learndl learndl triboon

جلوگیری از فیلترینگ سایت با چند راه کار ساده

آموزش جلوگیری از فیلترینگ سایت

خیلی از ماها که فارسی زبان هم هستیم ، دیگه کاملا به فیلترینگ و تحریم و … عادت کرده ایم . اینقدری از جانب تکنولوژی جای پیشرفت داریم که بتوانیم جای تحریم ها و فیلترها را پر کنیم . فیلترینگ رو در همه جا دیدیم ، به عنوان مثال وقتی میخواهیم یک سایت ایرانی را باز کنیم با تصویر بالا روبرو میشویم . این یکی از چیزهاییه که کاربران از آن هراس دارند و در اکثر مواقع با غیرفعال کردن VPN این مشکل برطرف میشه ! توی این مقاله هم میخواهیم از جانب مدیر وبسایتی صحبت کنیم که سایتش برای کاربران فیلتر است و یا به هر دلیل با مشکل بالا روبرو میشود . اگر شما هم علاقه مند هستید که درباره این مشکل اطلاعات بیشتری کسب کنید ، ویبت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

 

جلوگیری از فیلتر شدن سایت

حفظ امنیت ملی – ثبات سیاسی و همچنین ارزش‌های اجتماعی از مهم ترین دلایل فیلتر شدن سایت ها می باشد ! باید بدانید که کشور ما ، تنها کشوری نیست که شهروندان آن از دسترسی به اینترنت آزاد محروم هستند، بلکه فیلترینگ اینترنت در بسیاری از کشورهای دیگر جهان نیز اعمال می‌شود.

 

فیلترینگ چیست و چطور از فیلتر شدن سایت در ایران جلوگیری کنیم

می دانید که در دنیای اینترنت ، میلیاردها محتوا وجود دارد . حتی تیلیاردها ! وقتی حجم داده ها زیاد می شود ، مدیریت کردن آنها سخت تر هم می شود . به همین دلیل برای مدیریت بهتر دنیای اینترنت ، مسئولین کشورها سعی میکنند به طریقی اینترنت رو مدیریت کنند و حداقل نظارتی برای آسیب پیدا نکردن جامعه داشته باشند. به همین علت کشورها در شرایط بسیاری اقدام به مسدود کردن و یا فیلتر سایت‌های مختلف می‌کنند.اگر سایت شما هم فیلتر شده است ، احتمالا محتوای مسموم (محتوایی که مورد پذیرش چهارچوب کشور و .. نبوده ) منتشر کرده اید. مواردی رو برای رفع این مشکل بازگو میکنیم که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید احتمال فیلتر شدن سایت خود را به حداقل برسانید.

 

انواع فیلتر سازی سایت ها :

  • فیلتر کردن برای تحریم سایت‌ها
  • فیلترینگ از طریق دامنه سایت
  • فیلتر کردن از طریق ربات‌ها
  • فیلتر کردن سایت از طریق پروکسی سرور
  • فیلتر کردن از طریق درگاه‌ها
  • فیلترینگ از طریق نرم‌افزار

 

راهکار‌های جلوگیری از فیلتر شدن سایت

اینکه کی و چطور فیلتر یا بلاک شده اید حائز اهمیت است . باید به این نکات برای رفع سریع مشکل تون دقت کنید . اگر شما دامنه‌ای خریداری کرده‌اید که به تازگی فیلتر شده است و یا برای رفع فیلتر خود، دامنه‌ای جدید خریداری کرده‌اید، لازم است روال اداری جلوگیری از فیلتر شدن سایت خود را انجام دهید.

 

مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتی چیست

قطعا توی سایت های مورد اعتماد و بزرگ مانند دیجی کالا ، لوگوهایی رو مبنی بر کسب و کار اینترنتی یا نماد اعتماد الکترونیکی یا … دیده ایم . برای اینکه سایت ما فیلتر نشود ، باید به دنبال داشتن یک مجوز سازماندهی کسب و کار اینترنتی باشیم . اخذ مجوز ساماندهی، باعث می‌شود تا مشتریان به شما اعتماد بیشتری کنند. نکته جالب اینجاست که در صورت انتشار محتوای مجرمانه یا مسموم با فیلتر سریع مواجه نخواهید شد. یعنی اول اخطار دریافت میکنید و سپس اگر اقدامی انجام ندادید ، منجر به فیلترینگ سایت شما می شود .

 

اخذ مجوز ساماندهی گسب و کارهای اینترنتی

اگر شما هم عزم تون رو جذب کرده اید تا این مجوز سازماندهی کسب وکار های اینترنتی رو اخذ کنید نیاز دارید که تا انتهای این مقاله وبیت رو همراهی کنید . همچنین در پاراگراف بعدی بیشتر راجب اینکه چطوری مجوز سازماندهی رو اخذ کنید صحبت کرده ایم . شما پس‌از طی مراحل اخذ مجوز ساماندهی می‌توانید لوگوی موقت مجوز ساماندهی را دریافت کرده و آن را در سایت خود درج کنید.

 

از ثبت نام تا اخذ مجوز برای سایت

برای ثبت سایت در سامانه ساماندهی و جلوگیری از فیلترشدن سایت خود لازم است به آدرس اینترنتی samandehi.ir مراجعه کنید. در این مرحله از منوی سمت راست روی گزینه ثبت‌نام و ثبت سایت کلیک کنید. اگر در این سایت از قبل ثبت نام کرده اید ، کافیست اطلاعات خود را برای ورود وارد کنید . اما اگر در این وبسایت ثبت نام نیستید ، باید ابتدا در آن ثبت نام کنید . حالا فرض کنید که وارد سامانه شدید ! در این مرحله باید در قسمت تکمیل اطلاعات، در یک سری از اطلاعات خود را احراز کنید . پس‌از انجام مراحل گفته شده، به قسمت مدیریت بروید . در اینجا ، رسانه برخط سایت شما و وضعیت آن نمایش داده می‌شود. شما باید در این صفحه بر روی گزینه انجام تاییدیه فنی کلیک نمایید. لازم است توجه داشته باشید که دریافت لوگو برای سایت‌هایی امکان‌پذیر است که تایید فنی ساماندهی را انجام داده باشند.

 

مراحل رفع فیلتر سایت، از طریق سایت ساماندهی

اگر که مجوز بالا را دارید و همچنان فیلتر شده اید ! کارهایی که در این قسمت عرض میکنیم را انجام دهید . برای رفع مشکل تون با مراجعه به درگاه درخواست رفع فیلتر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به نشانی rafefilter.internet.ir و با استفاده از شناسه کاربری و کلمه عبور خود به‌عنوان مدیر سایت و با ارائه توضیحات کامل، درخواست رفع فیلتر را ارائه کنید. شما می‌توانید پس‌از درخواست رفع فیلتر وب‌سایت خود، جهت پیگیری درخواستتان، با استفاده از شناسه کاربری و کلمه عبور ساماندهی، در درگاه رفع فیلتر کارگروه، از روند انجام رفع فیلتر سایت خود مطلع و تا پایان مراحل قانونی رفع فیلتر سایت، بدون نیاز به مراجعه حضوری، موضوع را پیگیری کنید.

 

 

چگونه از فیلتر شدن سایت خود در امان بمانیم

  • به سایت های فیلتر شده لینک ندهیم
  • عدم تبلیغ محتوای مسموم
  • رعایت صددرصدی قانون کپی رایت سایت ها
  • بررسی محتوا و کلمات

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 5 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت