learndl learndl triboon

بازی و زندگی

در قرن 21 میلادی فاصله زیادی میان انسان ها به وجود آمده و شاهد یک زندگی سرد و ماشینی هستیم. این روزها گوشی تلفن، همراه همیشگی ماست و حتی در جشن ها و دورهمی ها، بودن با موبایلمان را به بودن با دیگران ترجیح می دهیم. زندگی های ماشینی گرما را از جمع های دوستانه و خانوادگی برده است و کم کم افراد را از هم دور می کند.
اما آیا همانند فیلم های سینمایی، ابرقهرمانی وجود دارد که بیاید و تمام این مشکلات را حل کند و شخصیت شرور داستان یعنی موبایل را کنار بزند؟

بازی و زندگی

بردگیم

در روزهایی که هیولایی به نام موبایل در حال نابود کردن جمع های صمیمی و دوستانه است پدیده ای به نام بردگیم در حال ترمیم خسارات وارد شده به این جمع ها و دورهمی ها می باشد. بردگیم یا بازی رومیزی، با تنوعی که در نوع بازی ها و رده بندی سنی اش دارد تمام اقشار جامعه را در بر گرفته و می تواند از کودک 1 ساله تا پیرمردی 99 ساله را سرگرم کند. اما شاید واژه بردگیم برای شما کمی ناآشنا باشد و کمتر با این واژه روبرو شده باشید.

بردگیم چیست؟

همانطور که گفته شد ممکن است واژه بردگیم برای شما ناآشنا باشد اما خود بردگیم برای شما آشنا بوده و با دیدن بعضی از بردگیم ها به سرعت نام آن در ذهنتان پدیدار می شود. به طور مثال تخته نرد نوعی بردگیم است که طرفداران زیادی هم دارد. اما بعضی از بردگیم ها با واژه بازی فکری شناخته می شوند. مثلا مونوپولی یا راز جنگل که طرفداران زیادی دارند از جمله بردگیم های موسوم به بازی فکری هستند.

اما در جواب سوال بردگیم چیست باید گفت هر بازی ای که دارای کارت، تاس، کاغذ و قلم، مهره، توکن، صفحه (برد)، تابلو و … باشد و امکان بازی کردن آن را روی زمین یا میز وجود داشته باشد در دسته بردگیم ها قرار می گیرد.

انواع بردگیم

بردگیم ها انواع خاصی دارند که با توجه به نوعشان تقسیم بندی می شوند. البته دسته بندی های متفاوتی برای بردگیم ها تعریف می شود ولی دسته بندی زیر مرسوم ترین آن است:

بردگیم های استراتژیک: بازی هایی که نیاز به استراتژی دارد و معمولا کمی زمان بر تر از بردگیم های دیگر هستند.

بردگیم های خانوادگی: بازی هایی که برای جمع خانوادگی مناسب است. یعنی هم برای سنین مختلف و هم سلیقه های متفاوت مناسب هستند.

برگیم های انتزاعی: بازی هایی که حالت انتزاعی دارند و نسبت به بازی های دیگر زیبایی بصری بیشتر دارند.

بردگیم های مهمانی: بازی هایی که برای جمع های شلوغ تر مناسب بوده و معمولا طوری طراحی می شوند که حداقل نیاز به 5 بازیکن داشته باشند.

بردگیم های همکاری مشترک: بازی هایی که در آن یا همه باهم برنده می شوند یا همه باهم شکست می خورند. درواقع رقیب شما خود بازی است و با همبازی هایتان یار هستید.

بردگیم های کودک: بردگیم هایی که مخصوص کودکان ساخته می شود و شاید برای سنین دیگر جذابیت چندانی نداشته باشند.

پازل ها: بازی هایی که تم پازل دارند و می توانند جورچین، پازل 15، دومینو و … باشند.

تقریبا همه ی بردگیم ها حداقل در یکی از دسته های ذکر شده قرار می گیرند. بنابراین شما باید بدانید بازی موردنظر شما در کدام دسته قرار دارد. همچنین اطلاعات درج شده روی بازی ها می تواند به شما در انتخاب بازی موردنظرتان کمک کند. این اطلاعات معمولا شامل سن بازیکنان، تعداد بازیکنان و زمان مورد نیاز برای بازی می باشد.

بازی و زندگی

چرا بردگیم؟

حالا که با دسته بندی های بردگیم آشنا شده اید می توانید به این موضوع برسید که بردگیم ها تمام اقشار جامعه را در بر می گیرند و می توانند نجات بخش جمع های خانوادگی و دوستانه باشند. پس می توانید از این پس در مهمانی ها از شر موبایل ها خلاص شده و مدتی را در کنار هم خوش بگذرانید. اما بردگیم ها بازی ای صرفا برای گذراندن وقت نیستند و در پس این بازی ها نکات مفیدی گنجانده می شود که دلیل اصلی پیشنهاد ما به بازی با بردگیم ها همین فواید هستند.

هر بردگیمی بنا به دسته بندی خود به تقویت استعداد و ویژگی ای درون ما می پردازد. به طور مثال در بازی های اقتصادی مانند بردگیم فرابورس یا بازی مونوپولی شم اقتصادی شما قوی تر شده و زمان درست خرید و فروش را می آموزید. یا در بازی های نقش مخفی مثل مافیا یا بازی راز هیتلر قدرت تحلیل و استنتاج شما نشانه میرود و تقویت این ویژگی ها نتیجه ی این بازی ها می شود. تقریبا بردگیمی وجود ندارد که در پس زمینه آن به تقویت شما فکر نشده باشد. مگر آن دسته از بردگیم هایی که صرفا برای خنده و خوش گذرانی ساخته شده باشند که باز هم تقویت روحیه شما نتیجه آن خواهد شد. اما هر بردگیمی برای هر کسی مناسب است؟ از کجا می توان بردگیمی تهیه کرد که هم کیفیت بالا و هم قیمت مناسبی داشته باشد؟

بهترین  فروشگاه بردگیم

در هر صنفی که وارد شوید فروشگاه های زیادی وجود دارند که کالای مورد نظر شما را ارائه می دهند. ممکن است کیفیت کالا ها متفاوت باشد اما شما انتخابتان فروشگاهی باشد که به شما توجه بیشتری می کند. اگر بخواهیم در قالب یک مثال به این موضوع بپردازیم می توانیم به مثال معروف خرید لباس گریزی بزنیم. فرض کنید برای خرید لباس سه فروشگاه وجود دارد. یک فروشگاه محصولات با کیفیت ولی گران ارائه می دهد. فروشگاه دوم لباس های بی کفیت و ارزان را تحویل شما می دهد و فروشگاه سوم جدای از قیمت و کیفیت، توجه را به شما ارائه می دهد. یعنی با طرح سوالات و ارائه ی محصولات گوناگون سعی میکند محصولی را به شما بدهد که طبق سلیقه ی شما باشد. حال تصور کنید که در کنار این توجه، کیفیت و قیمت مناسب هم مورد توجه قرار بگیرد. آیا شما به ورود به دو فروشگاه دیگر حتی فکر می کنید؟

بازی و زندگی

در مورد بردگیم هم می توان این مثال را در نظر گرفت. یعنی قیمت بسیار پایین محصولات می تواند نشان دهنده بی کیفیت بودن آن ها باشد. کیفیت بالا هم به تنهایی نمی تواند دلیل خوبی برای خرید از یک فروشگاه بردگیم باشد. چرا که خیلی از مشتریان حتی نمی دانند که چه بازی ای می خواهند و یا کدام بازی برایشان مناسب تر است. پس باید یک تیم پشتیبانی به مشتریان کمک کند که بتوانند محصول مناسب و مورد علاقشان را پیدا کنند. متاسفانه امروزه کمتر فروشگاهی (در هر صنفی) به فکر رفع نیاز مشتری هایش است و بیشتر می خواهند جنس های باقیمانده خود را بفروشند. در صورتیکه از اصول فروشندگی، رفع نیاز مشتری هاست.

مشخص است که اگر قصد خرید بردگیم را دارید باید به فروشگاه بردگیمی مراجعه کنید که تمام این خدمات را ارائه دهد. بازی سل از فروشگاه های بردگیمی است که علاوه بر کیفیت بالا، ارائه تخفیف ها و قیمت مناسب، به مشتریانش کمک میکند تا بازی مورد علاقه و مناسب روحیه شان را پیدا کنند. بنابراین از بهترین ها خرید کنید تا خودتان هم بهترین باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت