learndl learndl triboon

فرش مدرن مناسب برای دکوراسیون و طراحی‌های مدرن

فرش مدرن مناسب برای دکوراسیون و طراحی‌های مدرن

فرش مدرن در واقع همان فرشی‌ست که همه‌ی ما می‌شناسیم و تنها تغییری که در آن‌ها بوجود آمده، نوع طراحی ظاهر آن‌هاست که هم‌گام با سبک دیزاین و چینش منازل و ادارات، تغییر کرده است و به‌نوعی مدرن و به‌روز شده است؛ اگر می‌خواهید در مورد فرش مدرن بیشتر بدانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فرش مدرن مناسب برای دکوراسیون و طراحی‌های مدرن

فرش  مدل جدید چیست؟

برای اینکه فرش مدرن را بشناسیم در ابتدا باید با خود فرش آشنا شویم: از همان دوره‌ی انسان‌های نخستین و وقتی که بشر نیاز به ملزومات زندگی را شناخت، نیاز به زیرانداز برای کاهش زبری زمین محل سکونت و محافظت انسان از گرما و سرمای محیط، او را مجبور به یافتن منسوجی برای این امر نمود و پشم و موی حیوانات به‌عنوان اولین زیراندازی بود که انسان برای استفاده بدان روی آورد. انسان برای رسیدن به فرش مدرن راه درازی را پیمود و در ابتدا با فشردن الیاف پشمی، نمد را به عنوان زیراندازی ضخیم وگرم‌تر تهیه نمود و با افزایش توانایی انسان و یادگیری ریسندگی، او توانست با ادغام منظم نخ‌های عمودی و افقی، گلیم را بوجود بیاورد و این مرحله شروعی برای رسیدن بشر به محصولی در قالب فرش‌های گره‌دار بود. کشور ایران با قدمت چندهزار ساله‌ای که در زمینه‌ی بافت‌فرش دارد، بعنوان پیشگامان این محصول در جهان محسوب می‌شود و همواره فرش به عنوان یکی از محصولات صادراتی ویژه‌ی کشور ما به همه‌ی نقاط دنیا ارسال گردیده‌است.

فرش‌ها به دو نوع دست‌بافت و ماشینی تقسیم می‌شوند که فرش‌ ماشینی با دست‌بافت تفاوتشان در این است که به‌جای دست استادکاران توسط ماشین‌های فرش‌بافی و در کارخانجات تولید می‌شوند و در نتیجه تعداد و سرعت تولیدشان به مراتب بیشتر است. فرش‌های ماشینی نیز از لحاظ طرح و نقشه به دو دسته‌ی فرش سنتی و فرش مدرن تقسیم می‌شوند و صدالبته طرح‌های سنتی از دیرباز تا کنون همواره مورد استقبال خریداران ایرانی بوده و کماکان جایگاه ویژه‌ای نزد مخاطبان دارند و نقش‌های آن‌ها غالباً از طرح برگ وگلبرگ، بته‌جقه وطرح‌های اسلیمی تشکیل شده است. نوع دیگر نیز که فرش مدل جدید محسوب می‌شود، فرش مدرن نام دارد که این فرش برای دکوراسیون مدرن استفاده می‌گردد و فرش جدید با تنوع طرح و رنگ خود به‌عنوان فرش دکوراسیون جدید و بروز محسوب می‌شود و مورد توجه زیادی قرار گرفته‌است.

فرش مدرن

در سال‌های اخیر باتوجه به تغییراتی که در نوع معماری داخلی و دکوراسیون منازل به‌وجود آمده است و به نوعی سبک‌های مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده است، فرش‌ها نیز به تبع تغییراتی در ظاهرشان به‌وجود آمده و  فرش برای دکوراسیون مدرن نیز فرش مدرن با طرح‌ها و مدل‌های جدید شده است. با توجه به رونق سبک‌های جدید و به‌اصطلاح مدرن لوازم خانگی، فرش مدل جدید جایگزین فرش‌هایی با طرح سنتی شده و البته درکنار فرش‌های سنتی، فرش برای دکوراسیون مدرن نیز مورد استقبال خریداران واقع شده‌است. با تغییراتی که در رنگ و سبک ظاهر لوازم جدید خانه بوجود آمده خرید فرش دکوراسیون جدید و بروز نیز به یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده و تقاضا فرش برای دکوراسیون مدرن نیز افزایش یافته است و افراد سعی می‌کنند برای هرنقطه از خانه فرش مدل جدید و متناسب با لوازم آن فضا انتخاب کنند و از طرفی هم تولیدکنندگان خلاق و نوآور ایرانی نیز با دیدن این تغییر ذائقه‌ی بخشی از جامعه در کنار طرح‌های فرش جدید سنتی، طراحی و تولید فرش دکوراسیون مدرن را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.

فرش مدرن

در این راستا تولید فرش دکوراسیون مدرن چندسال ا‌ست که رونق خوبی گرفته و این فرش‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع خود خرید فرش دکوراسیون جدید و بروز را بسیار آسان و لذت‌بخش نموده‌اند و به‌راحتی می‌توان فرش مدرن برای هرنوع رنگ‌بندی و دکوراسیونی انتخاب نمود. یکی دیگر از ویژگی‌های فرش مدرن این است که تنوع طرح و رنگ فرش برای دکوراسیون مدرن بسیار مرسوم است و این درحالی است که در سبک‌های سنتی افراد برای خرید فرش جدید بیشتر سعی براین داشتند که مجموعه‌ی فرش‌های خود را به یک شکل خریداری کنند. البته باید تأکید کرد که حضور فرش مدل جدید با عنوان فرش مدرن در بازار به‌هیچ‌وجه فروش فرش‌های سنتی و کلاسیک را تهدید نکرده است و بسیاری از افراد در سراسر کشور و حتی جهان کماکان برای خرید فرش جدید منزل خود علاقه‌مند به خرید فرش‌های سنتی هستند و فروش این نوع فرش نیز با وجود افزایش تراکم و امکان تولید طرح‌هایی زیباتر، رونق سابق خود را دارد. نکته‌ی دیگری که باید بدان اشاره نمود این است که فرش مدل جدید موسوم به فرش مدرن، برای دکوراسیون با سبک مدرن طراحی شده‌است و با خانه‌هایی با سبک سنتی همخوانی ندارند و چنانچه علاقه‌مند به چیدمان دکوراسیون به سبک زیبای سنتی هستید، با خرید فرش دکوراسیون مدرن به نتیجه‌ی مطلوبی نخواهید رسید و فضای خانه دارای تصویری ناهمگون خواهدشد.

انواع فرش‌های مدرن

فرش مدرن نیز مانند بسیاری از محصولات موجود در بازار دارای تنوع مختلفی‌ست که برای سلیقه‌ها و دکوراسیون‌های مختلف تدارک دیده ‌شده است و از مهم‌ترین انواع فرش مدل جدید می‌توان به: فرش فریز، فرش شنل، فرش شگی، فرش وینتیج و… اشاره نمود که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

فرش مدرن فریز

این نوع فرش مدرن که به‌عنوان یک فرش دکوراسیون جدید و بروز محسوب می‌شود به‌دلیل فشردگی و تراکم بالا در بافت از مقاومت بالایی برخوردار است و این تراکم بالا آن‌ها را شبیه به گلیم نموده و این فرش جدید به‌دلیل مقاومت بالایی که از خود نشان می‌دهد، معمولاً در مکان‌هایی که محل رفت‌وآمد زیاد است و اصطلاحاً پاخور بیشتری دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد و دلیلش هم این‌است که آسیب کمتری می‌بیند و شست‌وشوی آن راحت‌تر می‌باشد.

فرش مدرن شگی

فرش جدید مدل شگی یکی دیگر از انواع فرش دکوراسیون مدرن است که به‌دلیل داشتن پُرزهای بلند و نرمی که دارد، لطافت و نرمی بیشتری را به استفاده‌کننده منتقل می‌کند و نوعی حس آرامش و گرمای بیشتری رابه مخاطب می‌دهد و معمولاً در قالب فرش دکوراسیون جدید و بروز برای فضاهایی مانند اتاق کودک، پادری، اداری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرش مدرن شنل

یکی دیگر از انواع فرش برای دکوراسیون مدرن، فرش شنل می‌باشد که برعکس نوع شگی، این فرش دارای پرزهای بسیار کوتاه است و این پرزهای کوتاه فرش مدرن شنل، نوعی لطافت به این نوع فرش داده و علاوه‌ بر این، شست‌وشوی آن را نیز بسیار راحت‌تر کرده‌است.

فرش مدرن وینتیج

وینتیج یک مدل فرش دکوراسیون جدید و بروز محسوب می‌شود و به‌طور کلی وینتیج به لوازم عتیقه گفته می‌شود و فرش وینتیج یک نوع فرش برای دکوراسیون مدرن است که طرح فرش بسیار قدیمی و عتیقه روی آن‌ نقش بسته است و به این نوع فرش جدید، کهنه‌نما نیز گفته می‌شود. البته فرش‌های مدرن طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوع و رنگارنگی دارند و ما به معرفی همین چند فرش مدل جدید بسنده می‌کنیم، شما نیز اگر نیازمند خرید فرش برای دکوراسیون مدرن خود هستید پیشنهاد می‌کنیم که از فروشگاه آنلاین فرش “زیلوکس” به آدرسzilux.ir  دیدن فرمایید. فروشگاه فرش زیلوکس بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی فرش‌ماشینی با بیش از 700 طرح فرش و تابلوفرش در سایزهای متنوع است و علاوه ‌براین مجموعه‌ای جامع از فرش‌ متری مدرن (بُرشی) با دارابودن بیش از 200 طرح را نیز می‌توانید در این فروشگاه مشاهده کنید.

فرش مدرن

شما این فرصت را دارید که با خرید از سایت زیلوکس، تمامی فرش‌های خریداری شده را به همراه همه‌ی لوازم منزلتان تا سقف 500 میلیون تومان به‌صورت رایگان بیمه نمایید و همچنین برای استفاده از مشاوره رایگان زیلوکس می‌توانید با ارسال تصویر دکوراسیون منزل‌تان به واتساپ این فروشگاه، طرح‌ فرش‌های پیشنهادی مشاوران زیلوکس برای منزل خودتان را دریافت نمایید. خرید از سایت زیلوکس (zilux.ir) برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که از ضمانت اصالت و عدم مغایرت فرش مدرن  در سفارشات خود بهره ببرید و حتی در صورت تمایل به خرید حضوری نیز می‌توانید به فروشگاه بزرگ زیلوکس که آدرس آن در سایت درج گردیده است، مراجعه نمایید.

برای ارتباط با کارشناسان زیلوکس با شماره ۴۷۶۲۴۷۴۲ ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت