learndl learndl triboon

جدیدترین درمان میگرن

میگرن یک اختلال عصبی پیچیده است که بر چندین نواحی مغز و عملکردهای آن تأثیر می گذارد. میگرن بیش از ۱۳ درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و زنان ۲ برابر بیشتر از مردان از این بیماری رنج می برند.میگرن نام اختلالی است که باعث بروز سردرد های مکرر در افراد می ‌شود که در اکثر موارد، فقط یک سمت سر را تحت تاثیر خود قرار می ‌دهد. این مشکل علاوه بر سردرد های شدید با بی اشتهایی، تهوع و استفراغ نیز در برخی از افراد همراه است.اگر شما هم از سردرد میگرنی رنج می برید و بدنبال درمان آن هستید با ما همراه باشید تا با جدیدترین روشهای درمان میگرن آشنا شوید.

سردرد شما چه نوع سردردی است و چگونه درمان می شود؟

تزریق بوتاکس درمانی میگرن

امروزه تزریق بوتاکس به عنوان جدیدترین درمان سردرد میگرنی مطرح می باشد و در حال حاضر متد روز درمان بیماری میگرن در کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا و بعد از آن اروپا می باشد.این متد پس از بررسی های بسیار سر انجام موفق به دریافت گواهی از سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) شد.این روش به دلیل مزایای زیادش طرفداران بسیاری در بین بیماران دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم.تزریق بوتاکس بهترین درمان سردرد میگرنی است و در درمان بیماران مبتلا به سردرد مزمن روزانه موفق است به طوری که طبق آمار گرفته شده در کلینیک سردرد تهران از هر 10 نفر 8 نفر به بوتاکس درمانی پاسخ می دهند.

درمان میگرن

پزشک متخصص سردرد با استفاده از سوزن خیلی کوچکی، سم بوتولینوم را به داخل ماهیچه های کوچک زیر پوست در نواحی مختلف اطراف سر و صورت و گردن تزریق میکند.تزریق بوتاکس درمانی میگرن باید در پیشانی، شقیقه ها ، پشت سر و گردن (طبق پروتکل) توسط پزشک متخصص سردرد انجام شود. گاهی اوقات متخصص سردرد تزریق را در نواحی به نام نقطه های تحریک، انجام میدهد، مناطقی که سردرد از آنجا شروع میشود.

بوتاکس فرمی از سم بوتولینوم است. یک نوروتوکسین که با باکتری تولید میشود و بیماری بوتولیسم ( مسمومیت غذایی حاد) را ایجاد میکند.وقتی سم بوتولینوم بوتاکس ،خالص میشود و با دوز بسیار پایین در محلی خاص توسط پزشک متخصص مورد استفاده قرار میگیرد، بطور موقت برای حدود سه ماه ، انقباض ماهیچه ها را کاهش میدهد.بوتاکس، نام تجاری سم بوتولینوم، یک داروی تزریقی است که به دلیل قدرت صاف کنندگی چین و چروک خود شناخته شده است. اما در متوقف کردن سردردهای میگرنی نیز عالی است.

تحریک مغناطیسی مغز یا rTMS

تحریک مغناطیسی مغزی یک روش بدون عارضه موفق در درمان برخی بیماریهای مغز و اعصاب از جمله درمان سردردهای مزمن است. تحریک مغناطیسی مغز یک روش درمانی غیر تهاجمی است که از میدان های مغناطیسی برای تحریک سلول های عصبی در مغز برای بهبود علائم میگرن استفاده می کند. این امواج بر حسب فرکانس تحریک و محل تحریک منجر به مهار یا فعالسازی برخی مناطق مغز می گردد که شدت فرکانس و ناحیه ای که القای میدان مغناطیسی باید به آن وارد شود توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب که دوره های مرتبط با دستگاه rTMS را دیده پس از بررسی و انجام معاینات دقیق و در صورت نیاز پس از انجام اقدامات پاراکلینیک تعیین می شود.

در طول جلسه rTMS ، یک کویل الکترومغناطیسی که به یک کامپیوتر وصل شده است، روی پوست سر شما نزدیک پیشانی (محل دقیق قرارگیری کویل با توجه به نوع سردرد توسط پزشک متخصص تعیین می شود ) شما قرار می گیرد. آهنربای الکتریکی بدون درد یک پالس مغناطیسی ارسال می کند (نوع پروتکل، محل ایجاد میدان های مغناطیسی و شدت میدان مغناطیسی توسط پزشک متخصص سردرد تجویز می شود) که سلول های عصبی را در ناحیه ای از مغز که منشا اصلی سردرد شما هست را تحریک می کند. به نظر می رسد این تحریک بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد، که به نوبه خود علائم میگرن و سردردهای مزمن را کاهش می دهد و شیوه زندگی خوبی را برای بیمار مبتلا به میگرن و سردردهای مزمن رقم می زند. پروتکل های مختلفی برای انجام این روش وجود دارد، و تکنیک‌ها ممکن است تغییر کنند زیرا متخصصان ما در حال تحقیقات تکمیلی در این زمینه هستند و بدنبال گرفتن بهترین نتایج در درمان بیماران مبتلا به سردرد هستند.

تحریک مغناطیسی مغز یک نوع درمان غیرتهاجمی است که برای درمان سردرد و درمان میگرن استفاده می شود. برخلاف تحریک عصب واگ یا تحریک عمقی مغز، rTMS نیازی به جراحی یا کاشت الکترود ندارد یا نیاز به بیهوشی و هیچگونه آمادگی قبلی ندارد و خطری برای مراجعین نخواهد داشت.

درمان میگرن

rTMS چگونه عمل می کند و مکانیزم کاری آن چگونه است؟

در طول جلسه rTMS، یک کویل الکترومغناطیسی که به یک کامپیوتر وصل شده است روی پوست سر شما نزدیک پیشانی (محل دقیق قرارگیری کویل با توجه به نوع سردرد توسط پزشک متخصص تعیین می شود ) شما قرار می گیرد. آهنربای الکتریکی بدون درد یک پالس مغناطیسی ارسال می کند (نوع پروتکل، محل ایجاد میدان های مغناطیسی و شدت میدان مغناطیسی توسط پزشک متخصص سردرد تجویز می شود) که سلول های عصبی را در ناحیه ای از مغز که منشا اصلی سردرد شما هست را تحریک می کند.

در کلینیک سردرد تهران با بهره گیری از بهترین پزشکان متخصص و جدیدترین دستگاههای روز دنیا به درمان سردردهای میگرنی می پردازیم.شما هم می توانید جهت کنترل و درمان سردردهای خود به کلینیک سردرد تهران مراجعه فرمایید.
جهت اطلاعات بیشتر به وبسایت ما به آدرس headacheclinic.ir مراجعه فرمایید

زندگی بدون سردرد حق هر انسانی

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.7 / 5. تعداد آرا : 3

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت