learndl learndl triboon

نکات مهم تجربه کاربری برای ساختن منو های حرفه ایی

لندینگ پیج و صفحه فرود

 

 

امروزه همگی میدانیم که یکی مهم ترین فاکتور ها برای رشد سئو و کسب درامد از سایت همان تجربه کاربری است . این فرایند به آسانی برای هر وبسایتی به دست نمیاد و همچنین فرمول کلی هم برای این کار وجود ندارد . داشتن تجربه کاربری حرفه ایی در پس زمینه رابط کاربری اش مستلزم زمان و تعداد آزمایشات بسیاری است . این فرایند فقط در صورتی موفق خواهد بود که با برنامه ریزی درست و فنی بودن سایت را آنالیز کنید .

 

همچنین نتیجه هایی که میگیرید میتوانند برای آزمایش ها و آنالیزهای بعدی هم مفید باشند . ممکنه که شما از تجربه کاربری چیز زیادی یاد نداشته باشید و با همین معلومات قصد دارید که رابط کاربری قوی برای سایت خود طراحی کنید . مثلا میخواهید منویی حرفه ایی بسازید که از نظر کاربران خیلی بی نقص و کامل باشد . برای انجام چنین کارهایی نیاز به آموزش دیدن دارید . در نتیجه اگر به دنبال یادگیری بیشتری هستید تا انتهای این مقاله وبیت را همراهی کنید .

4 نکته بسیار مهم تجربه کاربری برای ساخت منوهای حرفه ایی

 

1 – افکت hover مشخص

بهتر است منوهای خود را به گونه ایی بسازید که از افکت هاور در آن استفاده کافی شده باشد . مثلا هنگامی که کاربر بروی یکی از گزینه های منو هاور میکند (یعنی ماوس رو بروی یکی از گزینه های منو میبرد) ، آن منو علاوه بر نشان دادن زیرمنوها دارای انیمیشن و افکت های زیبایی باشد . در نتیجه کاربران از مهم بودن گزینه های منو مطلع میشوند. به طور کلی استفاده از این افکت ها بروی منو ، منو را جذاب تر و زیباتر میکند . همچنین در نظرسنجی هایی که کارشناسان اینترنت قبلا انجام داده اند ، مشخص شده است که وجود افکت ها و انیمیشن ها بروی منو ، دلخوشی و دلنیشینی خاصی به کاربران میدهد . پس برای داشتن تجربه کاربری بهتر، باید از افکت مشخص برای hover استفاده کنید .

 

2 – برای زیرمنو ها علامت مشخصی تعیین کنید

گاهی اوقات کاربران از وجود زیرمنوها مطلع نیستند ، در نتیجه حتی به خود زحمت نمی دهند که با ماوس گزینه های منو را چک کنند . این مطلع نبودن تقصیر کاربران سایت نیست ! باید قبول داشته باشیم که اگر همچین ذهنیتی در کاربران شکل گرفت ، مقصر اصلی کسی نیست جز طراح سایت . برای اینکه کاربران را متوجه وجود زیرمنو کنید ، لازمه که از برخی علامت ها مانند یک پیکان به سمت پایین استفاده کنیم . کاربران با دیدن این علامت ها میتوانند از وجود زیر منوها مطلع شوند .

3 – انیمیشن مناسب از نظر حجم و سرعت

با استفاده از css  و jQuery میتوان انیمیشن های قدرتمندی در وبسایت ایجاد کرد.همچنین از انیمیشن ها باید به صورت هدفمندی در سایت استفاده شوند. طراحان UX و UI باید از انیمیشن به صورت بهینه و کاربردی استفاده کنند. انیمیشن باید باعث جذابیت شود ولی در عین حال نباید سرعت را پایین بیاورد و در تجربه کاربری خللی ایجاد کند. بهترین نوع انیمیشن های dropdown میتوانند در دو کلمه خلاصه شوند: سریع ولی جالب توجه

 

4 – استفاده از padding و فضای مناسب در آیتم های منو

در بیشتر منوهای کشویی یک فاصله مشخص بین آیتم های منو وجود دارد. ولی اینکه این فضا و فاصله چطور ایجاد شده است بسیار مهم است، تفاوت زیادی بین margin و padding وجود دارد! برای مرتب بودن منو سعی کنید از پدینگ ها(فاصله های داخلی ) و مارجین های (فاصله های خارجی ) منظم تری استفاده کنید . به گونه ایی که منو از چشم کاربران منظم و منتظم باشد . در این صورت کاربران حس خوبی از سایت شما پیدا میکنند .

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت