learndl learndl triboon

سئو داخلی سایت شامل چه اقداماتی است؟

سئو داخلی سایت شامل چه اقداماتی است؟

یکی از مهم ترین مراحل بهینه سازی سایت ، سئو داخلی است که حجم زیادی از اقدامات و تکنیک ها را برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل دربرمی گیرد. موفقیت یک سایت در نتایج جستجو ارگانیک ،به دلیل رقابت بسیار زیاد نیازمند بهینه سازی عوامل متعددی بصورت یکپارچه است. عوامل فنی یا تکنیکال ، عوامل داخلی و فاکتورهای خارجی که در رتبه سایت در نتایج گوگل تاثیر دارند. وب سایت شما باید در هر سه دسته این عوامل بهینه شود و مثلا فقط ساخت بک لینک یا تبلیغات اینترنتی نمی تواند ضامن ارتقا سایت در موتورهای جستجو شود.

سئو داخلی سایت شامل چه اقداماتی است؟

سئو داخلی از این جهت اهمیت دارد که به موتورهای جستجو در درک وب سایت شما و محتوای منتشر شده کمک می کند. هرچه پیش می رویم و موتورهای جستجو قدرتمندتر می شوند ، الگوریتم های رتبه بندی آنها بروزرسانی می شود، دقت و تمرکز آنها بر وضعیت داخلی سایت ها بیشتر می شود و شما باید شرایط داخلی وب سایت خود را مرتبا بهبود دهید تا با قوانین و استانداردهای موتورهای جستجو تطبیق بیشتری داشته باشد.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی سایت یا سئو داخل صفحه ، که یکی از سه بخش اصلی بهینه سازی سایت است  ، مجموعه ای از اقدامات و روش ها برای بهینه سازی محتوای یک سایت یا صفحه وب برای ربات های موتور جستجو و کاربران است. روشهای معمول سئو داخلی شامل بهینه سازی تگ عنوان ، محتوا ، لینک های داخلی و URL ها است.

اگرچه سئو داخلی اشتراکاتی با سئو تکنیکال دارد ، اما تفاوت های بسیاری با هم دارند. در سئو داخلی هدف درک بهتر خزنده های گوگل از محتوای یک صفحه و در عین حال درک بهتر و رضایت کاربران از وب سایت شماست.

مهم ترین اقدامات سئو داخلی

اگرچه همانطور که گفتیم سئو داخلی اقدامات و روش های زیادی را شامل می شود ، اما 7 مورد زیر جز مهمترین کارهایی هستند که در سئو داخلی باید انجام دهید. هدف سئو داخلی این است که نه تنها رضایت موتورهای جستجو را تامین کنید ، بلکه کاربران نیز از وب سایت شما رضایت بالایی داشته باشند. یعنی در گام اول شما باید با جلب رضایت گوگل و ارتباط مناسب با ربات های جستجوگر سایت خود را به بالای نتایج جستجو برسانید و سپس با ارتباط مناسب با کاربران ، رضایت کاربر و مدت زمان حضور او روی سایت را افزایش دهید. گوگل می خواهد کاربر هنگام بازدید از صفحه وب شما راضی باشد. و یکی از راه هایی که گوگل از رضایت کاربران سایت شما مطلع خواهد شد زمان حضور آنها روی سایت است. کاربران چه مدت زمانی را صرف خواندن مطالب سایت شما می کنند؟

تمام این اهداف به کمک اقدامات زیر محقق خواهد شد. اگر در این زمینه تخصص کمی دارید یا تازه کار هستید ، می توانید مقالات آموزشی بیشتر را در وب سایت سئوبهینه به آدرس seobehine.ir مطالعه نمایید و علاوه بر مقالات رایگان سئو از مشاوره با متخصصین سئو سایت بهره مند شوید.

تولید و بهینه سازی محتوا

یکی از فاکتورهای مهم در سئو داخلی ، محتوای صفحات سایت است. شما باید برای هرکدام از عبارات کلیدی سایت خود ، یک صفحه اختصاصی ایجاد کنید و در همان صفحه محتوای کاربرپسند ، منحصر به فرد و غیرتکراری را به کاربران ارائه دهید. یکی از نکات مهم در تولید محتوا ، رعایت اصول سئو محتواست، که به چگالی کلمات کلیدی در متن ، طول مطلب و تعداد کلمات ، درج هدینگ ها ، لینکهای داخل صفحه ، استفاده از تصاویر در متن و … وابسته است. محتوا بخش بزرگی از کمپین های تبلیغات اینترنتی شرکت ها و کسب و کارها را تشکیل می دهد و می تواند به اشکال مختلفی ، یعنی متن ، عکس ، ویدئو ، صوت و یا ترکیبی از دو یا چند مورد باشد. اهمیت محتوا به حدی است که بیل گیتس ، از محتوا به عنوان پادشاه نام می برد. برای یادگیری رایگان تولید محتوا از  طریق لینک آموزش رایگان تولید محتوا اقدام نمایید.

سئو متاتگ عنوان و توضیحات

به غیر از متاتگ هایی که در بدنه اصلی محتوای صفحه کاربرد دارند ، دو متاتگ عنوان و توضیحات نیز هم برای درک بهتر کاربران و هم ربات های گوگل از صفحه ضروری هستند. درواقع اولین فاکتورهایی که کاربر از سایت شما در نتایج جستجو و پیش از ورود به سایت مشاهده می کند ، عنوان و توضیحات هستند. متاتگ عنوان باید نهایتا 70 کاراکتر باشد و هدف اصلی یک صفحه را به طور واضح بیان کند و تگ دیسکریپشن یا توضیحات نیز بهتر است تا 170 کاراکتر و شامل چکیده کاملی از محتوای صفحه باشد. این دو متاتگ جز ضروری ترین تگ های صفحه هستند و عملا بدون این دو نمی توانید در عبارات کلیدی هدف ، رتبه خوبی در گوگل بدست اورید. هردو نیز باید شامل کلمه کلیدی اصلی ، عبارات کلیدی طولانی و lsi  و عبارات توصیفی و متقاعد کننده باشند. ویژگی های متاتگ عنوان مناسب را از لینک مشخص شده مشاهده نمایید.

بهبود تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری یا user experience یکی از فاکتورهایی است که در سال های اخیر گوگل توجه زیادی به آن داشته و می توان تجربه کاربری را جز 5 فاکتور اصلی رتبه بندی سایت ها در سال 2021 دانست. برای بهبود تجربه کاربری باید سعی کنید که محتوای مناسب به کاربر ارائه دهید ، هر بخش از سایت شما برای کاربران واضح و قابل فهم باشد ، دسترسی کاربر به صفحات سایت به راحتی انجام شود ، سرعت بارگزاری سایت بالا باشد و به طور کلی رضایت کاربر از سایت با حضور طولانی مدت تامین شود. برای مثال اگر یک سایت فروشگاهی دارید ، باید کاربر به راحتی بتواند محصول موردنظر را بیابد ، آن را با سایر محصولات مقایسه کند ، توضیحات کافی به او ارائه شود ، نظرات سایر کاربران و خریداران قبلی را مشاهده کند و فرآیند خرید و پرداخت بدون دردسر انجام شود.

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر در مرحله سئو داخلی انجام می شود. کاهش حجم تصاویر ، استفاده از تصاویر با ابعاد مناسب ، تصاویر مرتبط و باکیفیت ، درج عنوان تصویر ، درج تگ alt تصویر مهم ترین نکاتی هستند که در بهینه سازی تصاویر باید مورد استفاده قرار دهید. یکی از اقدامات مهم در سئو تصاویر ، استفاده از قابلیت بارگزاری تنبل یا lazyload است و موجب می شود که سرعت سایت افزایش یابد.

بهینه سازی تصاویر نه تنها در ارتقا رتبه سایت در نتایج گوگل تاثیر دارد ، بلکه چون گوگل یک بخش مجزا برای جستجوی تصاویر دارد ، امکان بازدید سایت شما را نیز افزایش می دهد.

اصلاح لینکسازی داخلی

لینک ها مانند پلی برای ارتباط میان صفحات وب هستند. در سئو داخلی تاکید زیادی بر لینکسازی داخلی می شود. شما باید با انکرتکست مناسب صفحات مرتبط را به هم لینک کنید تا از این طریق اطلاعات بهتر و کامل تری به کاربران دهید و حضور آنان روی سایت خود را افزایش دهید. همچنین لینک های داخلی موجب حرکت بهتر خزنده های گوگل در سایت شما می شوند.

اصلاح لینک سازی داخلی ، یعنی درج لینک و انکرتکست مناسب ، حذف لینک های شکسته و ناقص و ایجاد تعادل میان لینک های داخلی و لینک های خروجی از صفحه به نوعی که برای گوگل کاملا طبیعی باشد. استفاده بیش از حد از یک انکرتکست یا لینک دادن بیش از حد به یک صفحه نیز اقدام اشتباهی محسوب می شود.

سئو url  و ادرس صفحات

url  ها آدرس صفحات وب هستند. امکان ندارد که دو صفحه در اینترنت آدرس یکسانی داشته باشند. طبق اصول سئو داخلی ، باید url  هایی را برای صفحات سایت خود انتخاب کنید که کاملا متفاوت از سایر صفحات و مرتبط با محتوای همان صفحه باشند. از url های استاتیک استفاده کنید زیرا url های متغیر موجب سردرگمی کاربران و موتورهای جستجو می شوند.سعی کنید از کلمه کلیدی در url  صفحه استفاده کنید و هرگز آدرس را بیش از حد طولانی نکنید.

بهینه سازی و افزایش نرخ کلیک

در نهایت و پس از تمامی اقدامات بالا ، سئو داخلی به دنبال افزایش نرخ کلیک CTR در گوگل است. هرچقدر که نرخ کلیک بالاتری داشته باشید ، بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه بیشتری خواهید داشت. نرخ کلیک پایین یکی از نشانه های عدم موفقیت شما در جذب کاربران است و می تواند در مدت زمان کوتاهی موجب افت رتبه شما شود. افزایش نرخ کلیک یکی از مفاهیم تخصصی در سئو داخلی محسوب می شود و بیشتر براساس تجربه متخصصین سئو  و شناخت علایق و نیازهای کاربران مخاطب انجام می شود. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت سئوبهینه seobehine.ir مراجعه کنید. همچنین سایت analyser.seobehine.ir با بیش از 50 ابزار آنالیز سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ، امکان بررسی و تحلیل رایگان وب سایت های موردنظر شما را فراهم نموده است.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 1 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
  • رضا حسینی 28 اسفند 1399 پاسخ

    سلام. ممنون از مطلب خوبتون

همکاران وبیت