learndl learndl triboon

یک فروشگاه اینترنتی باید چه امکاناتی داشته باشد تا موفق شود؟

اصولا طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین روش های فروش محصول به شمار می رود. اما نه هر فروشگاه اینترنتی.

از آنجایی که تعداد فروشگاه های اینترنتی روز به روز بیشتر می شود، لازم است وب سایت شما امکاناتی داشته باشد تا کاربران را برای خرید ترغیب کند. در ادامه مهم ترین امکانات فروشگاه اینترنتی را برای شما لیست کرده ایم.

رعایت فاکتورهای سئو:

دقت کنید که تمام فاکتورهای سئو در قالب سایت شما رعایت شده باشد. این روزها وب سایت های مختلفی طراحی شده اند که می توانید برای آنالیز سئو تمام بخش های سایت خود از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال وب سایت woorank یکی از بهترین گزینه های می باشد.

در نظر گرفتن شیوه های مختلف پرداخت:

در کمال تعجب برخی از کاربران فروشگاه های اینترنتی تمایلی به گزینه پرداخت آنلاین ندارند و ترجیح می دهند مبلغ سفارش خود را به صورت کارت به کارت برای شما واریز کنند. پس لازم است علاوه بر پرداخت آنلاین، امکان پرداخت به صورت کارت به کارت یا حواله را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.

پیاده سازی Gamification

به تمام کارهایی که در فروشگاه اینترنتی انجام می دهیم تا بتوانیم یک حس خوب در ذهن کاربران خود ایجاد کنیم، gamification یا بازی سازی گفته می شود. به عنوان مثال:

  • طراحی کیف پول برای کاربران
  • شارژ کیف پول زمان ثبت نام در سایت
  • شارژ کیف پول زمان خرید از سایت (به عنوان مثال یک درصد از مبلغ خرید)
  • شارژ کیف پول زمان معرفی دوستان
  • شارژ کیف پول زمان خرید دوستان(به عنوان مثال نیم درصد از مبلغ خرید هرکدام از دوستان کاربر)
  • امتیاز دادن به کاربر بر اساس حجم خرید
  • راه اندازی ضریب تخفیف (به این شکل که هر چه بیشتر خرید کند، تخفیف بیشتری اعمال می شود)
  • راه اندازی گردونه شانس

فروشگاه اینترنتی

در نظر گرفتن شیوه های مختلف ارسال کالا

بر خلاف اکثر فروشگاه های اینترنتی، بهتر است شیوه های مختلفی را برای ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی خود تعریف کنید تا کاربر بتواند بر اساس نیاز خود یکی از روش ها را انتخاب کند.

تعریف قیمت های مختلف برای هر محصول

گاهی اوقات یک محصول می تواند قیمت های متعددی داشته باشد. به عنوان مثال قیمت گوشی موبایل بر اساس رنگبندی یا گارانتی متفاوت است. لازم است در صفحه جزئیات محصول، با انتخاب ویژگی های مختلف مانند رنگبندی، گارانتی و … قیمت محصول در همان صفحه تغییر کند و به کاربر نمایش داده شود. اشتباهی که اکثر فروشگاه های اینترنتی انجام می دهند این است که بازای هر قیمت یک محصول جدید در سایت ثبت می کنند که باعث گمراهی کاربر می شود.

تعریف کوپن تخفیف

گاهی اوقات در مناسب های مختلف لازم است به کاربران سایت خود تخفیف دهید. اصولا این مدل تخفیف ها را با استفاده از کوپن تخفیف اجرا می کنند.

نمایش سبدهای خرید رها شده

گاهی اوقات کاربر به هر دلیل سبد خرید خود را پرداخت نمی کند و از فروشگاه اینترنتی خارج می شوند. حال اگر فروشگاه اینترنتی شما این قابلیت را داشته باشد که سبدهای خرید رها شده را به شما نمایش دهد، می توانید یک کد تخفیف برای آن کاربر تعریف کرده و از طریق پیامک برای او ارسال کنید تا برای بازگشت به سایت و نهایی کردن سفارش تشویق شود.

گزارش های متعدد فروش

طراحی فروشگاه اینترنتی شما باید به گونه ای باشد که بتواند گزارش کاملی از میزان فروش، پرفروش ترین محصولات، کم فروش ترین محصولات، پرفروش ترین استان ها و شهرها و حتی مشتریان وفادار به شما ارائه دهد تا بتوانید در تبلیغات خود از این اطلاعات استفاده کنید.

پیاده سازی سیستم همکاری در فروش آنلاین

گاهی اوقات مشتریان سایت ما عده فروشان هستند. بنابراین لازم است وب سایت شما عمده فروشان را شناسایی کند تا در صورت ورود به سایت، قیمت تمام محصولات به صورت قیمت همکار نمایش داده شود.

اطلاع رسانی پیامکی

بهتر است در شرایط مختلف، پیامک های مختلفی را برای کاربران سایت خود ارسال کنیم. به عنوان مثال پس از نهایی کردن سفارش، زمان ثبت نام، زمان شارژ کیف پول، زمان ارسال کالا و …

متاسفانه بسیاری از مردم تبلیغات پیامکی خود را بسته اند. بنابراین فروشگاه اینترنتی شما باید این قابلیت را داشته باشد که حتی به بلک لیست مخابرات نیز این پیامک های مهم را ارسال کند. پنل پیامک کاوه نگار یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

بهترین گزینه برای ساخت فروشگاه اینترنتی با تمام این امکانات چیست؟

پیدا کردن سیستم طراحی سایتی که تمام این امکانات را داشته باشد، قطعا کار سختی نیست! اما ممکن است مدتی زمان شما را بگیرد و گیج شوید که کدام یک بهتر است؟!

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم، یک پیشنهاد ویژه هم به شما بدهیم. فقط اینکه از شما می‌خواهیم، خودتان آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید، چه امکاناتی دارد و آیا اصلا برای شما مناسب است یا خیر؟!

شرکت وبنوتک تقریبا هر چیزی که از یک فروشگاه حرفه‌ای بخواهید را به شما می‌دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت