learndl learndl triboon

معرفی 6 ابزار جستجوی کلمه کلیدی کانونی برای سئوی سایت

آموزش وردپرس و کلمه کلیدی با سئوی سایت وردپرسی

میدانید که راه های بسیاری برای انتخاب کردن کلمه کلیدی مناسب وجود دارد . دقت کنید که تنها انتخاب کردنش کافی نیست ! بلکه باید کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید . در این مقاله از وبیت میخواهیم راجب یک سری ابزارهایی صحبت کنیم که توسط آنها میتوانید کلمه کلیدی مناسب رو برای محتوای وبسایتتان پیدا کنید . در نتیجه پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید و چنانچه سوال یا ابهامی در این سری موضوعات داشتید ، از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

ابزارهای انتخاب عبارت کلیدی مناسب

ابزارها و پلاگین هایی رو برای انتخاب کلمه کلیدی میخواهیم به شما معرفی کنیم که کمتر وبسایتی وجود دارد که به آنها پرداخته باشد . بیشتر این پلاگین‌ها رایگان هستند اما یکی دو تا از آن‌ها تا مدتی برای شما رایگان هستند و پس از آن شما باید برای استفاده از امکانات این ابزار هزینه پرداخت کنید . که این موارد همگی در توضیحات ابزارها برای شما آورده شده.

 

1 – ابزار Google Trends

اولین ابزاری که میخواهیم به شما برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب معرفی کنیم ، ابزار گوگل ترندس هست . برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظرمان می‌توانیم از چندین ابزار بسیار خوب استفاده کنیم. اولین ابزار، ابزاری است که به ما کمک می‌کند زمینه کاری خودمان را مشخص کنیم. به‌عنوان مثال، شما می‌خواهید در زمینه فروش لوازم برقی فعالیت کنید. به همین خاطر نیاز دارید که متوجه شوید فروش تلویزیون بیشتر در گوگل جستجو می‌شود یا فروش جاروبرقی. برای انجام این کار می‌توانید از ابزاری به نام Trends.Google.com استفاده کنید. در واقع Google Trends ابزاری است که میزان جستجوی موضوعات‌ مختلف را در چند سال اخیر به شما نمایش می‌دهد.

 

2 – SEMRUSH

دومین ابزار حرفه ایی که میخواهیم به شما معرفی کنیم ، ابزار سمراش هست . SEMRUSH یکی از حرفه‌ای‌ترین و قدرتمندترین ابزارهایی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید و جالب اینجاست که در عین کاربردی بودن، کار با آن هم خیلی راحت است و شما می‌توانید خیلی راحت به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که استفاده از این ابزار دائم العمر رایگان نیست و فقط میتوانید در 30 روز اول از آن به صورت رایگان استفاده کنید . شما بعد از یک ماه باید برای بهره بردن از قابلیت‌هاش، به‌صورت دلاری هزینه پرداخت کنید.

 

3 – Ubersuggest

سومین پلاگین و ابزاری که میخواهیم به شما معرفی کنیم ، ابزار اوبرسجست یا (Ubersuggest) هست . این ابزار یک لیست از کلمات کلیدی به شما نشان می‌دهد که کلمات این لیست به‌صورت رتبه‌بندی شده قرار گرفته شده است. یکی از امکاناتی که این ابزار دارد این است که شما می‌توانید یک سری پیشنهادات مرتبط با کلمه کلیدی وارد شده ببینید که می‌تواند کمک خیلی زیادی برای بهبود کیفیت محتوای وب‌سایت‌تان باشد. همچنین یک جدول از 100 نتیجه برتر Google برای آن کلمه کلیدی را برای شما نمایش می‌دهد .

 

4 – AnswerThePublic

این ابزار به نسبت موارد دیگه یک تفاوت اصلی دارد و آن هم این است که بعدازاینکه شما کلمه موردنظر خود را سرچ کردید، نتیجه به‌صورت بصری برای شما نمایش داده می‌شود. ببینید روند کار این ابزار به این صورت است که شما باید یک کلمه کلیدی موردنظر را وارد کنید و این ابزار یک سری کلمات سؤالی را با آن ترکیب می‌کند و نتایج را بعد از بررسی کردن به‌صورت یک گزارش در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید در صورت دلخواه آن‌ها را به‌صورت یک پرونده دلخواه CSV روی سیستم خود بارگذاری کنید.

 

آموزش و معرفی ابزارهای سئو برای سایت وردپرسی

 

5 – ابزار Serpstat

پنجمین ابزاری که برای پیدا کردن کلمات کلیدی، از آن استفاده میکنیم ، ابزار Serpstat است که می‌خوایم در این قسمت شما را با آن آشنا کنیم. اول این نکته را بگم که این ابزار رابط کاربری خیلی ساده‌ای دارد و شما می‌توانید خیلی راحت با آن کار کنید، در ضمن استفاده از امکانات این ابزار هم کاملا رایگانه و شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از آن استفاده کنید.

 

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که نام دامنه، لینک یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و نتایج را ببینید، مثلا اگر شما در باکس مشخص شده در تصویر زیر یک کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید می‌توانید برترین نتایج گوگل را برای این کلمه ببینید که این کلمات دارای رتبه‌بندی هستند و برترین کلمه هم در اول نتایج قرار دارد.

 

6 – Google Keyword Planner

معروف ترین ابزاری که برای پیدا کردن کلمه کلیدی استفاده میشود ، ابزار Google Keyword Planner است که به مراتب بیشتر از بقیه ابزارها کاربرد موثری دارد. شما برای اینکه بتوانید از Google Keyword Planner استفاده کنید به یک حساب Google Ads نیاز دارید که می‌توانید بعد از اینکه جیمیل خود را وارد کردید، یک حساب جدید ایجاد کنید و یا از حساب قبلی خود استفاده کنید.

 

بعد از اینکه با استفاده از اکانت Google Ads خود وارد این ابزار شدید، می‌توانید خیلی راحت کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و سپس نتایج یک ماه گذشته را ببینید. همچنین اگر به سمت پایین اسکرول کنید می‌توانید یک سری کلمات کلیدی را ببینید که مرتبط با کلمه مورد نظر شما است.

 

 

ابزار مناسب برای سئو کردن وبسایت و کلمه کلیدی

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.8 / 5. تعداد آرا : 6

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت