learndl learndl triboon

اهمیت استفاده از تایید دومرحله ایی وردپرس و آموزش آن

تایید دو مرحله ایی سایت برای امنیت بیشتر

توی این مقاله ، ما میخواهیم راجب تایید دومرحله ایی صحبت کنیم . امروزه در همه جای دنیا ، امنیت به عنوان یکی از مهم ترین مباحث ترند شده است ! مثلا در دنیایی که به راحتی با استفاده از کریپتو کارنسی ، میتوانید پول جابجا کنید ، امن بودن مسیر جابجایی پول ها خیلی مهم است . به قدری حائز اهمیت است که بزرگ ترین تیم های جهان در بحث امنیت بروی پلت فرم هایی مانند بلاکچین ، کار میکنند . در گوگل اگر دقت کرده باشید ، تایید دو مرحله ایی وجود دارد . یا اگر در گوگل همچین امکانی را ندیده اید ، قطعا موقع سروکله زدن با صرافی های آنلاین مانند کوکوین و … از تایید دومرحله ایی استفاده کرده اید . این تایید دومرحله ایی رو شما هم میتوانید به عنوان یک پروسه امنیتی برای لاگین شدن در سایت تون اضافه کنید .

 

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتری راجب این فرایند دارید ، پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید . اگر هم سوال ، ابهام ، یا نظری داشتید ، میتوانید از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

اهمیت استفاده از افزونه تایید دومرحله‌ای وردپرس

شایعه شده است که برخی میگویند ، وردپرس خیلی نا امن است ! حتی در دنیای وب می شنوید که میگویند وردپرس کاملا هم امن است ! راجب این داستان ما یک مقاله از قبل نگارش کردیم که میتوانید آن را مشاهده کنید . اما اگر بخوام به صورت خلاصه جواب این سوال رو بدم ، باید بگم که کاملا مشخص نیست ! اینکه وردپرس امن است و امن نیست به معلول های مختلفی وابسته است که این معلول ها مشخص نیستند ! در نتیجه ما نمیتوانیم سر این موضوع زیاد بحث کنیم .

 

مثلا در جایگاه لاگین شدن وردپرس ، که قراره امروز به کمک وبیت تایید دومرحله ایی را به آن اضافه کنید . میتوانیم بگیم که امنیت دیفالت وردپرس زیاد بالا نیست . اما میتوانیم با پارامترهایی مانند همین تایید دومرحله ایی ، امنیت آن را افزایش داد . میدانید که با افزایش بیش از حد وب‌سایت‌ها و رشد روزافزون دنیای وب و کسب‌و‌کار‌های اینترنتی، هکر‌های بسیار حرفه‌ای نیز شبانه روز مشغول به ایجاد اختلال در سایت‌ها هستند.

 

مگر وردپرس امن نیست

همانطور که میدانید ، وردپرس از زبان برنامه نویسی پی اچ پی ساخته شده است . پی اچ پی هم که یکی از زبان های قدرتمند در حوزه وب و سرور است ! در نتیجه نمیتوانیم بگیم که کاملا نا امنه . اما اصلا به اینها فکر نکنید . چون با آموزش هایی که وبیت در حوزه امنیت و افزایش امنیت سایت میگذارد، شما میتوانید از هرگونه نفوذ در سایت تون جلوگیری کنید . جالب است بدانید که اقداماتی که باید یک مدیر سایت برای بالا بردن امنیت وب‌سایت خود انجام دهد نسبت به اعمالی که مدیران وب‌سایت‌های کدنویسی شده باید انجام دهند، بسیار کم‌تر و آسان‌تر است. همین چیزها است که باعث افزایش روزافزون CMS وردپرس شده است .

 

بهترین افزونه ورود دو مرحله‌ای وردپرس

یکی از مهم‌ترین مشغله هایی که اکثر مدیران وب‌سایت‌های وردپرسی دارند، انتخاب بهترین افزونه‌های تایید دومرحله‌ای می‌باشد. توی این نوشته ، دقیقا قراره راجب این موضوع با هم دیگه صحبت کنیم . پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا راجب افزونه ایی مانند Google Authenticator اطلاعات بیبشتری کسب کنید .

 

افزونه Google Authenticator

خود من به شخصه برای افزایش امنیت صرافی آنلاین خود ، از این قابلیت گوگل استفاده کردم . (اپلیکیشن اندروید) علاوه به سادگی و آسانی ، محیط جذابی هم دارد . همچنین شما میتوانید ازآن برای هر نرم افزاری استفاده کنید . برای تایید دومرحله ایی سایت وردپرسی هم پیشنهاد میکنم که افزونه قدرتمند Google Authenticator را استفاده کنید . شما با استفاده از این افزونه فوق العاده می‌توانید به راحتی و کاملا رایگان وب‌سایت خودتان را در برابر بسیاری از حملات سایبری محافظت کنید. جالب است بدانید که ، افزونه Google Authenticator به روش‌های مختلفی میتواند امنیت وبسایت را بالا ببرد؛ به طور مثال این پلاگین قادر است از طریق اپلیکشن‌های تایید هویت دو مرحله‌ای، ورود با تایید هویت را روی سایت شما فعال کند.

 

افزونه Two Factor Authentication

همچنین دومین افزونه‌ تایید دومرحله‌ای که محبوبیت بسیار زیادی در میان وبمستران و مدیران وب‌سایت‌ها دارد، بی‌شک چیزی نیست جز افزونه Two Factor Authentication. این پلاگین علاوه بر قابلیت افزایش امنیت، قابلیت فوق‌العاده دیگری دارد که آن را در مقایسه با دیگر پلاگین‌های مشابه خود متمایز کرده است. این پلاگین رو شما میتوانید از مخزن وردپرس به صورت رایگان پیدا کنید . همچنین میتوانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید . چرا که سادگی و رابط کاربری شیک آن ، زبان زد همه وبمسترهای ایرانی است .

 

افزونه Rublon Two-Factor Authentication

سومین افزونه ایی که قراره به شما معرفی کنیم ، افزونه Rublon Two-Factor Authentication است . این افزونه مانند دیگر افزونه‌هایی که تا به اینجا معرفی کردیم این امکان را به شما می‌دهد تا با یک کلیک ساده، هویت کاربرانی که در وب‌سایت ثبت‌نام کرده‌اند را تایید شود. مثالا هنگامی که کاربری وارد وب‌سایت شود و ثبت نام کند، به صورت خودکار ایمیلی برای او می‌آید که باید با کلیک بر روی یک دکمه خاص، ایمیل و هویت خودش را تایید کند. این امر موجب می‌شود که هکر‌ها و یا ربات‌های مزاحمی که قصد اختلال در وب‌سایت هستند، به در بسته بخورند و از حملات آن‌ها جلوگیری شود.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت