learndl learndl triboon

معرفی افزونه SiteOrigin برای ویرایش قالب وردپرس بدون کدنویسی

معرفی افزونه SiteOrigin برای سایت وردپرسی

میدانید که برای توسعه و ویرایش قالب باید دانش برنامه نویسی زیادی داشته باشید . همینطوری الکی نمیتونید یک قالب رو ویرایش کنید . باید مقدار زیادی php و html  بلد باشید . (البته راه های دیگری هم مانند استفاده از افزونه SiteOrigin وجود داره که در این مقاله به آن پرداخته میشود ) همچنین برای تغییر پارامترهای طراحی و دیزاین باید js , css یاد داشته باشید . اما این برای همیشه اینطوری نیست .

 

شما میتوانید بدون نیاز به این دانش برنامه نویسی هم قالب های سایت خود رو تغییر و توسعه دهید . در این آموزش از وبیت میخواهیم راجب افزونه SiteOrigin صحبت کنیم که به شما این امکان را میدهد ، بدون یک خط کدنویسی قالب سایت خود را تغییر یا توسعه دهید . توصیه میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید .

 

ویرایش قالب وردپرس بدون کدنویسی

صفحه سازهای بسیاری در وردپرس وجود دارند ، اما ما قصد داریم که یکی از آنها را که اساسا به گوش شما آشنا هستند را معرفی کنیم . این صفحه ساز یکی از قدرتمندترین صفحه سازها است که برای وردپرس طراحی‌شده است. اگر شما یک قالب حرفه‌ای یا رایگان روی وب‌سایتتان نصب کنید و بخواهید تغییراتی را دران بدون کد نویسی انجام دهید صفحه سازها برای انجام این کار به شما کمک می‌کنند. شما می‌توانید به‌راحتی صفحات مختلف سایت خود و یا نوع چینش صفحه اصلی سایت خود را تغییر دهید.

 

معرفی افزونه SiteOrigin

افزونه صفحه سازی که میخواستیم در این مقاله به شما معرفی کنیم ، همان افزونه SiteOrigin نام دارد که در ابتدای مقاله اشاره ایی به آن داشتیم. این پلاگین در مخزن وردپرس هم موجود است و شما می‌توانید آن را به‌صورت رایگان دریافت کنید. برای طراحی بخش های مختلف سایت تون با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به‌راحتی ، تنها با طریق کشیدن و رها کردن ماژول‌ها در Front End سایت این کار را انجام دهید.

 

SiteOrigin افزونه‌ای است که امکان این را به شما می‌دهد تا بتوانید قالب وردپرس خود را ویرایش کنید و یا آن را بسازید. این ادیتور یا ویرایشگر بسیار پیشرفته‌ی وردپرسی، به شما اجازه می‌دهد تا تمام اجزای وب‌سایت خود را به‌آسانی ویرایش نمایید و به‌سرعت وب‌سایتتان را ایجاد کنید.

 

نصب افزونه SiteOrigin

بعد از اینکه با این افزونه آشنا شدید ، وقت آن است که نصبش کنید . پس از نصب ، طبق روال همیشگی اون رو باید فهال کنید و بریم سراغ بقیه مراحل . بعدازاینکه این پلاگین را روی سایت خود فعال کردید برای استفاده از آن باید وارد ویرایشگر سایت خود شوید. زمانی که وارد ویرایشگر شوید یک قسمت مانند تصویر زیر به ویرایشگر شما اضافه‌شده است که می‌توانید از طریق آن صفحات خود را سفارشی کنید. در این افزونه شما می‌توانید با استفاده از سطرها صفحات خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

 

تنظیمات افزونه

پس از اینکه افزونه رو دانلود و نصب کردید ، باید تنظیمات اولیه آن را پیکربندی کنید . مثلا برای اینکه بتوانید ساختار سطر و ستون‌ها را تعیین کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه Add Row کلیک کنید. سپس یک صفحه مانند زیر برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید از طریق کشیدن و رها کردن عرض سطرها را تغییر دهید.

 

سفارشی کردن ردیف‌ها در افزونه SiteOrigin

همچنین در اینجا یک منو کشویی وجود دارد که به شما امکان این را می‌دهد که بدون کشیدن و رها کردن و تنها با چند کلیک بتوانید این کار را انجام دهید. نسبت‌های مشخصی در اینجا وجود دارد که شما می‌توانید هرکدام که بخواهید را انتخاب کنید.

 

آموزش افزونه SiteOrigin در وبیت

 

تعیین استایل ردیف‌ها در افزونه SiteOrigin

در اینجا شما می‌توانید به‌راحتی به تعداد دلخواه خود سطر و ستون ایجاد کرده و آنها را سفارشی کنید. در نهایت آن را به صفحه خود اضاضه کنید .

 

افزودن امکانات به صفحات توسط ابزارک

بعد از ساخته‌شدن صفحات می‌توانید توسط ابزارک به آنها قابلیت‌های زیادی اضافه کنید و به‌دلخواه خود صفحه موردنظرتان را سفارشی کنید. زمانی که در اینجا روی گزینه Add widget کلیک کنید یک لیست از تمامی ابزارک های سایت شما و این افزونه برای شما باز می‌شود که می‌توانید به‌دلخواه هرکدام که بخواهید را انتخاب کنید.

 

اضافه کردن ابزارک به ردیف‌ها در افزونه SiteOrigin

پس‌ازاینکه روی ابزارک کلیک کنید به‌صورت خودکار به یکی از سطرها اضافه می‌شود ولی شما می‌توانید با کشیدن و رها کردن آن ابزارک را در سطر دیگری قرار دهید. اگر هم بخواهید می‌توانید با کلیک روی ابزارک آن را ویرایش کنید.

 

نمایش لایه ها برای ادیت قالب

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 1 / 5. تعداد آرا : 1

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت