learndl learndl triboon

چطوری ویدئوهای آپارات رو در سایت وردپرسی نمایش دهیم ؟

نمایش ویدئوهای آپارات با افزونه و بدون افزونه

همانطور که در مقالات قبلی توضیح دادم ، تولید محتوا فقط به صورت متنی نیست ! بلکه شما میتوانید به صورت ویدئویی هم تولید محتوا کنید . اگر فکر میکنید که وقت نمیکنید از خودتان ویدئو بگیرید یا آموزش ویدئویی تهیه کنید ، میتونید از ویدئوهای یوتیوب و آپارات استفاده کنید . حالا بعضی ها میپرسند که چطوری بدون دردسر از این ویدئوها توی سایتم استفاده کنم ؟ جواب ساده است ! کافیه که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید . همچنین اگر سوال ، ایده یا هر فکری که داشتید را میتوانید از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

چرا آپارات ؟

همانظور که بالاتر توضیح دادم ، ممکنه وقت و هزینه آموزش های ویدئویی را نداشته باشید . در نتیجه میتونید از آپارات که داخلی هم هست استفاده کنید . یکی از مهم ترین مزایای آپارات اینه که دیگه لازم نیست ویدیو را تو هاست خودتون اپلود کنید . کاربران شما میتونند ویدئوهای آپارات رو مستقیم از سایت شما مشاهده کنند . تنها موج منفی که این وسط وجود داره ، حجم ویدئوهاست ! شاید ویدیو حجم زیادی داشته باشد. اینطوری سرعت هاست شما پایین نمی‌آید و فضای هاست بیشتری هم خواهید داشت. برای اینکه در هر صورت ویدئوی آپارات رو به صفحات سایت خود اضافه کنید ، دو راه اساسی و کلی وجود داره . راه اول استفاده از امکان ” افزودن ویدئو به سایت من “ است و مورد دوم اینه که شما از افزونه های وردپرسی برای انجام این کار استفاده کنید .

 

راه حل اول : نمایش ویدیو آپارات در وردپرس با امکانات خود آپارات

اولین مرحله از این راه ، اینه که ویدئوی مناسب رو برای نمایش دادن در وبسایت خود انتخاب کنید . دقت کنید که نکاتی وجود داره که باید به آنها دقت کنید . به محتوای ویدئویی که در سایت خود به نمایش میگذارید دقت کنید . پس از اینکه ویدئو دلخواه خود را انتخاب کردید ، بروی گزینه بیشتر > ویدیو در سایت شما بروید. دقیقا مانند تصویر زیر عمل کنید .

 

آموزش آپارات و وردپرس

 

پس از اینکه بروی گزینه بالا کلیک کردید ، وقت آن رسیده است تا یک صفحه جدید برای شما نمایش داده شود . در این صفحه یک کدی را به ما میده مانند تصویر زیر:

 

چطوری ویدئوهای آپارات رو در سایت وردپرسی نمایش دهیم ؟

 

گاهی اوقات ممیخواهیم نوع کدی که آپارات به ما میدهد را عوض کنیم . دو انتخاب در اینجا داریم . 1 – (script) و 2 – (iframe) . ما میتونیم هر کدوم از اینها را انتخاب کنیم . برای انتخاب نوع کد و تغییر اندازه نمایش و… باید بر روی گزینه انتخاب نوع کد و اندازه نمایش و پنجره مشابهی مانند تصویر زیر برای ما باز می‌شود ابتدا نوع کد خودمون را انتخاب میکنیم و حالا شخصی سازی دلخواه خودمون را براش اعمال میکنیم و در نهایت کدی که در باکس برای ما نمایش داده شده را کپی میکنیم که در پست خودمون ازش بتونیم استفاده کنیم. اسکریپت بهتر است

 

چطوری ویدئوهای آپارات رو در سایت وردپرسی نمایش دهیم ؟

 

کد کپی شده رو مستقیم توی یک باکس نوشته یا اچ تی ام ال باکس بزارید . از ویجت های المنتور هم برای نمایش این ویدئو میتوانید استفاده کنید . خب بعد از کپی کردن کد به یکی از پست های خود بروید و در قسمت متن کد را اضافه کنید . حالا بعد از اینکه کد را وارد کردید پست خود را ذخیره کنید و به صفحه پستتون برید تا ویدیو خود را ببینید.

 

چطوری ویدئوهای آپارات رو در سایت وردپرسی نمایش دهیم ؟

 

نمایش ویدئو آپارات با افزونه وردپرسی !

همانطور که در بالا ذکر کردیم ، افزونه هایی برای انجام این کار وجود داره که عموما توسط تیم های داخلی و ایرانی تشکیل شده اند . حتی ممکنه یکی از این افزونه هارو ، تیم آپارات برای سایت های وردپرسی طراحی کرده باشد ! که ما همون رو معرفی خواهیم کرد . آپارات یک افزونه به نام Aparat for WordPress دارد که با آن افزونه می‌توانیم در صفحه سایت خودمون یا همان پست های خودمون ویدیو بگذاریم برای نصب افزونه آپارات به مخزن وردپرس مراجعه می‌کنیم.

 

چطوری ویدئوهای آپارات رو در سایت وردپرسی نمایش دهیم ؟

 

بعد از نصب فعالسازی افزونه آپارات یک بخش جدید به نام تنظیمات آپارات برای ما ایجاد خواهد شد بر روی این بخش کلیک میکنیم و تنظیمات افزونه را انجام میدیم تا افزونه برای ما به خوبی کار کند. تنظیمات افزونه بر اساس نیاز های خودمون تنظیم شده و ما هر نیازی داشته باشیم از افزونه میتونیم از تنظیمات آن برای سفارشی سازی استفاده کنید. پس میتونید به راحتی تنظیمات آن را پیکربندی کنید !

 

آموزش وردپرس و استفاده از آپارات

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت