learndl learndl triboon

بررسی و بروزرسانی وردپرس به آخرین نسخه

بررسی و بروزرسانی به آخرین نسخه وردپرس

ممکن است ندانید که وردپرس شما از آخرین نسخه استفاده می‌کند یا خیر. با هر نسخه جدید، توسعه‌دهندگان وردپرس باگ‌ها را برطرف می‌کنند، ویژگی‌های جدید اضافه می‌کنند، عملکرد را بهبود می‌بخشند و با استانداردهای جدید صنعت به‌روز می‌مانند. اگر وب‌سایت خود را به‌روز نگه ندارید، امنیت وب سایت خود را به خطر می‌اندازید و ویژگی‌های جدید را از دست می‌دهید.

چرا باید همیشه از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید؟

مهم ترین دلیل استفاده از آخرین نسخه وردپرس، افزایش امنیت وب‌سایت است. از آنجایی که بیش از 43 درصد وب‌سایت‌های دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند، این می‌تواند یک هدف مشترک برای هکرها، توزیع کنندگان کدهای مخرب و سارقان داده، باشد.

هر بار که یک آسیب‌پذیری امنیتی گزارش می‌شود، تیم اصلی وردپرس تلاش می‌کند تا یک به‌روزرسانی را منتشر کند که این مشکل را برطرف کند. این باعث می‌شود آخرین نسخه وردپرس امن ترین نسخه باشد.

اغلب توسعه‌دهندگان افزونه و قالب بروزرسانی‌های خود را با نسخه‌های اصلی وردپرس هماهنگ می‌کنند. این به آنها امکان می‌دهد از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید استفاده کنند. و این اغلب به این معنی است که آخرین نسخه وردپرس سازگارترین است.

نحوه بررسی نسخه وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد قسمت مدیریت وردپرس شوید و به سمت پایین صفحه اسکرول کنید. به دنبال عبارت مشابه «سپاسگزاریم از اینکه سایت خود را با وردپرس ساخته‌اید.» باشید. روبروی آن، نگارش وردپرس را مشاهده خواهید کرد.

نحوه بروزرسانی نسخه وردپرس

به منوی پیشخوان » بروزرسانی‌ها بروید، می‌توانید ببینید آیا نسخه جدیدی از وردپرس در دسترس است یا خیر. اگر وردپرس خود را به‌روز کرده باشید، پیغامی با عنوان Current version یا نسخه کنونی خواهید دید.

بررسی و بروزرسانی به آخرین نسخه وردپرس

در زیر این عنوان، زمان آخرین بررسی به‌روزرسانی وردپرس شما ذکر شده است.

وردپرس به‌طور خودکار و به‌صورت منظم، به‌روزرسانی‌ها را چک می‌کند، اما اگر میخواهید این کار را دستی انجام دهید، روی لینک «Check again» یا «بررسی دوباره» کلیک کنید.

وقتی آخرین نسخه وردپرس موجود باشد، پیغام «An updated version of WordPress is available» یا «نسخه جدید موجود است» را مشاهده خواهید کرد.

در زیر این پیام، دکمه «به‌روزرسانی» را خواهید دید.

بررسی و بروزرسانی به آخرین نسخه وردپرس

نحوه بروزرسانی ایمن به آخرین نسخه وردپرس

قبل از به‌روزرسانی هرچیزی، حتما یک نسخه پشتیبان‌ کامل از وب‌سایت وردپرس خود تهیه کنید. پس از انجام این کار می‌توانید مراحل قبل را انجام دهید.

وردپرس به طور خودکار سایت شما را در حالت maintenance قرار می‌دهد، سپس آخرین نسخه نرم‌افزار را دریافت کرده و برای شما نصب می‌کند. پیشرفت به‌روزرسانی را روی صفحه نمایش خود خواهید دید.

پس از نصب آپدیت وردپرس، باید به وب‌سایت خود مراجعه کنید و ببینید که همه چیز درست به‌نظر می‌رسد و کار می‌کند.

اگر مشکلی پیش آمد و نتوانستید راه‌حلی بیابید، می‌توانید از نسخه پشتیبانی که تهیه کرده‌اید، وب‌سایت را بازیابی کنید.

نحوه فعال کردن بروزرسانی خودکار وردپرس

هنگامی که از صفحه پیشخوان » بروزرسانی‌ها در بخش مدیریت وردپرس خود بازدید می‌کنید، پیام «This site is automatically kept up to date with maintenance and security releases of WordPress only» یا «این سایت فقط با نگارش‌های تعمیر و امنیتی به صورت خودکار به‌روز می‌شود.» را مشاهده می‌کنید.

از آنجایی که برای ایمن نگه داشتن وب سایت خود، بهتر است فوراً بروزرسانی‌های امنیتی را نصب کنید، وردپرس این کار را به طور خودکار برای شما انجام می‌دهد. این بدان معنی است که می‌توانید مطمئن باشید که سایت شما ایمن خواهد ماند.

اگر می‌خواهید همه بروزرسانی‌های وردپرس با یک روش مشابه انجام شود، کافی است روی لینک با عنوان «Enable automatic updates for all new versions of WordPress» یا «به‌روزرسانی خودکار همه نسخه‌های جدید وردپرس را فعال کنید.» کلیک کنید.

بروزرسانی خودکار وردپرس راحت است، اما می‌تواند منجر به مشکلات شود. به عنوان مثال، ممکن است سایت شما را خراب کند. اگر وردپرس به طور خودکار به‌روز شود، ممکن است برای رفع آن در دسترس نباشید یا حتی متوجه مشکلی شوید. به همین دلیل بهتر است روی بروزرسانی خودکار، کنترل داشته باشید.

اگر تصمیم دارید بروزرسانی خودکار را غیرفعال کنید، به منوی پیشخوان » بروزرسانی‌ها بازگردید و روی لینک «Switch to automatic updates for maintenance and security releases only» یا «فقط برای حالت تعمیر و انتشارهای امنیتی به به‌روزرسانی خودکار تغییر دهید.» کلیک کنید.

با این کار نسخه‌های اصلی وردپرس به‌صورت خودکار نصب نمی‌شوند.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، آن را برای دوستان خود نیز ارسال کنید. شاد باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.3 / 5. تعداد آرا : 4

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت