learndl learndl triboon

حل مشکل ایجکس پسورد wp-admin سایت وردپرسی

صفحات ایجکسی

 

گاهی اوقات به عنوان یک وبمستر که نیاز به امنیت بیشتری دارد ، تصمیم میگیرید که بروی پوشه wp-admin خود رمز بگذارید . این امنیت میتواند جای پای محکم و قرصی برای شما باشد تا اطمینان کامل نسبت به امنیت سایت داشته باشید . بعضی ها گمان میکنند که گذاشتن رمز بروی این پوشه اهمیت چندانی ندارد . در حالی که از محتویات مهم این پوشه مطلع نیستند . اکثر کسانی که در سی پنل یا پنل های کاربری دیگر وارد شده اند ، حداقل یک بار به پوشه های سایت خود سر میزنند .

 

از این تعداد ، تعداد محدودی وجود دارند که به پوشه wp-admin خود میروند و آنجا را چک میکنند . به طور کلی اگر وبمستر هستید یک بار از این پوشه دیدن کنید و از محتویات آن (بهتر است از کل سایت ) بک آپ تهیه کنید . مهم ترین مسئله ایی که قراره به آن بپردازیم این است که چطوری میشه بروی پوشه wp-admin خود رمز گذاشت و در هنگام این عملیات چه مشکلاتی ممکن است به وجود آید . برای یادگیری بیشتر در این زمینه ، وبیت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

 

چگونه بروی پوشه wp-admin سایت خود رمز بگذاریم ؟

 

اگر سایت شما هم با cms وردپرس ساخته شده است ، قطعا میدانید که احتمال حمله و به خطر افتادن وبسایت توسط هکرها وجود دارد . مهم ترین دلیل حمله پذیر بودن وردپرس آن است که یک برنامه اپن سورس (متن باز) است . پس کدهای آن در دسترس همه قرار دارد و هر کسی میتوانید با دانش هک به سایت های آسیب پذیر نفوذ کند . یکی از راه هایی که میتواند امنیت سایت وردپرسی را افزایش دهد ، رمزگذاری بروی پوشه های مهم ، مانند wp-admin است . برای ست کردن رمز عبور بر روی پوشه wp-admin ، ابتدا وارد هاست سی پنل خود شوید .حال به قسمت Security بروید و بر روی Password Protect Directoriesکلیک کنید.

 

مرحله اول :

بعد از کلیک کردن بر روی گزینه های بالا ، پنجره‌ پاپ‌آپی برای شما ظاهر میشود .حال برای ادامه عملیات تنها کافیست گزینه‌ی ریشه وب سایت را انتخاب کرده و بر روی Go کلیک کنید . در این مرحله شما وارد صفحه‌ی دیگری می‌شوید که در آن باید پوشه wp-admin را برای قفل کردن و رمز گذاری انتخاب کنید، برای انجام این کار شما باید بر روی نوشته wp-admin کلیک کنید . توجه داشته باشید که نباید بر روی آیکون این پوشه کلیک کنید ، زیرا با کلیک بر روی آیکون شما به پوشه‌ها و فایل‌های زیر مجموعه wp-admin دسترسی خواهید داشت .

 

مرحله دوم :

پس گذراندن مراحل بالا با کلیک بر روی گزینه wp-admin وارد صفحه جدیدی می‌شوید. شما باید تیک گزینه را بزنید و نامی را به دلخواه در کادر وارد کنید. حال بر روی گزینه Save کلیک کنید . پس از فشردن گزینه Save و ذخیره کردن ، وارد برگه‌ای جدید می‌شوید که به شما پیام بروز شدن سطح دسترسی پوشه را می‌دهد . در این قسمت شما باید بروی دکمه Go Back کلیک کنید و مجددا به صفحه‌ی قبلی باز گردید . حالا در قسمت Create User شناسه و رمز عبوری را برای پوشه wp-admin وردپرس خود ست کنید. به عنوان آخرین مرحله بر روی گزینه Add/modify authorized user کلیک کنید تا پوشه wp-admin خود را ایمن کرده باشید .

 

حل مشکل ایجکس هنگام قرار دادن رمز بر روی wp-admin

برخی از وبمستران به طور رایج با مشکلی هنگام ست کردن پسورد بروی این پوشه مواجه میشوند . در واقع مشکل رایج اکثر وبمستران اینه که در بیشتر قالب های آماده وبسایت های وردپرسی با ناسازگاری یا عدم کارکرد درست مواجه میشوند. یا با هر بار باز کردن سایت از شما نام کاربری و رمز عبور میخوهد . دسترسی به فایل admin-ajax.php که مرکز اصلی درخواست‌های ایجکسی وبسایت است قطع می‌شود . در نتیجه باعث می شود که قالب شما به صورت صحیح اجرا نشود . برای حل این مشکل کدهای زیر را در فایل .htaccess هاست خود قرار دهید .

 

<Files admin-ajax.php>
Order allow,deny
Allow from all
Satisfy any
</Files>

 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 5 / 5. تعداد آرا : 1

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت