learndl learndl triboon

آموزش رفع مشکل Fatal Error در سایت وردپرسی + علت بروز

آموزش رفع خطاهای وردپرس فتال ارور

توی این مقاله میخواهیم راجب خطایی صحبت کنیم که ممکنه هر کدام از شماها با اون یکی دوبار برخورد داشته باشید . خطایی که میخواهیم راجب آن بحث کنیم ، همان خطای Fatal Error است . همانطور که از عنوان این مقاله پیداست ، قراره درباره رفع این مشکل صحبت کنیم . همچنین بهتون میگیم که این مشکل به چه دلیلی در سایت وردپرسی به وجود می آید . برای یادگیری بیشتر درباره رفع این خطا و دیگر خطاهای وردپرسی ، توصیه میکنم که وبیت رو تا انتهای همین مقاله همراهی کنید . همچنین اگر سوال یا ابهامی در این باره داشتید ، از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید . این خطا به صورت کلی بیشتر به بخش بک اند و سمت سرور مربوطه ! اینو همین اول کار گفتم که نگید نگفتیدااا !

 

در واقع به شخصه دیدم کاربرانی رو که به این مشکل خورده اند . آنها معمولا برای رفع مشکل با ما تماس میگیرند یا به ما پیام میدهند . چرا که میدانند ما این مشکل رو بارها رفع کرده ایم و دوباره هم میتوانیم این کار را انجام دهیم . در هر صورت بلاخره بعد از مدتی ، تصمیم گرفتیم که درباره این مشکل ، مقاله ایی منتشر کنیم تا کاربران رو با همین مقاله راهنمایی کنیم . بعضی ها هنوز نمیدانند که مشکل Fatal Error اصلا چیه و چگونه می‌توان آنرا برطرف کرد؟برای اینکه پیش زمینه کاملی راجب روش های رفع این خطا پیدا کنید ، توصیه میکنم که این پست رو تا انتها مطالعه فرمایید .

 

Fatal Error چیست؟

بزارید قبل از هر چیز ، به شما بگم که اصلا این خطا چیه  ! Fatal Error در فارسی به معنای خطای مهلک است که یک سیستم را از کار ‌می‌اندازد. معمولا این خطاها را در بازی‌های رایانه‌ای هم دریافت می‌کنیم و یا در هر سیستم دیگری. بحث ما اینجا وردپرس و PHP است. چرا که این خطا بروی یک سایت وردپرسی صورت گرفته ! پس مستقیم میریم سراغ وردپرس. در وردپرس معمولا این خطا زمانی اتفاق می‌افته که PHP آبجکت‌ها فراخوانی شده را در کلاس مشاهده نمی‌کند یا کلاس وجود ندارد و یا تابع فواخوانی شده اصلا موجود نیست و …

 

ابتدا، نسخه PHP را تغییر دهید.

باید بدانید که معمولا این خطا به دلیل نسخه پایین PHP اتفاق می‌افتد. حتما به نسخه php سایت تون دقت کنید . چرا که اگر نسخه پایین باشد ، باعث بروز مشکلات زیاد دیگری در وبسایت می شود . در مرحله اول باید نسخه PHP را تغییر دهید و سایتتان را با نسخه‌های مختلف PHP بررسی کنید. معمولا وردپرس بهترین سازگاری را با نسخه 5.6 دارد.

 

مسیر خطا را پیدا کنید.

اگر روش اول رو امتحان کردید و مشکل تون حل نشد ، آدرس فایل دارای خطا را مشاهده کنید. ببینید خطا دقیقا از کدام مسیر ساخته شده. به عنوان مثال اگر جلوی عبارت Fatal Error نوشته wp-content/themes/worldwide را مشاهده می‌کنید مشکل از قالب شماست. یا اگر عبارت wp-content/plugins/wp-dokan را مشاهده می‌کنید مشکل از افزونه وردپرس فارسی است. شما باید تمام افزونه‌ها و قالب سایتتان را غیر فعال کنید و ببینید کدام یک مشکل دارند.در صورتی که با غیر فعال کردن یکی از افزونه ها مشکل حل شد، باید آنرا جایگزین کنید.

 

Fatal Error از مسیر wp-admin یا wp-includes است. چه باید کرد؟

در این صورت شما باید وردپرس را بصورت دستی آپدیت کنید. آموزش آپدیت دستی وردپرس را ببینید. با آپدیت کردن وردپرس بصورت دستی مشکل برای همیشه حل خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت