learndl learndl triboon

چطور با Object Cache سرعت سایت را افزایش دهیم ؟

افزایش سرعت سایت

ممکنه که در برخی جاها ، مانند کار با وب سرویس ها و یا کارهای سمت سرور ، کلمه Object Cache را شنیده باشید . به همین خاطر میخواهیم توی این مقاله از وبیت بیشتر راجب Object Cache ها صحبت کنیم و بگیم که دقیقا چی هستند ! پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید . همچنین اگر سوال یا ابهامی در این باره داشتید ، میتوانید از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

Object Cache چیست ؟

حالا Object Cache چیه ؟ چه کمکی به ما میکنه و اصلا کاربردش چیه ؟ کش آبجکت یا همون Object Cache سرویسی است که بروی وب‌سرور سایت ما نصب می‌شود و به کش کردن اطلاعات دیتابیس سایت کمک می‌کند. همانطور که میدانید ، کش کردن اطلاعات مسئله بسیار مهمی است که باید به آن دقت کنید . قبلا توضیح دادیم که کش چیست و چگونه کار می‌کند.

 

این‌بار با استفاده از Object Cache سعی می‌کنیم به جای صفحات سایت، اطلاعات موجود در دیتابیس را ذخیره کنیم. این ذخیره‌سازی روی رم سرور انجام می‌شود. پس دسترسی بسیار بهتری نسبت به فایل‌های دیتابیس خواهیم داشت. برای آشنا شدن با انواع این آبجکت کش ها ، ما رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

 

انواع سرویس‌های Object Cache

از انواع آبجکت‌کش‌ها می‌توان به Redis و Memcached اشاره کرد. برای فعال‌سازی Object Cache میتونید از پلاگین لایت اسپید کش در وبسایت تون استفاده کنید . فقط کافیه که به قسمت تنظیمات مربوطه بروید و بروی فعال سازی آن کلیک کنید . حالا بعضی ها می پرسند که اگر هیچ کدام از این سرویس ها بروی هاستینگ من فعال نباشه چی ؟ اون وقت باید چیکار کنیم ؟ در پاراگراف بعدی سعی کرده ایم که به این سوال پاسخ دهیم .

 

اگر هیچ‌کدام از این سرویس‌ها روی هاست من فعال نبود چه؟!

در صورتی که این سرویس‌ها روی هاست شما فعال نباشد، باید از مدیر سرور یا شرکت هاستینگ خود بخواهید تا این موضوع را بررسی کند و سرویس مورد نیاز را روی هاست شما نصب کنند. البته از آنجایی که این سرویس برای تمام سایت‌های موجود روی سرور نصب می‌شود. نصب سرویس توسط هاست شما کاملا به نظر ایشان بستگی دارد و نمی‌توان به دلیل نصب نبودن این سرویس روی سرور هاست، اعتراض کرد.

 

 

افزایش سرعت وبسایت با Object Cache

 

معرفی بهترین افزونه‌های کش وردپرس

حالا که Object Cache رو به شما توضیح دادیم که چیه ، بهتره با چندتا از بهترین افزونه های کش وردپرس هم آشنا بشید . چندین افزونه فوق العاده و محبوب در این زمینه وجود دارند که انتخاب نهایی یک کدوم از آنها بروی وبسایت با شماست.

WP Rocket: محبوب‌ترین افزونه کش

اولین افزونه کش که باید باهاش آشنا شید ، افزونه WP Rocket هست . این پلاگین یکی از محبوب‌ترین افزونه های کش وردپرس است. پس از فعال کردن افزونه، قابلیت کش صفحه بلافاصله فعال می‌شود. رابط کاربری در این پلاگین بسیار ساده است و میتوانید از آن به راحتی استفاده کنید . خزنده آن به‌طور خودکار صفحات وردپرس شمارا برای ایجاد کش، واکشی می‌کند.

 

W3 Total Cache: افزونه کش وردپرس برای توسعه‌دهندگان

W3 Total Cache یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای کش وردپرس است. این پلاگین عملکرد سرور شمارا با کش کردن تمام جنبه‌های سایت شما بهبود می‌بخشد و همچنین یکپارچه‌سازی شبکه تحویل محتوا را ارائه می‌دهد. چه سایت شما در یک شبکه میزبانی مشترک یا یک سرور اختصاصی میزبانی شود، W3 Total Cache برای بهبود عملکرد وب سرور و کاهش زمان بارگذاری صفحه مفید است.

 

LiteSpeed Cache: مناسب ترین پلاگین همه‌کاره افزایش سرعت سایت

LiteSpeed Cache هم یکی از پلاگین های کش وردپرس است که به صورت کاملاً رایگان برای سایت‌های وردپرسی عرضه شده است . این افزونه دارای یک کش انحصاری در سطح سرور است و با هاست سی پنل، دایرکت ادمین و… کاملاً سازگار است. همچنین می‌توانید تنظیمات خود را از سایر افزونه‌های کش ایمپورت یا اکسپورت کنید، بنابراین انتقال به LiteSpeed Cache بسیار آسان است.

 

Object Cache چیست ؟

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4 / 5. تعداد آرا : 5

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت