learndl learndl triboon

چرا باید یک متخصص سئو استخدام کنید؟

متخصص سئو

احتمالا می‌دانید که SEO مخفف (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی موتور جستجو است. اما چرا اینقدر مهم شده و چه تاثیری در رشد کسب‌وکار دارد؟  به عبارت بهتر چرا داشتن متخصص سئو برای کسب‌وکارها ضروری است؟ در ادامه همراه ما در این مقاله باشید تا در مورد علت و چرایی کمک گرفتن از متخصصان سئو در کسب‌وکار بیشتر بدانیم.

سئو چست و چه مزایایی دارد؟

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جست‌وجو است، یعنی کاری کنیم که سایت ما در صدر نتایج جست‌وجو به کاربران نشان داده شود. اولین اثری که SEO دارد افزایش رتبه گوگل سایت شماست. رتبه سایت شما بالا می‌رود و ترافیک بیشتری برای شما به همراه دارد. افزایش ترافیک یا بازدید یعنی یک فرصت عالی برای تبدیل بازدیدکننده‌ها به مشتری‌های دائمی و در نتیجه افزایش فروش! پس تاثیرش را نباید دست‌کم گرفت.

یک متخصص سئو دقیقا چه کار می‌کند؟

یک متخصص سئو استراتژی‌هایی هماهنگ با کسب‌وکار شما می‌چیند تا به شرکت شما کمک کند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو به‌دست آورد.

رتبه بالاتر، به خصوص در صفحه اول، منجر به ترافیک ارگانیک بیشتر می‌شود و به جذب مشتری‌های بیشتر کمک می‌کند. اگر روی کلمه‌های کلیدی خاص مربوط به کسب‌وکارتان و آن‌هایی که مشتری‌های بالقوه شما بیشتر سرچ می‌کنند سرمایه‌گذاری کنید که نور علی نور است.

متخصص سئو

اهمیت سئو در کشاندن ترافیک ارگانیک به سایت

استراتژی سئو ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد اما بخش‌های اصلی دارد که یک متخصص خوب آن‌ها را در نظر می‌گیرد:

سئو آن پیج یا On-page SEO

سئو محلی یا Local SEO

لینک‌سازی یا Link Building

سئوی آف پیج یا Off-page SEO

از یک متخصص سئوی خوب انتظار می‌رود که برای زمینه کاری شما راه‌حل‌های ابتکاری و نوآورانه ارائه دهد. با در نظر گرفتن تمام این موارد، شما باید فردی را به عنوان متخصص سئو در نظر بگیرید که بداند چه‌کار می‌کند و اصطلاحا کاردان باشد.

مزایای برون سپاری سئو چیست؟

در حال حاضر، منابع آنلاین زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند کارهای سئو را به تنهایی پیاده‌سازی کنید، اما مسئول انجام این کار باید تخصصش را داشته باشد، وگرنه راه طولانی برای آزمون و خطا و صرف وقت و هزینه برای دوره‌های بی نتیجه در پیش دارید. استفاده از یک متخصص برای ارائه راه‌حل‌های به‌روز، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه‌های بازاریابی است. بهترین کار این است که با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید.

به نقل از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، یک متخصص سئو کمک می‌کند که:

  • از همان ابتدای کار، برای شروع اجرای یک استراتژی موثر حدس و گمان را از سئو حذف کنید.
  • با اجرای کمپین‌ها براساس داده‌های معتبر و بسیار هدفمند، در هزینه‌های بازاریابی صرفه‌جویی کنید.
  • با گسترش دادن بازاریابی به کانال‌های مختلف، دامنه کسب‌وکارتان را به صورت آنلاین گسترش دهید.
  • از خطاهای پرهزینه سئو و به صورت بالقوه، جریمه‌های گوگل جلوگیری کنید.
  • تجزیه و تحلیل وب سایت را متوجه شوید و بدانید معنی هربخش چیست و چرا برای کسب‌وکارتان مهم است.

 در برون سپاری سئو سایت به چه نکاتی دقت کنیم؟

زمانی می‌رسد که دیگرتلاش‌های یک نفر که در یک گوشه از شرکت مشغول رسیدگی به سایت است، آن‌طور که باید جواب نمی‌دهد و به دانش و نیروی کار بیشتری برای نوآوری و همفکری نیاز است. در واقع، زمان گسترش و جهش رسیده است.

بعضی از شرکت‌ها از روز اول این کار را می‌کنند و بعضی دیگر هم مدتی بعد، در زمان گسترش کسب‌وکار متوجه می‌شوند که منابع تخصصی لازم را برای گرفتن نتیجه بهتر ندارند.

در هر دو حالت، انتخاب مناسب این است که به آژانس دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنند. چون اگر تنها یک فرد سئوکار استخدام کنید باز هم برای درک هدف شما نیاز به راهنمایی دارد و ممکن است نیروهای داخلی شما نتوانند راهنمایی لازم را انجام دهند.

در این صورت، یک آژانس که خدمات کامل‌تری را انجام می‌دهد مناسب‌ترین گزینه است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌داند که چه سوالی بپرسد و دنبال چه جوابی باشد و چه راه‌حلی به شما ارائه دهد.

حالا باید بدانید که باید در برون سپاری سئو به چه نکاتی دقت کنیم و برای استخدام شخص یا آژانس دیجیتال مارکتینگ چه سوالاتی را باید بپرسیم:

۱. یک برآورد دقیق و صادقانه از آن‌ها بخواهید

یک آژانس مناسب می‌داند که برای بهینه‌سازی سایت شما چقدر کار لازم است، تقریباً چقدر طول می‌کشد و چقدر هزینه دارد. ممکن است امکانات اختیاری داشته باشند که بعدا مطرح شوند، اما حواستان باشد که از ابتدای کار، این موضوع حل و فصل شود.

متخصص سئو

یک متخصص سئو برای تمام سوالات شما جواب دارد

۲. بدانید چه چیزی در پکیج‌شان ارائه می‌دهند

بسیاری از آژانس‌ها یک پکیج جامع ارائه می‌دهند. از جزئیات آن بپرسید و مطمئن شوید که این پکیج قرار است برای کسب‌وکار شما شخصی سازی شود. معمولا این پکیج‌ها شامل سئو داخلی، سئوی محلی، بهینه‌سازی فنی، ایجاد محتوا یا لینک‌سازی هستند.

۳. بپرسید که چطور نتایج را اندازه‌گیری می‌کنند

هدف یک آژانس معتبر در نهایت کمک به کسب‌وکار شما برای افزایش فروش و درآمد بیشتر است. بنابراین، منطقی است که شاخص‌های عملکردی یا (KPI) فراتر از یک رتبه‌بندی ساده داشته باشند.

مثلا KPI ها شامل اعداد ترافیک، نرخ تبدیل و درآمد ایجاد شده هستند. کار آن‌ها این است که ارزش واقعی سئو و اهمیت این معیارها برای اندازه‌گیری تلاش‌های انجام شده را به طور واضح و دقیق به شما توضیح دهند.

۴. درباره سوابق کاری آن‌ها تحقیق کنید

قبل از امضای قرارداد حتما درباره مشتری‌های قبلی آن‌ها و نتایجی که کسب کرده‌اند تحقیق کنید. نظرات و بازخوردهای آن‌ها را بررسی کنید و اگر لازم است با آن‌ها تماس بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را بررسی کنید تا اطلاعاتی در مورد فرهنگ سازمانی، زمینه‌های فعالیت و به طور کلی شیوه کار کردنشان به دست بیاورید. ببینید آیا دوست دارید با آن‌ها کار کنید یا نه؟

حتما نمونه کارهای قبلی آن‌ها را بررسی کنید تا چیزی را از قلم نیندازید. ببینید مشتری‌های قبلی چقدر رشد داشته‌اند و مهم‌تر اینکه، در زمینه‌هایی که شما نیاز دارید نتیجه قابل توجهی کسب کرده‌اند یا نه.

۵. اهداف سئویی کسب و کارتان را به طور واضح در میان بگذارید

افزایش رتبه گوگل چیزی است که تقریبا همه می‌خواهند. شاید دنبال چیزهای دیگری هم هستید و یا اگر نیستید، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با بررسی وب‌سایت شما اهداف جدیدی هم به شما پیشنهاد می‌کند. حالا چطور؟

خب متخصص آن‌ها هستند. بررسی بازار دیجیتال کاری است که هر روز انجام می‌دهند. قبل از اینکه کارتان را به آن‌ها بسپارید، مطمئن می‌شوند که می‌دانید چه می‌خواهید و در قدم بعدی به شما می‌گویند که چه کارهای دیگری می‌شود و کرد و کدام‌ها واقع‌بینانه‌تر هستند.

حرف آخر

لازم نیست با اولین آژانس دیجیتال مارکتینگی که صحبت می‌کنید قرارداد ببندید. باز هم بگردید و مشاوره دریافت کنید. مقایسه کنید و آژانسی که بهتر از همه خیال شما را راحت می‌کند و می‌تواند متقاعدتان کند که راه‌حل‌هایش نتیجه می‌دهد را انتخاب کنید. فراموش نکنید یک آژانس معتبر، برای درک کسب‌وکار شما و ارائه استراتژی‌ای که بهترین نتایج ممکن در سئو را می‌دهد، وقت صرف می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت