learndl learndl triboon

خرید هاست از مدیر سرور با آپتایم بالای 99% و امنیت پایدار

خرید هاست یکی از ابتدایی‌ترین گام‌ها برای راه‌اندازی یک وب‌سایت اینترنتی است. برای خرید هاست می‌بایست به نکاتی توجه داشت تا خرید هاست و در پی آن راه‌اندازی وب‌سایت اینترنتی امور موفقی باشند. در این مقاله می‌خواهیم به تعریف هاست بپردازیم. سپس به اهمیت خرید هاست نیز خواهیم پرداخت و به این سؤال پاسخ خواهیم داد که “چرا می‌بایست برای راه‌اندازی سایت هاست خریداری کنیم؟” اگر شما نیز به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره خرید هاست هستید تا انتها با ما همراه باشید.

خرید هاست

هاست یا فضای میزبانی وب چیست؟

در ابتدا این مقاله می‌خواهیم به بررسی مفهوم هاست و یا فضای میزبانی وب بپردازیم. هاست که به آن فضای میزبانی وب نیز گفته می‌شود به فضایی گفته می‌شود که به‌منظور میزبانی از نرم‌افزار و فایل‌های سایت اینترنتی مورد تدارک قرار می‌گیرد. امکان قرار دادن تعداد بیشتر از یک سایت روی هر هاست وجود دارد. تعداد سایت‌هایی که بر روی یک هاست می‌توان قرار داد به مواردی بستگی دارد که به شرح زیرند:

  • میزان توانایی پردازنده
  • میزان توانایی رم
  • مقدار فضای موجود در هاست
  • میزان استفاده از وب‌سایت‌ها

درواقع هر وب‌سایت اینترنتی برای تدارک فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز به فضای هاست دارد. وب‌سایت‌های مربوط به این فضای میزبانی به کمک سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مختلف به اینترنت وصل شده و امکان نمایش محتوا برایشان فراهم می‌شود. هاست ها به فراخور انواع سیستم‌عامل و نیز انواع زبان‌های برنامه‌نویسی مرتبط با سایت دارای دو دسته‌اند:

  • هاست های لینوکسی
  • هاست های ویندوزی

چرا باید هاست بخریم؟

این مورد یکی از سؤالاتی است که هر فردی ممکن است به هنگام پرس‌وجو درباره راه‌اندازی سایت بپرسد. این را بدانید که به هیچ عنوان امکان راه‌اندازی یک وب‌سایت بدون تهیه هاست امکان‌پذیر نیست؛ اما از خودتان بپرسید که اگر قرار باشد یک خانه بسازید این خانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ قطعا در اولین موارد به فکر امنیت آن و نیز مقاومت در برابر مواردی چون طوفان خواهید افتاد. یک شرکت ارائه‌دهنده هاست نیز باید دارای ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی کردن 24 ساعته و نیز دارا بودن امنیت و سرعت بالا باید داشته باشد.

خرید هاست

معیارهای بسیار مهم در خرید هاست که باید از آن‌ها باخبر باشید.

همان‌گونه که قبل‌تر اشاره شد یک هاست باید دارای ویژگی‌هایی باشد که به توان آن را استاندارد و خوب دانست. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک هاست خوب می‌بایست داشته باشد در ادامه به همراه توضیحاتی ذکر شده‌اند.

– آپ تایم هاست

آپ تایم هاست عبارت است از مدت‌زمان آنلاین بودن یک وب‌سایت اینترنتی در طول یک سال که معیار بیان آن درصدی است. یک وب‌سایت می‌بایست به‌منظور سئو و کسب جایگاه بهتر در گوگل و همچنین حفظ کاربران خود همیشه آنلاین باشد. هرگونه خطای وب‌سایت سبب از دست رفتن کاربر خواهد شد.

– امنیت هاست

هر وب سایتی چه یک وب‌سایت شخصی ساده چه یک وب‌سایت مشهور نیاز مبرمی به داشتن امنیت حس می‌کند. امنیت هاست یکی از مواردی است که همواره به منظور داشتن وب سایتی امن باید به آن توجه داشت. بدیهی است که هرچه امنیت هاست بیشتر باشد خطر نفوذ به سایت کمتر خواهد بود.

پشتیبانی

دیگر مورد مهمی که می‌بایست در هنگام راه‌اندازی وب‌سایت و خرید هاست به آن توجه داشت داشتن پشتیبانی 24 ساعته است. هرگونه بی‌توجهی به مشکلات کاربران در پی بروز خطاهای سرور ممکن است سبب از دست رفتن کاربران شود.

خرید هاست

لوکیشن هاست

لوکیشن هاست یا به بیانی دیگر مکان سرور دیگر مؤلفه مهم در خرید هاست است. لوکیشن هاست در دیده شدن وب‌سایت شما در نتایج جست‌وجو مؤثر است. بهتر است که لوکیشن سایت متناسب با مخاطبان آن باشد. اگر مخاطبان سایت شما اهل ایرانی هستند بهتر است هاست ایرانی تهیه کنید.

عوامل مؤثر بر آپ تایم هاست

عوامل مختلفی بر آپ تایم هاست مؤثر هستند. این عوامل شامل مواردی هستند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • ساختار شبکه‌ای هاست
  • ساختار ساخت افزاری هاست
  • نرم‌افزارهایی که بر روی هاست وب‌سایت نصب می‌شوند.
  • میزان مقاومت هاست در برابر حمله‌های هکری و نیز بدافزاری

چرا یک وب‌سایت امنیتش تهدید می‌شود؟

اصولاً افراد با انگیزه‌های مختلفی به یک سایت اینترنتی حمله‌ور می‌شوند. یک دسته از افراد به دنبال سرقت اطلاعات شخصی و کشف هویت مدیر وب‌سایت هستند. این افراد به دنبال آن هستند تا با نفوذ به اطلاعات سایت درباره هویت مدیر وب‌سایت اطلاعاتی را به دست آورند؛ اما عده‌ای دیگر ممکن است انگیزه‌ای متفاوت داشته باشند. ممکن است این افراد در پی پایین آوردن سایت شما با هک سایتتان باشند.

استفاده از خدمات مدیر سرور در فروش هاست

اگر خواهان تمامی ویژگی‌های مثبت یک هاست خوب مانند امنیت بالا و پشتیبانی 24 ساعته هستید بهترین گزینه خرید هاست از مدیر سرور است. مدیر سرور اقدام به ارائه بهترین هاست ها به شما کرده و در مسیر راه‌اندازی یک وب‌سایت اینترنتی موفق در کنار شما خواهد بود. اگر از آن دسته از افرادی هستید که امنیت وب‌سایت شما برای شما بسیار مهم است بهترین گزینه تهیه هاست در برابر شماست. همچنین اگر به دنبال تهیه هاست دارای پشتیبانی 24 ساعته ویژه هستید دنبال گزینه دیگری نیازی نیست که بگردید. چنانچه فکر راه‌اندازی یک وب‌سایت اینترنتی را در سر دارید بدون اتلاف وقت با ما ارتباط برقرار کرده و سفارش خود را مطرح کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش شد از تمامی جوانب به مفاهیم مرتبط با هاست پرداخته شود. همچنین در پی ارائه مفهومی قابل‌فهم از هاست به نکاتی که می‌بایست در خرید هاست به آن‌ها توجه کنیم اشاره کردیم. هر کسی می‌داند که هر وب‌سایت موفقی ممکن است مورد حمله‌های مختلف از سوی هکرها واقع شود. پس حتماً در خرید هاست امنیت هاست را به خوبی موردتوجه قرار بدهید. از طرف دیگر داشتن پشتیبانی 24 ساعته دیگر ویژگی مهم در خرید هاست بود که اهالی حوزه اینترنت و فناوری همواره به آن توجه دارند.

 

منبع: https://www.modireserver.com

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت