learndl learndl triboon

معرفی قابلیت های جدید اندروید توسط گوگل

کمپانی گوگل همیشه برای بروز رسانی قابلیت های سیستم عامل اندروید اهمیت ویژه ای قائل  بوده است و اکنون نیز، سایت رسمی شرکت گوگل از 6 قابلیت جدید اندروید رونمایی کرده  تا بیش از 3 میلیون دستگاه اندرویدی در جها بتوانند از این قابلیت های جدید استفاده کنند.

معرفی قابلیت های جدید اندروید توسط گوگل

قابلیت های جدید اندروید

برخی از این قابلیت های جدید که شرکت گوگل در دسترس عموم قرار داده است عبارتند از:

سیستم هشدار زلزله اندروید

چندین سال است که شرکت های بزرگ جهانی در تلاشند سیستمی طراحی کنند که زلزله را قبل از وقوع احساس کرده و بعه افراد اطلاع دهد. از این رو شرکت گوگل نیز امروزه بر روی توسعه بزرگ ترین شبکه تشخیص زلزله در جهان با استفاده از فناوری‌های جدید در دستگاه‌های اندرویدی کار می‌‌کند. باید توجه داشت که استفاده از این سیستم کاملا رایگان بوده و این سیستم قادر خواهد بود خطر زلزله را قبل از وقوع به کاربران اطلاع دهد.
شرکت گوگل اخیرا در نیوزلند و یونان این سیستم را راه‌ اندازی کرده است و تصمیم دارد در آینده ای نه چندان دور آن را در ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان نیز پیاده سازی کند.

امکان ستاره‌ دار کردن موارد مهم در اپلیکیشن  Messages

برای کسانی که روزانه به مقدار زیاد از تلفن همراه خود استفاده می کنند و حجم زیادی از پیام ها را دریافت و یا ارسال می کنند، ممکن است پیام های مهم و کاربردیشان در میان انبوه پیام ها از دست برود، از این رو گوگل برای حل این مشکل قابلیت ستاره دار کردن پیام ‌ها را در برنامه Messages در اختیار کاربران قرار داده است تا افراد دیگر نیازی نباشد برای یافتن پیام مورد نیاز در میان حجم زیادی از پیام ها سر در گم شوند. از این رو هنگام استفاده از این قابلیت تنها کافیست کاربر بر روی پیام مورد نظر ضربه بزند تا پیام ستاره دار شدن نمایش داده شود.

تجربه کاربری بهتر با استیکر Emoji Kitchen در جی ‌بورد

مدتی است که شرکت گوگل استیکر Emoji Kitchen را به پیام رسان ها اضافه کرده است تا کاربر بتواند سریع تر استیکرهای مورد نظر خود را یافته و برای مخاطبین خود ارسال کند. اکنون در بروزرسانی جدید قابلیت های اندروید، در حین تایپ کردن متن و بسته به موضوع، ایموجی مربوطه به کاربر پیشنهاد داده می شود تا درصورت نیاز از آن ها استفاده کند. همچنین  در این قابلیت جدید کاربران خواهند توانست برخی ایموجی ‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و ایموجی جدیدی را برای دیگران ارسال کنند.
جالب است بدانید تمامی کاربران جی‌ بورد که دستگاه های اندروید آن ها مجهز به نسخه 6 و یا بالاتر باشد خواهند توانست در زبان‌ های مختلف انگلیسی،‌ اسپانیایی و پرتغالی از قابلیت پیشنهاد ‌های متنی Emoji Kitchen استفاده کنند.

دسترسی به آپ‌ های مورد علاقه با دستیار صوتی

این قابلیت جدید این امکان برای کاربران فراهم کرده است تا هر برنامه ای که مد نظرشان است را تنها با صدای خود در دسترس داشته باشند. استفاده از این قابلیت بدین صورت است که مثلا شما با صدای بلند بگویید، گوگل قبض های من را پرداخت کن، خواهید دید که در کسری از ثانیه برنامه پرداخت قبوض برای شما باز خواهد شد تا بتوانید به راحتی کارهای خود را انجام دهید.

معرفی قابلیت های جدید اندروید توسط گوگل

ارتقا قابلیت ‌های  Voice Access

قابلیت Voice Access را گوگل برای رفاه کسانی که دارای معلولیت حرکتی هستند طراحی کرده، تا این افراد بتوانند، تنها از طریق صدای خود و بدون هیچ گونه لمسی، دسترسی سریع ‌و آسانی به برنامه ‌های مورد نیاز خود داشته باشند و این شاید یکی از بهترین قابلیت هایی است که شرکت گوگل بر روی سیستم عامل اندروید طراحی کرده است. جالب است بدانید که اکنون به این قابلیت سیستم تشخیص نگاه نیز افزوده شده است و در سری بتای آن،‌ کاربران خواهند توانست از Voice Access بخواهند تنها هنگامی که به صفحه نگاه می ‌کنند، فعال شود.
همچنین، Voice Access از نظر سیستم رمز عبور نیز پیشرفت ‌بسیاری کرده است و هنگامی که سیستم یک قسمت از رمز عبور را تشخیص دهد، به کاربر این امکان را می ‌دهد که حروف، اعداد و نماد ها را وارد کند و سرعت عمل کاربر نیز بیشتر می ‌شود.

امکان شخصی سازی و تجربه‌ های جدیدتر در اندروید  Auto

در بروزرسانی جدید، گوگل برای کاربران اندروید Auto  این قابلیت را طراحی کرده است که کاربران تجربه بهتر، آسان‌ تر و سریع تری را داشته  باشند و حتی تنظیمات شخصی ‌سازی شده ‌ای را  نیز در اختیار آن ها قرار داده است. بدین ترتیب کار کردن با آپ‌ های شارژ و پارکینگ بسیار ساده تر خواهد شد و دسترسی کاربران به پیام ‌‌رسان ‌های مختلف نیز بهبود پیدا خواهد کرد.
اگر بعد از مدتی کار و فعالیت برای تعطیلات خود تصمیم دارید که برنامه سفر تنظیم کنید و در نظر دارید که سفری آسان و با امکانات بسیار خوب و به یاد ماندنی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که از تور دبی Lahzeakhar غافل نشوید. جالب است بدانید اگر تلفن همراه شما اندروید 6 به بالا باشد، خواهید توانست حتی در سفر نیز از قابلیت های جدید اندروید مانند تجربه کاربری بهتر با استیکر Emoji Kitchen در جی ‌بورد، دسترسی به آپ‌ های مورد علاقه با دستیار صوتی و … استفاده کرده و لذت ببرید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت