحظه ایی را در نمونه کارهای خود مشاهده میکنید . مهم است که به سبک های زیاد روی نیاوریم . شما نباید برای پیش بردن اهداف خود در زمینه کاری ، سبک ها متفاوتی را امتحان کنید . این اشتباه است و انجام کار اشتباه هم شما را از موفقیت در گرافیک دور میکند .

2 – رنگ شناس باشید . چیزی که از گرافیست های حرفه ایی انتظار میرود این است که رنگ شناس باشد . همچنین بداند در چه زمانی و چه موقعیتی از چه رنگی باید استفاده کند . رنگ شناسی در موارد بسیار دیگری مانند طراحی تجربه کاربری و طراحی های چند بعدی کاربرد بسیاری دارد .رنگ ها موضوعات روانشناختی خاصی دارند که داشتن این دانش ها نیازمند رنگ شناسی است .

 

جمع بندی

به طور کلی از نقطه شروع گرافیست شدن شروع کردیم و به نقطه پایان و انتهای ان رسیدم . چیزی که شما در این مقاله باید برداشت کنید، چیزی نیست جز داشتن تمرکز ، دقت ، مهارت ، خلاقیت ، استعداد ، صبر بالا و … است . گرافیست هایی که درامد های بسیاری را در هر ماه از رشته گرافیک کسب می کنند ، انسان های صبور و پرتلاشی هستند که امروزه به واسطه همان ویژگی ها ، به نوک قله رسیده اند . برای یادگیری آموزش های بیشتر در زمینه گرافیک میتوانید به سایت فرادرس رجوع کنید که یکی از بهترین منابع یادگیری دانش های مختلف است .

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت