learndl learndl triboon

با 4تا متا تگ مهم سئو در سال 2021 آشنا شوید!!

امروزه اکثر وبمسترها به داشتن متاتگ ها اهمیت بسیار زیادی میدهند . سایت های وردپرسی بیشتر سئویی که انجام میدهند مربوط به همین متاتگ هاست .کسانی که سایت خودشون رو با کدنویسی درست میکنند معمولا با متاتگ ها سروکار زیادی دارند . اینکه متاتگ ها چی هستن و چه کاربردی دارند؟ رو به صورت کامل و جامع در این مقاله وبیت خواهیم گفت . اگر سوالی در این زمینه براتون مطرح شد در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

متاتگ چیست؟

قطعا برای شما (چه کاربران عادی چه وبمستران ) پیش اومده که در اینترنت به دنبال موضوعی بگردید . در این مواقع وقتی داخل باکس جستجوی گوگل چیزی رو مینویسید و اینتر میزنید یه سری نتایج پدیدار میشوند . این نتایج بسته به موضوع شما ممکنه هزاران مورد باشند . خب حالا برای اینکه نیاز خودتون رو رفع کنین نیاز به این دارید که بروی یکی از نتایج کلیک کنید . نکته مهم اینجاست که همین نتایج از متاتگ های ما تشکیل شده اند .

 

حالا با کلیک بروی view page source میتوانید کدهای اون صفحه رو مشاهده کنید. در همان کدهای ابتدایی تگ های متا مشاهده میشوند. البته این برای سایت های کدنویسی است . (یعنی این متاتگ هارو در هنگام نوشتن کدهای اچ تی ام ال مینویسند )  اما هر پلتفرمی روش های متفاوتی برای افزودن متاتگ ها دارد، مثلا وردپرس افزونه های رایگانی برای مشخص کردن تگ های متا دارد که بهترین آنها yoast seo plugin می باشد.

 

4 تا از مهم ترین متاتگ های سئو در سال 2021

  • تگ تایتل
  • تگ متا دیسکریپشن
  • تگ کنونیکال
  • تگ alt

متا تگ ها در وبسایت

معرفی متاتگ های مهم در سال 2021

 

1 – متاتگ title

 مهم ترین تگ در سئوی وبسایت ها تگ عنوان است که در درون تگ head قرار میگیرد. اهمیت تگ عنوان به این دلیل است که محتوای آن به صورت بزرگ در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شوند. بر اساس قانون گوگل بهترین تعداد برای کاراکترهای متاتگ تایتل بین 55 تا 64 باشد. اگر بیشتر از این تعداد بنویسید، کاراکترهای اضافی به صورت نقطه ای (…) نشان داده می شوند. بعد از محتوا دومین فاکتور مهم در سئو داخلی تایتل محتواست و به همین خاطر باید بهترین عنوان را بنویسید تا کاربران را به کلیک روی محتوای وب سایت ترغیب کنید.

 

2 – متا دیسکریپشن

متا تگ دیسکریپشن (توضیحات) در واقع خلاصه ای از محتویات صفحه است. موتورهای جستجو (مانند گوگل) معمولا به عنوان نتیجه مواردی را نمایش میدهند. هر مورد دارای یک تایتل و یک دیسکریپشن میباشند . محتوای دیسکریپشن را در صفحه نتایج نشان می دهند. تعداد کاراکترهای مجاز این متا تگ بین 157 تا حداکثر300 کاراکتر است و این تعداد برای کاربران موبایل حدود 129 کاراکتر است. با آنکه گوگل اعلام کرده دیسکریپشن به طور مستقیم در رتبه دهی آن تاثیری ندارد . اما کاملا واضح است که این متا تگ روی ترغیب بازدیدکننده و نرخ کلیک سایت تاثیر بسیار زیادی دارد. برای نوشتن توضیحات متا عالی از تکنیک های زیر استفاده نمایید:

 

  • از توضیحات تکراری استفاده نکنید
  • از کلمات کلیدی در توضیحات متا استفاده نمایید.
  • راه حل یک مشکل را ارائه دهید.
  • اگر تخفیف یا پیشنهاد جذابی دارید آن را در تگ دیسکریپشن بنویسید.

 

3 – متاتگ کنونیکال

متاتگ کنونیکال که به صورت rel=canonical نوشته می شود. زمانی به کار می روند که ما چند صفحه با محتوای یکسان و شبیه به هم اما با url های متفاوت داشته باشیم. برای اینکه به ربات های موتور جستجو اطلاع دهیم که کدام یک از این صفحات، صفحه اصلی است و بقیه را ایندکس نکند از تگ کنونیکال استفاده می کنیم.

 

4 – متاتگ alt

متاتگ alt به معنای بیان موضوع یک رسانه است. (با در نظر گرفتن این موضوع که آن رسانه برای کاربر غیر قابل پخش باشد) . موتورهای جستجو نمی توانند عکس ها را بخوانند در نتیجه برای آگاهی گوگل از محتوا و موضوع تصویر باید از متاتگ alt استفاده کرد. علاوه بر آن ممکن است به هر دلیلی از جمله قطعی یا کندی اینترنت، عکس برای کاربر لود نشود. در نتیجه با قرار دادن متاتگ alt کاربر از موضوع آن تصویر مطلع می شود. به همین دلیل تقریبا تمام متخصصان سئو معتقدند که متاتگ alt تاثیر زیادی در سئو سایت دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 2 / 5. تعداد آرا : 1

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت