learndl learndl triboon

مزایای ساخت سایت با سرور مجازی

درباره مزایای سرور مجازی (VPS) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می‌دانستید که استفاده از این سرورها به دلیل قابلیت‌های منحصربه‌فردشان، روزبه‌روز در حال افزایش است؟

حتی اگر سال‌ها کلاینتِ هاست اشتراکی یا سرورهای اختصاصی بوده باشید، دلیل نمی‌شود که آنچه ابتدا برگزیده‌اید، بهترین انتخابتان باشد. امروز سرورهای مجازی، داستان را تغییر داده‌اند و حالا بسیاری از افرادی که مدت‌ها از هاست اشتراکی یا سرور اختصاصی استفاده می‌کردند، به‌سوی استفاده از VPS و بهره‌مندی از مزایای سرور مجازی سوق یافته‌اند.

طبیعتاً برای تصمیم‌گیری درباره خرید سرور مجازی، باید با مزایا و امکانات آن بیشتر آشنا باشید. به همین دلیل در ادامه به معرفی و بررسی 7 مورد از مزایای VPS می‌پردازیم.

  1. افزایش قابلیت اطمینان سایت

هاستینگ اشتراکی، شباهت زیادی به قطعات دومینو دارد؛ جایی که یک کاربر بد یا بروز مشکلی که هیچ ربطی به شما ندارد، می‌تواند باعث ایجاد اختلال در کل سرور شود. در هاست اشتراکی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات، سرورهایشان را به مشتریان متعددی می‌فروشند که این امر، علاوه بر کاهش منابع سخت‌افزاریِ در دسترس، قابلیت اطمینان سرور را به‌طور پیوسته کاهش می‌دهد. در این شرایط، عملکرد وب‌سایت شما، تحت تأثیر وجود وب‌سایت‌های دیگر روی همان سرور قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین مزایای سرور مجازی این است که وب‌سایت شما را اصطلاحاً ایزوله می‌کند تا عوامل و تهدیدات فنی و امنیتی خارجی نتوانند تأثیری بر عملکرد آن بگذارند که این به معنای افزایش پایداری و بهبود قابلیت اطمینان سایت شماست.

ساخت سایت با سرور مجازی

  1. منابع اختصاصی

یکی دیگر از مزایای سرور مجازی، بهره‌مندی از منابع سخت‌افزاری اختصاصی است. منابعی که فقط به شما تخصیص یافته و هیچ کلاینت دیگری از آن استفاده نمی‌کند. علاوه بر این، میزان RAM و قدرت پردازنده یک سرور مجازی، بسیار بیشتر از منابعی است که یک سرویس هاستینگ اشتراکی در اختیارتان می‌گذارد. این بدان معناست که شما می‌توانید علاوه بر اجرای نرم‌افزارهای بیشتر در سرور، بدون هیچ مشکلی، حجم ترافیک بیشتری را روی سایت، پذیرش و مدیریت کنید.

  1. بهبود بازدهی مصرف انرژی

در سال‌های اخیر، مفاهیمی مثل فناوری دوستدار محیط‌زیست و میزبانی سبز، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. در واقع‌بینانه‌ترین حالت، مجموعه‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی، متوجه هر کسب‌وکار است و به همین دلیل، بسیار مهم است که شما هم به سهم خودتان بتوانید در کاهش اثر کربنی، نقش مؤثری ایفا کنید. یکی از مزایای سرور مجازی نسبت به سرورهای اختصاصی به همین موضوع مربوط می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، VPS از تقسیم یک سرور اختصاصی فیزیکی به چند محیط مجازی پدید می‌آید. با این کار، افراد بیشتری می‌توانند از منابعی مثل برق سرور فیزیکی به‌طور مشترک استفاده کنند که این امر، از طریق کاهش نرخ اتلاف انرژی، به بهینه‌سازی مصرف آن کمک زیادی می‌کند.

  1. ارتقای عملکرد سایت

وقتی منابع سخت‌افزاری بیشتری به‌صورت اختصاصی در اختیارتان قرار بگیرد، طبیعتاً می‌توانید عملکرد سایت را نیز به شکل چشمگیری ارتقا دهید. برخورداری از ظرفیت و قدرت پردازش بالاتر که از مهم‌ترین مزایای سرور مجازی هستند، باعث تسریع فرایند بارگذاری سایت شما در مرورگر بازدیدکنندگان می‌شود. این امر به بهبود سطح تعامل، افزایش نرخ تبدیل و همین‌طور ارتقای جایگاه سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو می‌انجامد.

از دیگر مزایای سرور مجازی این است که به لطف در اختیار داشتن منابع سخت‌افزاری بیشتر، سرعتِ همه پردازش‌هایی که روی سرور انجام می‌شوند، افزایش می‌یابد و تأثیر این پردازش‌ها روی سایر عملیات، به حداقل می‌رسد. به‌عنوان‌مثال، دیگر این‌طور نیست که سرعت بارگذاری سایت شما حین ارسال ایمیل‌های انبوه یا هم‌زمان با بک‌آپ گیری از داده‌هایتان، کاهش پیدا کند.

فراموش نکنید که مهم‌ترین مؤلفه فنی که تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار می‌دهد، سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت شماست. بازدیدکنندگان کم‌حوصله‌تر از آن هستند که بخواهند زمان زیادی را برای بالا آمدن سایت صبر کنند. به همین دلیل اگر سایتتان در بازه زمانی استاندارد، لود نشود، بازدیدکنندگان نیز فوراً آن را می‌بندند و این کار Bonus Rate یا همان نرخ پرش سایت را افزایش می‌دهد. افزایش نرخ پرش، تأثیر منفی زیادی روی وضعیت سئو سایت دارد و می‌تواند باعث تنزل جایگاه آن در صفحه نتایج موتورهای جستجو شود.

  1. امکان افزایش فوری منابع

هر کسی با این امید تصمیم به ساخت سایت و راه‌اندازی‌اش می‌گیرد که آن سایت در آینده پیشرفت کند و با جذب بازدیدکنندگان بیشتر، به یک سایت بزرگ و معتبر تبدیل شود. به همین دلیل، امکان دسترسی فوری به منابع سخت‌افزاری بیشتر به‌موازات رشد سایت، اهمیت زیادی دارد. تحقق این امر را بدون ایجاد مشکلات فنی یا توقف عملکرد سایت، می‌توانیم یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای سرور مجازی بدانیم.

اگر سایتتان روی ریل پیشرفت قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کنید که به‌زودی تعداد بازدیدکنندگان آن افزایش چشمگیری می‌یابد، طبیعتاً باید بستر فنی لازم را برای میزبانی ایده‌آل از آن‌ها فراهم کنید. سرور مجازی، این امکان را برایتان فراهم می‌کند که بتوانید فوراً، به‌آسانی و بدون اینکه سایت دچار اختلال یا اُفت سرعت شود، منابع در دسترستان را متناسب با مقیاس عملکرد، افزایش یا حتی کاهش دهید.

  1. دریافت خدمات ارزشمند

اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده سرور مجازی، خدمات ارزشمندی را در راستای نگهداری و مدیریت سرور به مشتریانشان ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها علاوه بر پایش مستمر سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و همین‌طور به‌روزرسانی آن‌ها، وصله‌های امنیتی لازم را در فواصل زمانی مشخص روی سرور اِعمال می‌کنند.

  1. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در فهرست مزایای سرور مجازی، نباید از مؤلفه‌ی صرفه‌جویی در هزینه‌ها غافل شد. خرید VPS از آنچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند، مقرون‌به‌صرفه تر است. علاوه بر این، به لطف پیشرفت سریع در فن‌آوری مجازی‌سازی، انتظار می‌رود که هزینه استفاده از VPS کماکان سیر نزولی داشته باشد.

سرور مجازی، یک گزینه بینابینی میان استفاده از هاست اشتراکی و خرید سرور اختصاصی است. بسیاری از افرادی که همین حالا از سرور اختصاصی استفاده می‌کنند، اساساً نیازی به استفاده از آن ندارند و می‌توانند با صرف هزینه به‌مراتب کمتر، از همان مزایا و امکانات روی سرور مجازی بهره‌مند شوند.

قیمت سرور مجازی می‌تواند با توجه به نوع پلن و همین‌طور شرکت ارائه‌دهنده، متغیر باشد. بنابراین بهتر است قبل از خرید VPS، یک نیازسنجی کلی انجام دهید و در انتخاب شرکت ارائه‌دهنده به معیارهایی مثل سابقه و اعتبار، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ساخت سایت با سرور مجازی

آذرآنلاین؛ ارائه‌دهنده مطمئن انواع سرورهای مجازی

اگر آشنایی با مزایای سرور مجازی، مجابتان کرده که جدی‌تر از همیشه به خرید VPS فکر کنید، انتخاب یک شرکت مناسب اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

همان‌طور که گفتیم سابقه و اعتبار، دو معیار اساسی در انتخاب یک شرکت برای خرید سرور مجازی ویندوز محسوب می‌شوند که بر مبنای آن‌ها می‌توانیم آذرآنلاین را یکی از بهترین‌ها بدانیم. شرکت آذرآنلاین، ارائه‌دهنده بهترین سرورهای مجازی با مناسب‌ترین قیمت بازار است که پلن‌های مختلفی را از حیث قیمت، نوع سیستم‌عامل (ویندوز، لینوکس و …) و منابع سخت‌افزاری در معرض انتخابتان قرار می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای معقول، از مزایای سرور مجازی به بهترین شکل ممکن منتفع شوید، پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب آذرآنلاین، لحظه‌ای تردید نکنید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت