learndl learndl triboon

چرا بازدید از بازار ادویه استانبول مهم است؟

 بازار ادویه استانبول

همیشه بازارگردی در شهر استانبول برای گردشگران جذاب است. در بازارهای محلی این شهر می‌توان چیزهای شگفت‌انگیزی پیدا کرد. اجناسی که شاید نمونه آن‌ها در هیچ جای دنیا پیدا نشود. تنوع این نوع بازارها نیز در نوع خود مثال‌زدنی است.

اگر از مسافران پرواز تهران استانبول هستید و به‌زودی قرار است که از زیبایی‌های این شهر تماشایی دیدن کنید؛ نباید فرصت بازدید از بازارهای استانبول را از دست بدهید. یکی از بازارهای بسیار جذاب شهر استانبول، بازار ادویه یا بازار مصری‌ها نام دارد. شما در این بازار می‌توانید انواع و اقسام ادویه‌های کشورهای مختلف را پیدا کنید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم سری به این بازار دیدنی بزنیم و به شما بگوییم که در بازار ادویه چه چیزی‌هایی در انتظارتان است؛ پس همراهمان بمانید.

اگر هم اینبار بازدید از بازار ادویه را از دست داده اید و قصد بازگشت بهایران را دارید  برای اطلاع از آخرین قیمت بلیط هواپیما استانبول تهران به سایت علی بابا مراجعه نمایید.

بازار ادویه استانبول؛ از گذشته تاکنون

اگر به تاریخ علاقه دارید؛ شاید برای شما هم دانستن تاریخچه این بازار قدیمی جذاب باشد. در سال 1660 میلادی مادر سلطان محمد فاتح تصمیم گرفت‌ «مسجد جدید» را بسازد. پنج سال بعد، زمانی که ساخت مسجد تمام شد؛ ملکه تورهان خدیجه دستور ساخت بازاری در نزدیکی این مسجد را داد. او می‌خواست با ساخت این بازار و اجاره دادن مغازه‌های آن، هزینه نگهداری مسجد را تأمین کند.

پس از افتتاح این بازار بزرگ، بسیاری از تاجران کشورهای دیگر محصولات خود را برای فروش به این بازار آوردند. یکی از دلایلی که بازار ادویه به بازار مصر مشهور شد، حضور پررنگ تاجران مصری در این بازار بوده است. آن‌ها با کاروان‌های بسیار بزرگی از قاهره به استانبول می‌رفتند و با بازرگانان ترکیه داد و ستد می‌کردند. هنوز هم بازار ادویه در استانبول پررونق است و به‌جز تاجرها، گردشگران هم برای تماشا و خرید به این بازار قدیمی می‌روند.

از زمان ساخت بازار ادویه استانبول بیش از 400 سال می‌گذرد. این بازار قدیمی یادگاری از دوره عثمانی است؛ به همین دلیل از نظر معماری ارزش و جایگاه بالایی دارد. در طی این سال‌ها بازار چندین بار بازسازی و مرمت شده؛ اما معماری و بافت قدیمی آن حفظ شده است. کوجا قاسم آغا و مصطفی آغا دو معمار برجسته ترکی بودند که وظیفه ساخت بازار را بر عهده داشتند. این بازار به شکل L مانند و سرپوشیده ساخته است. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد معماری بازار ادویه استانبول، طاق‌های بلندی هستند که سقف بازار را پوشانده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید: صفر تا صد قطارهای فدک

چگونه به بازار ادویه برویم؟

برای این‌که به بازار ادویه استانبول بروید، باید از محله امینونو عبور کنید. این محله در منطقه فاتح شهر استانبول قرار دارد. محله امینونو یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر استانبول است. محله‌ای با بافت شهری قدیمی که معماری سنتی خانه‌های آن برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. این بازار خوش عطر و رنگ در امتداد خیابان‌های چیچک پازاری و ینی مسجد قرار دارد. همچنین از سمت مسجد جدید هم می‌توانید ورودی اصلی بازار ادویه را ببینید.

چه چیزهایی از بازار ادویه بخریم؟

این‌که چه چیزی از بازار ادویه استانبول بخرید؛ کاملاً به سلیقه خودتان بستگی دارد. ما فقط می‌توانیم به شما بگوییم که در این بازار چه چیزهای شگفت‌انگیزی در انتظارتان است.

بازار ادویه استانبول

زمانی که وارد بازار ادویه می‌شوید؛ اولین چیزی که می‌بینید مغازه‌هایی پر از ادویه‌های رنگارنگ است. ادویه‌هایی که عطر و بوی آن‌ها تمام بازار را پر کرده و مردم را به سمت خود می‌کشاند. البته به‌جز ادویه، شیرینی‌های محلی، میوه‌های خشک‌شده، قهوه، انواع چای ترکی، صنایع‌دستی و خشکبار هم در این بازار پیدا می‌شود. اگر اهل خرید سوغاتی هستید، این بازار جای جذابی برای شما خواهد بود. در ضمن یادتان باشد که در هنگام خرید عجله نکنید! فروشندگان استانبول اهل چانه زدن هستند.

چه زمانی به بازار ادویه برویم؟

ما به مسافران تهران استانبول پیشنهاد می‌کنیم که حتماً‌ بازدید از بازار ادویه را در برنامه سفرشان قرار دهند. این بازار بزرگ که بیش از 88 مغازه کوچک و بزرگ دارد؛ در همه روزهای هفته به‌جز در هنگام تعطیلات رسمی باز است. شما می‌توانید از ساعت هشت صبح تا هفت عصر به این بازار بروید. بازار در ساعات اولیه صبح خلوت‌تر است.

اگر می‌خواهید یک دل سیر بازار را بگردید، بین ساعت 10 تا 12 به آنجا بروید. همچنین بهتر است روز یکشنبه را برای بازدید از بازار انتخاب نکنید. یکشنبه‌ها بازار از ساعت 10 صبح باز می‌شود و علاوه بر مردم محلی، گردشگران خارجی زیادی نیز برای تماشا و خرید به آنجا می‌روند.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت