learndl learndl triboon

بررسی ویژگی ها و مزایای انواع فرش های ماشینی

فرش به عنوان یک کفپوش در خانه‌های ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخورداراست، حتی امروزه که انواع سرامیک، پارکت و کاشی های جدید مد شده‌اند بازهم در بیشتر خانه‌های ایرانی ها فرش همچنان جایگاه قبلی خود را حفظ کرده است. علت محبوبیت فرش در آن است که زیبایی طرح و نگاره های فرش های ایرانی با هیچ‌یک از محصولات مدرن امروزی قابل‌مقایسه نیست.

فرش های ماشینی

ویژگی فرش های ماشینی

فرش های ماشینی اگرچه محصولی صنعتی و حاصل ابداع غربی هاست، اما اصالت ایرانی خود را با نقشه و طرح های اصیل ایرانی حفظ کرده و همانند فرش های دستباف، از گذشته تاکنون طرح و رنگ‎‌های بسیار زیبایی داشته اند و نه‌تنها در ایران که در سراسر جهان بسیار شناخته‌شده هستند.

انواع فرش طرح افشان، خشتی، قاب قرآنی، نایین و اصفهان و.. همچنان در سراسر کشور، چه کارگاه های فرش دستباف و چه کارخانجات فرش ماشینی بافته می‌‌شود و بعضی از آن‌ها به‌قدری نفیس و زیباست که به‌عنوان تابلو فرش استفاده می‌شود.

به لطف دنیای مدرن و پیشرفت تکنولوژی، صنعت فرش هم دچار انقلابی شده و امروزه فرش ماشینی به‌شدت همه‌جا رواج پیداکرده است و انواع دستگاه‌های مدرن سرعت تولید و بافت این محصول را به‌شدت افزایش داده است. از ویژگی های فرش ماشینی می توان به محدودیت‌های کمتری که در تولید فرش با آن مواجه است اشاره کرد. همینطور در مورد سرعت بافت و آماده شدن فرش ها، دقیق بودن اندازه و نقشه فرش و همچنین در دسترس بودن انواع سایزهای فرش ماشینی از یک نقشه.

از مزایای دیگر فرش ماشینی نسبت به قالی دستباف، ساده‌تر بودن اجرای آن، بهتر بودن نقش و باکیفیت‌تر بودن برای نمایش انواع تصاویر هنری و شخصی روی آن است. همچنین نگهداری آسان تر نسبت به فرش دستباف و ارزان بودن قیمت فرش ماشینی از دیگر ویژگی های فرش های ماشینی است.
امروزه انواع و اقسام فرش ماشینی مدرن در بازار موجود است. کارخانه‌های زیادی در سراسر کشور از کاشان تا مشهد و تبریز انواع طرح و رنگ مختلف را با تراکم‌های متفاوت از فرش های 700 شانه تا فرش 1500شانه شانه تولید می‌کنند. از فرش‌های لاکی تا ابریشمی را می‌توانید در محصولات این کارخانه‌ها پیدا کنید. این تنوع انتخاب و خرید فرش را سخت کرده است.

خرید آنلاین فرش های ماشینی

در بحبوحه شیوع بیماری کرونا، به لطف پیشرفت فضای مجازی و اینترنت در کشور، امروزه فروشگاه های اینترنتی کمک شایانی به خریداران فرش های ماشینی کرده است و شما می توانید از طریق سایت های خرید اینترنتی فرش، کانال فرش کاشان در تلگرام و اینستاگرام به راحتی این امکان را فراهم کرده است انواع محصولات بیشتر کارخانه‌های بزرگ کشور را ببینید و بهترین فرش ماشینی را متناسب با نیازتان پیدا کنید.

فرش های ماشینی

بهترین فرش ماشینی چیست؟

باوجود هزاران برند و تولیدکننده فرش ماشینی شاید یکی از سخت ترین سوالات هر مصرف کننده فرش ماشینی این است که بهترین فرش ماشینی ایران چیست؟

موسسه تخصصی اندیشه‌سازان مصنوع هر سال به بررسی تولیدات انواع فرش ها ماشینی می پردازد و علاوه بر آیتم هایی چون تنوع طرح، کیفیت بافت، مواد اولیه، قیمت فرش های ماشینی برندهای مختلف را نیز مورد بررسی خود قرار می دهد. بنابر گزارش خبرگزاری ایلنا، بهترین فرش ماشینی در سال 99 فرش شاه پسند انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش بیان شده کهدر این بررسی انواع محصولات تولیدی کارخانجات بر اساس به روز بودن ماشین آلات بافندگی، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، کنترل و بررسی تولیدات، تکمیل و بسته‌بندی، تعهدات پس از فروش و همچنین برندینگ و قیمت مصرف کننده مورد بررسی و امتیاز دهی قرارگرفت.

در سال دوم برگزاری این مراسم که به علت شیوع ویروس کرونا به صورت محدود برگزار گردید، از بین 150 برند شرکت‌کننده در این پالایش 10 برند موفق شدند به عنوان کاندیداهای برترین فرش ماشینی حاضر شوند و در بخش نهایی 3 برند فرش آرتامیس، فرش شاه پسند و فرش سپتامان به عنوان سه برند برتر تولید فرش ماشینی انتخاب گردیدند و در مرحله نهایی و بررسی تخصصی تولیدات و برندینگ، فرش شاه پسند توانست با دریافت بالاترین امتیاز، بعنوان بهترین فرش ماشینی ایران در سال 99 انتخاب شود.

مشاوره در زمینه خرید و انتخاب فرش ماشینی

فرش ماشینی در سالهای اخیر پیشرفت های چشمگیری را در نوع شانه، تراکم و نوع دستگاه های بافت داشته است. متاسفانه عده زیادی که برای خرید فرش ماشینی به صورت حضوری به فروشگاه ها مراجعه می کنند شناخت چندانی از این صنعت و انواع فرش های موجود در بازار ندارند و اکثراً به دام دلالان و کلاه بردارانی می افتند که به عنوان راهنما، خریداران را به شرکت های طرف قرارداد خود می برند و فرش های تقلبی را به نام فرش های اصلی به آنها می فروشند.

اگر نخستین بار است که قصد خرید فرش ماشینی دارید و یا تجربه خرید بدی در زمینه خرید فرش دارید، همکاران ما آمده هستند اطلاعات مهم و کاربردی در زمینه قیمت و خرید فرش ماشینی را در اختیار شما قرار دهند. کافی است در ساعات اداری با شماره  0315534008 و یا واتس اپ یا تلگرام با شماره 09125347596 با تماس بگیرید تا علاوه بر راهنمایی در مورد انواع فرش ها، مهمترین نکات در مورد خرید فرش ماشینی را به شما گوشزد کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 5 / 5. تعداد آرا : 1

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت