learndl learndl triboon

ریدایرکت چیه و چرا برای سایتم لازمه ؟!

آموزش ریدایرکت برای سئو

 

فرض کنید که شما یک وبمستر هستید و سایت جدیدی برای خود بنا می کنید . حالا بعد از گذشت مدت زمان طولانی تعداد صفحات و پست های شما بسیار زیاد میشود . با افزایش تعداد صفحات و تولید محتوا در سایت ، تعداد لینک ها هم افزایش می یابند . گاهی اوقات ممکن است پیش امده باشد که بعضی کاربران با وجود تغییر کردن url سایت به صفحات 404 برخورد نمیکنند . دلیل اینکه به صفحات 404 بر نمیخورند موضوع اصلی مقاله وبیت است . (ریدایرکت در سایت)

 

ریدایرکت باعث بالا نگهداشتن ارزش لینک های محتوا در سایت است و بسیار مهم و کاربردی است . در این مقاله وبیت قصد دارد برای شما وبمستران عزیز ، درباره ریدایرکت اطلاعات بیشتری را ارائه دهد .هر از گاهی ممکن است شما تغییرات زیادی را در سایت خود ایجاد کنید . مثلا به هنگام کلیک بروی یک لینک، به صفحه ایی منتقل خواهید شد که مورد نظر شما نبوده است. یا اینکه آن صفحه ها عملکرد مناسبی ندارند و باید حذف شوند. قطعا شما نمیتوانید همه url های سایت خود را به صورت دستی تغییر دهید . پس بهترین کار این است که کارها را به صورت خودکار انجام دهید.

 

آشنایی کامل با ریدایرکت

ریدایرکت در واقع URL قدیمی شما را به نشانی جدید سوق می دهد. زمانی که کاربران یا رهگذران عادی لینک اصلی محتوا (صفحه مورد نظر یا پست یا محصول و … ) را تایپ یا کلیک کنند، به نشانی جدید Redirect داده می شوند. با این کار شما میتوانید از برخورد نکردن بازدید کنندگان به صفحه 404 مطمئن شوید . اینطوری دیگر گمراه نمی شوند و به محتوای موردنظرشان دست پیدا می کنند . همانطور که در قبل تر هم گفتیم این کار ارزش لینک دهی های سایت شما را بالا نگه میدارد و تاثیر به شدت خوبی در سئو و تجربه کاربری دارد . در نتیجه دانستن درباره ریدایرکت میتواند بسیار پر اهمیت باشد .

 

 

انواع روش های ریدایرکت یک URL

 

1. ریدایرکت 301

عدد 301 به معنای دائمی است . پس ریدایرکت 301 یعنی یک Redirect دائمی . از این نوع Redirect هم در بک اند (سمت سرور) و هم در فرانت اند (سمت کاربر ) استفاده میشود . بهترین نوع ریدایرکت، Redirect 301 است. این نوع تغییر مسیر به راحتی موتورهای جستجو را از تغییر مسیر پیدا کردن لینک یا محتوایی آگاه میکنند . در نتیجه در گوگل ایندکس میشوند .

2. ریدایرکت 302

بر خلاف مورد بالایی عدد 302 به معنای موقتی بودن . پس ریدایرکت 302 هم یک Redirect کاملا موقت است . شما می توانید در هر زمان از آن استفاده کنید . این نوع از ریدایرکت تنها زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد که شما قصد دارید در بعضی از نقاط سایت به URL قدیمی برگردید.

 

به چه دلیلی باید URL های سایتم رو ریدایرکت کنم ؟

 

1. Subdirectory را به صفحه ای در سایت خود منتقل کنید

به هنگام تولید محتوا و انتشار پست از قسمت وبلاگ در وبسایتتان ، شاید تمایل داشته باشید که آدرس وبلاگ خود را تغییر دهید . مثلا آن را به یک زیر دامنه تبدیل کنید. برای این کار شما می توانید از ریدایرکت استفاده کنید.

 

2. محتوای تکراری را به صفحه اصلی ریدایرکت دهید

همانطور که همگی اطلاع داریم داشتن محتوای تکراری در وبسایت از نظر سئو بسیار مضر است. اگر وبسایتتان محتوای بسیار زیادی دارد، ممکن است در آن مطالب تکراری نیز پیدا شود. اگر شما از یک محتوا دو یا چند نمونه به صورت تکراری داشته باشید ، نمیتوان تشخیص داد که گوگل کدام نوشته با پست را ثبت کرده است . در نتیجه این در سئوی وبسایت تان بسیار مضرر است . برای حل این مشکل میتوانید با ریدایرکت زدن به محتوای اصلی از تکراری بودن مطالب خود در سایت جلوگیری کنید. با این کار سردرگمی بازدید کنندگان شما کمتر می شود . همچنین اصول سئو و لینک سازی را در سایت خود به درستی انجام داده اید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت