learndl learndl triboon

استفاده از سرویس Microsoft Clarity برای مشاهده رفتار کاربران وردپرسی

آموزش نمایش رفتار کاربران در سایت وردپرسی

نمیدونم که تابحال تصمیم به مشاهده رفتار کاربران گرفتید یا نه ! اما میدونم که میتونید این کار رو به راحتی انجام بدید . (توسط سرویس قدرتمند Microsoft Clarity) بعضیا براشون سواله که مشاهده کردن رفتار کاربران ، اصلا چه کمکی میتونه به سایت ما بکنه ! در جواب این سوال باید مکررا بگم که تجربه کاربری ، تجربه کاربری ، تجربه کاربری ! هر دیتا و اطلاعاتی که شما از کاربران تون به دست آورید ، به بهبود تجربه کاربری وبسایت شما کمک خواهد کرد . مخصوصا مشاهده رفتار کاربران ! پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری راجب این رفتار کاربران به دست آورید .

 

تجربه کاربری وبسایت ، عامل سقوط یا پرواز !

همانطور که میدانید ، تجربه کاربری یکی از مهم ترین مسائلی است که هر وبسایتی با آن دست و پنجه نرم میکنه ! درواقع نمیشه به این بحث به چشم یک مشکل نگاه کرد . یا طوری بهش نگاه کنیم که بخواهیم با روش ها و تکنیک هایی بپیچونیمش ! تجربه کاربری میتونه برای سایت ما (حتی اگر سایت مناسب و شلوغی نداشته باشیم) غوغا به پا کنه ! ینی که اگر بهش به اندازه کافی اهمیت بدیم و از روش هایی استفاده کنیم که به تجربه کاربری شما کمک میکنند ، باعث رشد و بهتر شدن فروش سایت شما می شوند .

 

مشاهده رفتار کاربر در سایت

برای مشاهده کردن رفتار کاربران سایت ، سرویس هایی وجود دارند که به شما کمک میکنند . اما ما میخواهیم راجب سرویس فوق العاده مایکروسافت کلاریتی یا Microsoft Clarity صحبت کنیم . آمارگیر جدید مایکروسافت به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به نصب هر افزونه‌ای، از آن در وردپرس استفاده کنید. برای انجام این‌کار کافیست ابتدا وارد سایت https://clarity.microsoft.com شوید. سپس روی Get Started کلیک کنید.

 

سرویس Microsoft Clarity

 

مشاهده رفتار کاربر در سایت

حالا یکی از این سرویس‌ها را برای لاگین کردن در مایکروسافت کلریتی انتخاب کنید. پیشنهاد ما استفاده از گوگل است.

 

آموزش سرویس مایکروسافتMicrosoft Clarity

 

ثبت نام در Microsoft Clarity

بعد از ورود، کافیست قوانین سرویس Microsoft Clarity را تایید کرده و حساب خود را فعال کنید.

 

وارد کردن ایمیل در Microsoft Clarity

تایید ایمیل در Microsoft Clarity

به همین راحتی! شما در سرویس آمارگیر مایکروسافت ثبت‌نام کنید. یک فرم جدید برای ثبت سایت شما در سرویس آمارگیر نمایش داده می‌شود. کافیست نام سایت خود، دامنه و زمینه کاری سایت خود را انتخاب کنید. سپس روی ساخت اکانت کلیک کنید.

 

مشخص کردن نام و آدرس وبسایت Microsoft Clarity

 

 

 

افزودن کد Microsoft Clarity به وردپرس

حال یک کد جدید برای آمارگیری از سایت شما، به شما نمایش داده خواهد شد. برای اینکه رفتار کاربران تون رو مشاهده کنید ، کافیه که این کد را کپی کرده و با استفاده از افزونه Insert headers and footers ، این کد را به هدر سایت خود اضافه کنید.

 

 

افزودن کد Microsoft Clarity به وردپرس

بعد از اضافه کردن کد به هدر سایت خود، باید ۲۴ ساعت صبر کنید. سپس به بخش Recordings وارد شده و صفحات ضبط شده کاربران خود را مشاهده کنید. در اینجا شما میتوانید هر عملی رو از کاربران خود به صورت جمع بندی شده مشاهده کنید . به همین دلیله که میگم شما میتونید تجربه کاربری وبسایت تون رو بهبود ببخشید .

 

مشاهده آمار در Microsoft Clarity

به همین راحتی! شما از سرویس جدید مایکروسافت استفاده می‌کنید.

 

Microsoft Clarity برای مشاهده رفتار کاربران

 

جمع بندی :

با هم در این مقاله خوندیم که تجربه کاربری ، خیلی مهمه ! به قدری مهم و حائز اهمیته که شما باید به آن دقت زیادی بکنید . سعی کنید از روش ها ، کارها ، دیزاین ها و … برای بهبود تجربه کاربری سایت خود استفاده کنید . علاوه بر آن ما توی این مقاله به شما روشی رو برای مشاهده رفتار کاربران معرفی کردیم .

 

در این روش شما یاد میگیرید که چطوری باید از مایکروسافت کلاریتی Microsoft Clarity استفاده کنید . ثبت نام در این پلت فرم رو به شما آموزش دادیم و اگر این مقاله رو خونده باشید ، میدونید که چطوری باید از آن استفاده کنید و یا رفتار کاربران رو چطوری به نمایش بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت