learndl learndl triboon

نقد و بررسی فیلم های موجود در متاورس

متاورس تکنولوژی قدرتمندی است که توانایی شبیه‌سازی دنیا را دارد. افراد می‌توانند پس از تعیین آواتارهای مدنظرشان، وارد این حوزه شوند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. حتماً این روزها دربارهٔ بازی‌های metaverse و همچنین فیلم‌های تولیدشده در این بخش اطلاعات جست‌وگریخته‌ای به‌دست آورده‌اید که شما را به هیجان آورده است. شاید برای این‌که افراد علاقه‌مند به این تکنولوژی بتوانند به درک کامل‌تری از دنیای متاورس دست یابند، مشاهدهٔ این نوع از فیلم‌ها پیشنهاد جذابی باشد. به همین دلیل ما در ادامهٔ این مطلب قصد داریم دربارهٔ نقد و بررسی فیلم‌های موجود در metaverse صحبت کنیم تا تصویر بهتری از دنیای فوق‌العاده حیرت‌انگیز متاورس در ذهن داشته باشید.

نقد و بررسی فیلم

مفهوم کلی متاورس

این تکنولوژی با تکیه بر بسیاری از فناوری‌ها مانند بلاکچین، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و بخصوص ربات‌ها به خلق دنیایی شگفت‌ انگیز دست زده‌است. این بستر تخصصی با ترکیب مفاهیم مختلف ازجمله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، به کاربران این امکان را می‌دهد تا همهٔ کارهایی که در دنیای واقعی انجام می‌دهند را بدون نیاز به حضور فیزیکی در دنیای بی‌حد و مرز متاورس به‌گونه‌ای خاص انجام دهند. پرواضح است که می‌توان نتیجه گرفت که محدودیت‌های دنیای واقعی به‌طور کامل با استفاده از این تکنولوژی از بین می‌رود که البته در کنار این‌که ممکن است فوق‌العاده جذاب به نظر بیاید، ترسناک هم خواهد بود.

بررسی متاورس و دنیای فیلم و سریال

حتماً می‌دانید که این تکنولوژی در بخش و حوزه‌های مختلف ورود کرده‌است که ازجمله می‌توان به موسیقی، بازی و از همه مهم‌تر، فیلم و سریال اشاره کرد. گفتنی است که در حال حاضر، فیلم‌ها و سریال‌های متاورسی زیادی تولید شده‌اند که طرفداران بی‌شماری پیدا کرده‌است و افراد برای این‌که بتوانند این صنعت شگفت انگیز را درک کنند، به تماشای این فیلم‌ها می‌پردازند. در این زمینه فیلم و سریال‌های زیر از بهترین ساخته‌ها هستند که عبارت‌اند از:

  1. The Matrix؛
  2. Upload؛
  3. Wreck it Ralph؛
  4. Minority Report؛
  5. Free-guy؛
  6. Ready Player One.

حال در ادامه به بررسی چند فیلم متاورسی می‌پردازیم:

  • بررسی فیلم Tomorrowland

این فیلم دربارهٔ سرزمینی است که آیندهٔ انسان‌ها در آن رقم خورده که در ژانر علمی و تخیلی تولید شده‌است. البته در زمان اکران این فیلم، هنوز به آن صورت مفهوم متاورس به وجود نیامده بود، اما پس از سال‌ها می‌توان درک کرد که این فیلم تخیلی، چقدر نزدیک به واقعیت بوده‌است. این فیلم از ذهنیت‌های متاورسی نشأت گرفته‌است و حضور آدم‌های ربات‌گونه در فیلم، شخصیت‌های صفر و یک مجموعه را تشکیل داده‌اند.

از مهم‌ترین بخش این فیلم که metaverse را به‌خوبی نمایش داده‌است، تعقیب و گریز دو شخصیت داستان از دست ربات‌هاست که آن‌ها را مجبور به استفاده از کدهای مختلف کرده‌است. از طرفی شکل و شمایل دنیای متاورس در این فیلم به‌خوبی طراحی شده‌است که ازجمله می‌توان به سرزمین بزرگ با گندمزارهای طلایی اشاره کرد و در مرکزیت آن شهری واقع شده‌است که آدم‌های رباتی که همان آواتارها هستند زندگی می‌کنند. استفاده از ماشین‌های پرنده و دیگر عجایب موجود در فیلم، به‌طور مستقیم اشاره به دنیای بزرگ متاورسی دارد.

نقد و بررسی فیلم

  • بررسی فیلم Ready Player One

فیلم «بازیکن شماره یک» از بهترین فیلم‌ها درزمینه‌ٔ نمایش مفهوم متاورس است که براساس یک رمان به تصویر کشیده شده‌است و آینده‌نگری جالبی برای این تکنولوژی حیرت‌انگیز داشته است. موضوع فیلم دربارهٔ انسان‌هایی است که تلاش دارند دنیای اولیپسیس را تصاحب کنند. درواقع در این فیلم در قالب یک بازی که دارای 3 مرحله است، سعی شده تا شخصیتی به نام جیمز هالیدی، پس از مرگ‌اش، تصاحب دنیای عنوان‌شده را به‌دست شایسته‌ترین فرد واگذار کند که این موضوع سبب شده‌است تا انسان‌ها با یکدیگر رقابت داشته باشند.

گفتنی است که در این فیلم، عینک‌های VRشکل، شمایل دنیا را به‌طورکلی تغییر می‌دهند و انسان‌ها را به یک دنیای کاملاً خیالی سوق می‌دهند. همچنین دغدغه‌هایی که در دنیای متاورس برای اکثر افراد وجود دارد در این فیلم قابل لمس است و خلق تصاویر جذاب از آینده که ارتباطات جذابی را ایجاد کرده‌است، بیننده را به وجد می‌آورد. به‌طورکلی در این فیلم، همهٔ وابستگی‌ها و آسیب‌شناسایی‌های دنیای metaverse به تصویر کشیده شده‌است تا درک بهتری از آن ایجاد شود.

  • بررسی فیلم The Matrix

این فیلم فوق‌العاده محبوب است که به‌صورت سه‌گانه منتشر شده‌است و البته پس از 10 سال از قسمت چهارم این فیلم نیز رونمایی شده که با نقدهایی همراه بوده‌است. ماتریکس مانند دو فیلم معرفی‌شده، ارتباطات خاصی با metaverse دارد که اولین موضوع قابل توجه این است که یک دنیای خیالی را به تصویر کشیده که فلسفهٔ پیچیدهٔ ارتباط دنیای واقعی و مجازی را روشن‌تر ساخته‌است. در این فیلم شخصیت اصلی که همان نئو است، پی به کدهای پیچیده برد که درواقع شبیه به یک بازی کامپیوتری است. از طرفی وجود قرص‌های آبی و قرمز در فیلم ماتریکس، نقش خط اتصال آدم‌های رباتی به دنیای واقعی یا جهان ماتریکس را ایفا کرده که همان امکان متصل شدن یا عدم به اینترنت جهانی است.

نقد و بررسی فیلم

به‌طورکلی این فیلم و سایر فیلم‌هایی که در این حوزه تولید می‌شوند، قصد شناخت بیشتر و درک عمیق‌تر metaverse را فراهم می‌کنند که توصیه می‌کنیم که اگر به دنیای بی‌حد و مرز متاورسی علاقه دارید، حتماً از این نوع فیلم‌ها دیدن کنید که تعدادشان روزبه‌روز در حال افزایش است.

جمع‌بندی

دنیای امروز بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده‌است و بحث روی دنیای متاورس و نحوهٔ شکل‌گیری آن بسیاری از افراد را درگیر کرده و حتی در حوزهٔ بازی و موسیقی نیز ورود metaverse غیرقابل انکار است. به هر جهت شناخت چنین جهانی که با گستردهٔ قابل توجهی به پیش می‌رود، نیاز به دانش و تکنولوژی جدیدتر دارد که متاورس در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند شگفتی‌های زیادی را به ارمغان بیاورد. توصیه می‌کنیم برای این‌که بتوانید درک کامل‌تری از این حوزه به‌دست آورید، حتماً به مشاهدهٔ فیلم‌های متاورسی اقدام کنید و یا در این خصوص به مطالعهٔ مقالات تخصصی بپردازید. برای این منظور به‌راحتی می‌توانید از سایت والکس که دارای مباحث مختلف در این خصوص است بهره‌مند شوید. و درباره کاربرد این دنیا، می‌توانید در مقاله «دنیای متاورس چه کاربردهایی دارد؟» بیشتر بخوانید و اطلاعات کسب کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 5 / 5. تعداد آرا : 1

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت