learndl learndl triboon

آموزش رفع خطا 503 وردپرس ! ( دلایل بروز این خطا و رفع آن )

آموزش رفع خطا 503 وردپرس ! ( دلایل بروز این خطا و رفع آن )

یکی از بیشترین مشکلاتی که در سایت های وردپرسی و … دیده اید ، همین خطاهای 503 ،504 یا 404 بوده است . اینگونه خطاهارو در واقع خطاهای سمت سروری خطاب می کنند . اما همه این خطاها ، لزوما خطاهای سمت سروری نیستند . بعضی از خطاها به دلیل مشکلاتی در پشت صحنه سایت شما به وجود می آیند . دقت کنید که این خطاها مادام العمر نیستند و میتونیم به راحتی اونها رو رفع کنیم . ( البته باید یاد بگیرید که ارور 503 رو رفع کنید دیگه ! )

 

 برای اینکه اینگونه از مشکلات رو خودتون بتونید رفع کنید ، نیاز به یک دانش اولیه نسبت به خطا و علت بروز آن دارید . به محض اینکه دلیل بروز آن را متوجه شدید میتونید به راحتی اون رو حل کنید . وبیت علاوه بر آموزش رفع چنین خطاهایی ، به شما یاد میدهد که دقیقا علت بروز اینگونه از خطاها در وبسایت شما چیه ! سپس میتونید با کمک و راهنمایی های وبیت اونهارو به راحتی حل و رفع کنید . در این مقاله هم ما میخوایم راجب علت پدیدار شدن خطای 503 صحبت کنیم و بگیم که چطوری میتونید این خطای خانمان سوز رو رفعش کنید . پس برای کسب اطلاعات بیشتر ، وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید . چنانچه سوالی در ذهن داشتید میتونید از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

ارور 503 ! از ترسناک ترین ارورها برای وبمستران

اینو گوشه ذهنتون داشته باشید که شما باید به‌عنوان یک مدیر وبسایت ، همه تهدیدهایی که ممکن است برای سایت پیش بیاید را شناسایی کنید و راه‌های مقابله با آن را نیز بشناسید. یکی از این مشکلات، ارور 503 در وردپرس است که به شکل خطای 503 service unavailable  در مرورگر نمایان می‌شود.

 

برخی ها میگن که بخاطر استفاده از وردپرس در طراحی سایت ، چنین مشکلاتی پیش می آید . اما همین افراد نمیدانند که مشکل به وجود امده دقیقا علت بروزش چیه و باید چطوری رفعش کنند . بحث من اینه که اگر به چنین مشکلاتی خوردید به فکر رفع آن باشید . (نه به فکر حاشیه های توجیح کننده عصبانیت تون )

 

اگر بخوام دقیق تر بگم ، فرقی نداره که شما از چه پلتفرمی برای راه اندازی سایت خود استفاده میکنید. به‌هرحال یک سری خطا و ارور برای شما پیش خواهد آمد. افرادی هم که از وردپرس استفاده می‌کنند با خطاهای مختلفی مواجه می‌شوند اما خب هر مشکلی یک راه‌حل دارد و ما هم امروز تصمیم داریم چند راه‌حل برای ارور 503 Service Unavailable به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

معرفی ارور 503 در وردپرس

سختی عیب یابی و دیباگ کردن اینه که هر ارور یا باگی در طراحی سایت دقیقا به خاطر یک دلیل به وجود نمی آیند . مشکلات بسیاری ممکن است در پدیدار شدن این مشکلات وجود داشته باشد . همچنین ارور 503 هم ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد و به‌صورت قطع نمی‌توانیم دلیلی برای آن بیاوریم. اما خب می‌توانیم توضیح دهیم و آن را حل کنیم. به‌صورت کلی خطای “503 Service Unavailable زمانی رخ می‌دهد که وب سرور شما قادر به دریافت یک پاسخ مناسب از سمت اسکریپت‌های PHP نباشد.

 

گاهی اوقات ممکن است خطا بخاطر استفاده سنگین یک سرور، یا حملات DDoS باشد در این صورت خطا پس از چند دقیقه به‌صورت اتوماتیک غیب می‌شود و شما نیازی به دیباگ و رفع آن ندارید . اما خب درصورتی‌که این خطا به دلیل کدهای اشتباه در سایت ایجاد شده باشد، شما با مشکل جدی روبه‌رو خواهید بود و این ارور تا زمانی که شما کدی که باعث بروز خطا شده است را شناسایی و غیرفعال نکنید، این خطا در سایت وجود خواهد داشت.

 

این ارور به شکل های مختلفی ازجمله موارد زیر برای اکثر کاربران نمایش داده می‌شود:

 

  • 503 Error Error 503 Service Unavailable
  • HTTP Server Error 503
  • HTTP 503
  • Http/1.1 Service Unavailable
  • HTTP Error 503 The service is unavailable
  • HTTP Error 503
  • 503 Service Unavailable
  • Service Unavailable – DNS Failure

 

آموزش حل ارور 503 service unavailable

اصلیت ارور 503 همان ارور 503 Service Unavailable است . این ارور زمانی رخ می‌دهد که وب سرور شما قادر به دریافت یک پاسخ مناسب از یک اسکریپت PHP در حال اجرا در پس‌زمینه نیست؛ بنابراین شما برای اینکه بتوانید این ارور را رفع کنید باید تمامی اسکریپت‌های غیرضروری PHP را به‌صورت جداگانه غیرفعال کنید.

 

غیرفعال کردن موقت تمام افزونه‌ها و قالب سایت وردپرسی

گاهی اوقات پلاگین هایی که شما روی سایت خود برای انجام کاری نصب می‌کنید دارای باگ هستند که می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایلی باشد که شما با این ارور روبه‌رو می‌شود. بنابراین اولین کاری که شما باید انجام بدید اینه که مطمئن شوید ارور 503 به دلیل باگ افزونه‌ها نیست. برای فهمیدن این موضوع کافیه که همه افزونه هارو یکی یکی غیرفعال کنیم تا بفهمیم مشکل دقیقا از کدام افزونه است . اگر هم میخواهید متوجه شوید این ارور بخاطر افزونه ها هست یا خیر ، کافیه که کل افزونه هارو غیر فعال کنید (به روش های مختلف) . حال اگر این ارور رفع شد و سایت شما بالا اومد ، یعنی مشکل از افزونه های سایت شما بوده .

 

برای اینکه افزونه های خود را کلا (یک جا ) غیرفعال کنید ، کافیه که وارد پنل مدیریت هاست خود شوید و روی گزینه File Manager » wp-content کلیک کنید، حالا شما به یک صفحه دیگر منتقل می‌شوید که می‌توانید پوشه‌ای به اسم Plugins را ببینید. این پوشه شامل فایل تمام افزونه‌هایی است که شما دانلود کردید، روی این فایل کلیک راست کنید و گزینه Rename را انتخاب کنید. اسم پوشه را به فرض مثال به نام  plugin_1 تغییر دهید. سپس یک پوشه جدید به نام Plugins ایجاد کنید.

 

اگر مشکل از افزونه ها نیست پس از چیه ؟

حالا به سایت برگردید . همانطور که گفتیم  اگر مشکل برطرف شده بود، به این معناست که یکی از افزونه‌ها باعث بروز این خطا شده است، پس دوباره به هاست خود برگردید و پوشه جدید را که ایجاد کردید را حذف کنید و دوباره اسم پوشه plugin-old را به plugins تغییر دهید.

 

اگر مشکل از افزونه های سایت شما نبود ، میتونید با غیرفعال سازی قالب سایت خود راه دیگری را برای دیباگ کردن تست کنید . کافیه که قالب سایت خود را غیرفعال کنید . حال برید و سایت خود را ریلود کنید . اگر خطا رفع شده بود ، میتونیم بفهمیم که مشکل از قالب بوده است .

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 1 / 5. تعداد آرا : 1

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت