learndl learndl triboon

چرا باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم؟ آلودگی هوا چه تأثیری بر سلامت انسان دارد؟

آلودگی هوا چیست؟

به طور کلی، آلودگی هوا زمانی به وجود می‌آید که حجم زیادی از ذرات معلق در هوا، گازها، آلاینده‌ها، گرد و غبار و…، وارد اتمسفر گردد. هنگامی که میزان این آلودگی‌ها افزایش یابد و به محدوده مُضر برای انسان برسد، باعث افزایش بیماری‌ها می‌شود.

تأثیر آلودگی بر سلامتی انسان

بر اساس گزارشی از سازمان جهانی بهداشت(WHO) آلودگی هوا در سال ۲۰۱۲، باعث مرگ ۷ میلیون نفر در سراسر جهان شده است که این آمار سال به سال افزایش یافته است.

در سال ۱۳۹۹، شمار بیماران تنفسی درکشور ایران تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. بیشترین عامل مرتبط با افزایش بیماران قلبی و عروقی و ریوی، افزایش ذرات معلق و آلاینده‌های دی اکسید گوگرد و منو اکسید کربن است، به گونه‌ای که آلودگی هوا در شهر تهران، به طور میانگین موجب کاهش ۵ سال از عمر تهرانی‌ها شده است.

جالب است بدانید که بر اساس گزارشی از سازمان محیط زیست استان تهران، این شهر از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، فقط ۱۵ روز هوای پاک داشته است.

چه راهی برای جلوگیری از آسیب‌های آلودگی هوا وجود دارد؟

در دنیای امروز؛ با توجه به افزایش حجم آلودگی‌ها و آلاینده‌ها، هوایی که ما در آپارتمان، محل کار ویا معابر و خیابان‌ها تنفس می‌کنیم، معمولا برای سلامتی ما بسیار مضر است. به همین منظور؛ بهترین راه برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در خانه و محل کار می‌باشد که در ادامه، شرح جامعی درمورد آن‌ها خواهیم داد.

قبل از ارائه توضیحات لازم در خصوص دستگاه‌های تصفیه کننده هوا و چگونگی عملکرد مفید و مؤثر آن‌ها، به اطلاع می‌رسانیم مجموعه بین‌المللی دماتجهیز از سال ۱۳۸۳ تا کنون، سفارشات خرید انواع دستگاه تصفیه هوا در تهران را در مدت ۲ تا ۴ ساعت کاری با گارانتی معتبر، ضمانت بازگشت کالا، حمل رایگان و در شهرهای دیگر تا دو روز کاری (بر اساس مسافت و دوری مسیر) با مناسب‌ترین قیمت‌ها تحویل می‌دهد. (دماتجهیز عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع و اتحادیه کسب و کارهای مجازی می باشد.)

دستگاه تصفیه هوا

انواع دستگاه تصفیه هوا:

دستگاه‌های تصفیه هوا دارای انواع خانگی و اداری، پزشکی و حتی صنعتی می‌باشند که در صورت نیاز می‌توانید در هنگام انتخاب و خرید آن‌ها، پس از تماس با شماره ۸۸۸۲۲۵۵۰ -۰۲۱ و شماره‌های داخلی ۱۰۷ – ۱۱۷ – ۱۱۹ – ۱۲۰ – ۱۲۶ – ۳۱۷ ، از کارشناسان فروش بخش تجهیزات تهویه مطبوع مجموعه بین‌المللی دماتجهیز مشاوره بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید.

در دستگاه تصفیه هوا خانگی، برای به دام انداختن انواع ذرات معلق موجود در هوا از فیلترهای مختلف و متخلخل (شامل فیلتر هپا، کربن اکتیو، الیاف و…) استفاده می‌شود و برای ضدعفونی کردن هوا نیز از اشعه ماوراءبنفش یا لامپ‌های UV استفاده می‌گردد.

به طور کلی، دستگاه‌هاییکه با تکنولوژی فیلترینگ کار می‌کنند دارای انواع زیر می‌باشند:

۱- دستگاه تصفیه هوا رومیزی

دستگاه‌های تصفیه هوا رومیزی، دارای ظاهری زیبا و شَکیل، با ابعاد کوچک تا متوسط از برندهای متنوع عرضه می‌گردند و می‌توان از آن‌ها به راحتی در هر نقطه از منزل یا محل کار که دارای گردش هوای مناسبی است، استفاده نمود.

۲- دستگاه تصفیه هوا ایستاده

دستگاه‌های تصفیه هوا ایستاده، به طور معمول از سایزهای بزرگتری نسبت به انواع دیگر برخوردار هستند و می‌توان از آن‌ها در منازل، ادارات، شرکت‌ها و… استفاده نمود. بنابراین تصفیه کننده‌های هوا که در منازل و یا ادارات و حتی مراکز پزشکی و درمانی استفاده می شوند، در واقع از نوع تصفیه کننده‌ هوا ایستاده می‌باشند.

۳- دستگاه تصفیه هوای همراه

دستگاه تصفیه هوای همراه با استفاده از جذب یونی می‌تواند به سادگی به دور گردن شما آویخته شود و هوای پاکیزه و سرشار از اکسیژن و یون منفی را هر کجا که هستید و حرکت می‌کنید برای فضای تنفسی شما (اطراف بینی و دهان) تأمین نماید. تصفیه کننده هوا همراه، به شما این اجازه را می‌دهد تا هنگام آلودگی هوا، زمانی که بسیاری از افراد به منظور حفظ سلامتی خود، از منزل خارج نمی‌شوند، با سلامت و اطمینان خاطر به امور روزمره‌تان رسیدگی نمایید.

۴- دستگاه تصفیه هوای اتومبیل

با توجه به بیشتر بودن آلودگی هوا در خیابان‌ها، بسیاری از افراد مایلند هنگامی که در اتومبیل خود حضور دارند، از تنفس هوای آلوده شهری در امان باشند که در این صورت استفاده از دستگاه تصفیه هوای اتومبیل را به این گروه توصیه می‌کنیم. تصفیه کننده هوای اتومبیل را می‌توان روی داشبورد یا کنسول وسط اتومبیل قرار داد و به فندک ماشین وصل نمود یا با استفاده از باطری قلمی آن را به کار انداخت. دستگاه تصفیه هوای اتومبیل به شما این اجازه را می‌دهد تا در هوای آلوده با اطمینان خاطر و آسایش کامل با اتومبیل شخصی خود به هر نقطه‌ای از شهر رفته و کارهای روزمره‌تان را انجام دهید. لازم به ذکر است که دستگاه تصفیه هوای اتومبیل را نباید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب و یا حرارت قرار داد.

دستگاه تصفیه هوا

فیلترهای داخلی دستگاه تصفیه هوا خانگی:

فیلترهای دستگاه‌های تصفیه کننده هوا، دارای انواع مختلفی از قبیل پیش فیلتر، فیلتر پلاسما، فیلتر کربن فعال، فیلتر هپا، لامپ مولد اشعه ماوراء بنفش، فیلتر هگا، فیلتر نانو پلاسما، مولد یون منفی و…، می‌باشند که برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین فیلترها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • پیش فیلتر: پیش فیلتر دستگاه تصفیه هوا قابل شست و شو بوده و در صورت قرارگیری در دستگاه تصفیه هوا، ذرات ریز و درشت مانند پرز، موی حیوانات، ذرات معلق و ذرات آلرژی‌زا را جذب می نماید.
  • فیلتر پلاسما (ESP): فیلتر پلاسما در دستگاه تصفیه هوا با خاصیت بار الکتریکی (الکتریسیته ساکن) جاذب ذرات معلق در هوا می‌باشد.
  • فیلتر هپا: نام این فیلتر از حروف کلمات “High Efficiency Particular Arresting” به معنی “توان بالای گرفتن ذرات معلق” تشکیل شده است. فیلتر هپا توان زدودن بیش از ۹۷٫۹۹ درصد ذرات معلق هوا را داراست که باعث پاکی و شفافیت هوا می گردد. میزان عملکرد فیلتر هپا بستگی به ضخامت فیلتر و قطر فایبرهای تشکیل دهنده آن دارد. این فیلتر در دستگاه تصفیه هوا خانگی با قابلیت جذب ذرات ریزتر از ۱/۰ میکرون و همچنین کارایی تصفیه بیش از ۹۷% هوای محیط، معروف‌ترین فیلتر در کاربردهای بیمارستانی نیز به حساب می‌آید.
  • مولد یون منفی: بیشتر آلاینده‌ها و مواد آلرژی‌زا معلق در هوا، به صورت بار مثبت بوده و یون منفی به صورت بار منفی است. این موضوع باعث می‌شود که یک جاذبه (مگنتیک) بین آلاینده‌های معلق در هوا به وجود بیاید که سبب یکپارچه سازی و چسبیدن آن ها به هم می‌شود و در نتیجه باعث سنگینی آن‌ها می‌گردد. از این رو، این یون‌های به هم چسبیده نمی‌توانند به صورت معلق در هوا بمانند و بدون اینکه بتوانند آسیبی به سلامتی ما برسانند، به زمین فرود می‌آیند. لازم به ذکر است که در صورت عدم تولید مرتب یون منفی این آلاینده‌های حجیم می‌توانند دوباره به هوا بازگردند.

همان‌گونه که ذکر شد، با توجه به اهمیت تنفس هوای پاک و سالم و همچنین وجود انواع آلودگی‌ها، ذرات معلق، دوده، گاز منواکسید کربن و گاز دی اکسید کربن در هوای شهرهای بزرگ، امروزه استفاده از دستگاه تصفیه هوا در منازل و محل کار نه تنها یک انتخاب، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر می‌باشد.

در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز، اطلاعات فنی و قیمت‌های تضمین شده ده‌ها مدل از انواع دستگاه تصفیه هوا، از برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.

با توجه به اینکه کلیه محصولات در سایت دمــاتجهیــز با گارانتی اصلی ارائه می شود، در صورت خرید هریک از انواع دستگاه تصفیه هوا خانگی ارائه شده در سایت دمــاتجهیــز، یقیناً کلیه تخفیفات مربوط به فروش ویژه هریک از برندها مانند ال جی، آی ایر، نئوتک، دایکین، سامسونگ و … شامل حال خریدار محترم می‌گردد.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت