learndl learndl triboon

آی تی شبکه، تحولی در عرصه تجهیزات شبکه

تکنولوژی از زمان ورود خود به زندگی های ما توانسته است انقلابی عظیم در نحوه انجام کار های روزمره ما بپا کرده است. این تغییر و تحول پس از چندین دهه متوقف نشده است و هنوز رفته رفته درحال گسترش است.

شبکه یکی از زیر شاخه های اصلی تکنولوژی است و باعث شده تا امور کاری کسب و کار ها با روند جدیدی انجام شود که بسیار سریعتر و گاها راحت تر از گذشته است و این امر باعث شده تا شبکه ها نیز اهمیت بسیاری برای شرکت ها و سازمان ها پیدا کنند.

تجهیزات شبکه پایه و اساس داشتن یک شبکه ی با کیفیت و بی نقص است و این امر به اهمیت استفاده از لوازم شبکه ای با کیفیت افزوده است.

آی تی شبکه یکی از مراکز و شرکت هایی است که برای بیش از یک دهه در زمینه ارائه خدمات شبکه ای مانند خدمات ویپ، راه اندازی سیپ ترانک و راه اندازی شبکه و فروش تجهیزاتی مانند روتر، مودم، سوئیچ و انواع رک شبکه (رک دیواری و رک ایستاده، رک 42 یونیت) و … فعالیتی حرفه ای داشته است و امروز اینجاست تا برخی از خدمات و محصولات خود را به شما عزیزان معرفی کند.

آی تی شبکه

فروش تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه ای حرف اول را در داشتن یک شبکه ی بی نقص و روان می زنند. برخی از مهم ترین این تجهیزات که ای تی شبکه به شما ارائه می کنند شامل موارد زیر می باشند:

روتر شبکه

روتر های شبکه ای اولین خط دفاع شما در برابر نفوذ دیتا و اطلاعات مخرب به شبکه هستند. قرار دادن روتر ها روی بیش ترین سطح امنیتی باعث به کار افتادن فاروال ها می شود، که این روش بهترین راه برای حفظ امنیت کامپیوتر ها از هرگونه خطر و حمله خواهد بود.

روتر ها وظیفه دارند مودم های مختلف را به دستگاه ای دیگر متصل کنند تا ارتباط بین دستگاه ها و اینترنت را برقرار کنند. اکثر روتر ها از جمله روتر های بی سیم یا وایرلس معمولا دارای چندین پورت هستند که امکان برقراری چند دستگاه به صورت همزمان را ممکن می کند.

سوئیچ شبکه

سوئیچ های شبکه دستگاه های کوچکی هستند که ارتباط بین چندین دستگاه در داخل شبکه ی لن را در یک مکان متمرکز سازی می کند. این دستگاه ها در لایه دوم که لایه دیتا در مدل OSI است قرار می گیرند و از روش سوئیچ کردن بسته های دیتا برای فرستادن، دریافت یا فروارد کردن بسته های دیتا در یک شبکه استفاده می کنند.

سوئیچ ها دارای پورت های زیادی هستند که کامپیوتر های شبکه ای به آنها متصل می شوند. هنگامی که دیتا ها یا اطلاعات به هرکدام از این پورت ها می رسند، سوئیچ شبکه وظیفه دارد آدرس دستگاه مقصد را شناسایی کند، بررسی ای لازم را انجام دهد و آن را به دستگاه مقصد برساند.

شناخته شده ترین شرکت در میان شرکت هایی که سوئیچ شبکه تولید می کنند، شرکت سیسکو است، که آی تی شبکه یکی از اصلی ترین ارائه دهندگان لوازم این شرکت است. شما عزیزان می توانید جهت مشاهده و خرید محصولات این شرکت به وب سایت آی تی شبکه مراجعه فرمایید.

مودم ها

قطعا افرادی از که از اینترنت های خنگی استفاده می کنند با مودم ها آشنا هستند، اما نمی دانند که این لوازم دقیقا چه کاری انجام می دهند.

هنگامی که شما از یک شرکت ارائه دهنده ی اینترنت یا ISP اینترنت خریداری می کنید، این شرکت ها معمولا یک مودم در اختیار شما قرار می دهند. با این حال شما می توانید مودم مورد نظر خود را به صورت جداگانه نیز خریداری کنید.

مودم ها در لبه ی شبکه شما قرار می گیرند و بین مشترک و شرکت ارائه دهنده ی اینترنت ارتباطی دو طرف برقرار می کنند. مودم های شبکه بسته به نوع سرویس اینترنتی که خریداری می کنید، در انواع مختلفی ارائه می شوند. به عنوان مثال، یک مودم DSL با استفاده از کابل های شبکه ای کواکسیال شرکت های ارائه دهنده اینترنت را به خط تلفن شما متصل می شوند.

اکثر مودم ها نیز دارای چندین پورت اترنت هستند که با استفاده از آنها می توانید دستگاه های دیگر مانند روتر، سوئیچ یا کامپیوتر را مستقیما به مودم متصل کنید.

هاب شبکه

هاب های شبکه ای نسبت به دیگر تجهیزات شبکه قدیمی تر هستند و همچنین از هوشمندی کمتری برخوردار هستند. وظیفه ی اصلی یک هاب شبکه این است که کامپیوتر ها و دیگر دستگاه هایی که در یک شبکه قرار دارند (مثل پرینتر ها) را به یکدیگر متصل کنند.

عملکرد هاب شبکه به این صورت است که ترافیک دریافتی را وارد کامپیوتر ها می کند. هر ترافیکی که وارد یکی از پورت های هاب شبکه شود، از پورت دیگر آن خارج خواهد شد که نتیجه ی این امر، این خواهد بود که تمامی کامپیوتر ها و دستگاه هایی که در شبکه ی لن (LAN یا Local Area Network) قرار دارند ترافیک شبکه را دریافت می کنند.

اکسس پوینت

اگر بطور ساده بخواهیم اکسس پوینت های شبکه را تعریف کنیم، می توان گفت اکسس پوینت ها دستگاه هایی هستند که می توانند به شبکه های کابل و سیمی متصل شده، و در عوض اتصال بی سیم یا وایرلس را در اختیار دستگاه های مختلف مانند تلفن های همراه یا لپ تاپ ها قرار بدهند.

کابل های شبکه

اگر چه امروزه استفاده از شبکه های بی سیم و وایرلس بسیار گسترده شده است، اما این مسئله باعث نشده تا اهمیت کابل های شبکه ای کاهش پیدا کند. کابل شبکه هنوز هم برای اتصال دستگاه ها و تجهیزات شبکه به یکدیگر و بخصوص به کامپیوتر های رومیزی و حتی گاها لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند.

این کابل ها صرفه وظیفه دارند تا دیتا و اطلاعات مختلف را از یک دستگاه گرفته و به دستگاه دیگری متصل کنند.

کابل شبکه در انواع مختلفی ارائه می شود و هر کدام از آنها دارای عملکرد و هدف خاص خود طراحی و ساخته شده اند. برخی از رایج ترین انواع کابل های شبکه ای شامل موارد زیر می باشند:

  • کابل کواکسیال (Coaxial)،
  • کابل زوج بهم تابیده (Twisted Pair)،
  • کابل شبکه فیبر نوری (Fiber Optic)،
  • کابل های کراس اور (Crossover)

تمامی انواع این کابل ها توسط فروشگاه تخصصی آی تی شبکه ارائه می شوند و شما عزیزان می توانید جهت مشاهده محصولات و یا خرید آنها همین حالا به وب سایت آی تی شبکه مراجعه فرمایید.

مشاوره رایگان : 1547 408 0922

انواع رک شبک

با توجه به اهمیتی که تجهیزات شبکه ای امروزه در امور کاری کسب و کار ها پیدا کرده اند، خیلی مهم است که بتوانیم آنها را از هرگونه خطر و تحدیدی محافظت کنیم تا طول عمر آنها را افزایش بدهیم.

رک های شبکه دقیقا به همین منظور طراحی شده اند که ظاهری شبیه به یک جعبه یا کمد بسیار محکم دارند و می توان تجهیزات شبکه ای مهم از جمله سرور ها، سوئیچ ها، روتر ها، مودم ها، اکسس پوینت و … را در آنها قرار داد.

رک های شبکه انواع مختلفی دارند:

رک دیواری

رک های دیواری انواعی از رک های شبکه هستند که نیازی به قرار گرفتن و نصب شدن روی زمین ندارند و می توان با استفاده از پیچ و مهره، آنها را بر روی دیوار نصب کرد. این امر باعث شده تا رک های دیواری جزء رک های پرفروش قرار بگیرند چرا که نصب آنا روی دیوار می تواند تا حد زیادی باعث صرفه جویی در فضا شود.

رک های ایستاده

رک های ایستاده نوع دیگری از رک شبکه هستند که بر خلاف رک های دیواری روی زمین نصب می شوند. این امر می تواند باعث حفظ امنیت بیش تر تجهیزات شبکه در برابر لرزش و افتادن بر روی زمین شود. این رک ها در اندازه های مختلفی ارائه می شوند که محبوب ترین آنها رک ایستاده 42 یونیت (هر یونیت برابر با 1.75 اینچ است) می باشد.

رک های دو طرفه و چهار طرفه

رک های دو طرفه و چهار طرفه رک هایی هستند که دارای قالب یا فریم های باز هستند، به این معنا که تجهیزات داخل فضای بسته قرار نمی گیرند، کناره های آنها دارای پنل های محافظتی نیست و در جلو و عقب آنها درب های محافظتی دیده نمی شود.

رک های دو طرفه دارای دو پایه نگه دارنده هستند که روی زمین نصب می شود، و پشت آنها را نیز می توان با استفاده از پیچ و مهره به دیوار نصب کرد تا امنیت آنها افزایش پیدا کند. سینی های رک که تجهیزات روی آنها قرار می گیرند روی دو پایه نصب می شوند.

رک های چهار طرفه نیز از نظر ظاهری شباهت زیادی با رک های دو طرفه دارند، با این تفاوت که بجای دو پایه، دارای چهار پایه نگه دارنده هستند که این کار می تواند امنیت بیش تری برای رک و تجهیزات شبکه فراهم کند.

آی تی شبکه

تجهیزات با کیفیت شبکه ی خود را از آی تی شبکه بخواهید

آی تی شبکه یکی از شرکت هایی که در زمینه ارائه خدمات و محصولات شبکه ای، برای بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای داشته است و طی این سالها موفق شده تا رضایت کامل مشتریان خود را ب دست بیاورد.

شما عزیزان نیز می توانید در صورتی که مایلید از خدمات و محصولات آی تی شبکه استفاده کنید، می توانید همین حالا به وب سایت آی تی شبکه مراجعه کرده، و یا با متخصصان و مشاوران آی تی شبکه در تماس باشید.

در نهایت از شما دوستان عزیز بابت مطالعه ی این مطلب متشکریم و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار بدهیم.

 

تلفن های تماس با آی تی شبکه 

نشانی  پست  الکترونیکی آی تی شبکه

ارتباط با بخش فروش :[email protected]

ارتباط با روابط عمومی :[email protected]

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 7 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
  • محمد قربانی 6 بهمن 1399 پاسخ

    واقعا تجهیزات با کیفیتی ارائه میکنن، ما ازشون رک 24 یونیت خریدیم و حقیقتا نسبت به قیمتی که داره کیفیتش عالیه

    • معروفی – مدیر فروش[ در پاسخ به محمد قربانی ] 19 بهمن 1399 پاسخ

      ممنون از نکته نظر شما
      پاسخ گویی یکی از ویژه گی هایی است که مدیران مجموعه به این موضوع اصرار عجیبی دارند و همیشه سعی شده در کوتاه ترین زمان این اتفاق بیوفته

  • اسماعیل خیری 10 بهمن 1399 پاسخ

    با سلام
    توی 3 مرحله ازشون گوشی تلفن تحت شبکه خریدیم ، پاسخ گویی شون خوب بود هرچند یه مقدار تاخیر داشتن اما واقعا پاسخ گو بودن ، توی این مملکت چیز عجیبی بود

  • امیر وفاجو 13 بهمن 1399 پاسخ

    خدمات نصب و پس از فروششون خوب بود ما ازشون رک و سوئیچ خریدیم که خدمات رسانی خوبی ارائه کردن

    • معروفی – مدیر فروش[ در پاسخ به امیر وفاجو ] 19 بهمن 1399 پاسخ

      ممنون از نکته نظر و ابراز محبت شما

  • هما محمدپور 18 بهمن 1399 پاسخ

    ما از سرویس های سیپ ترانک آی تی شبکه استفاده کردیم. به جرات یکی از بهترین ها در زمینه خدمات رسانی هستن

    • معروفی – مدیر فروش[ در پاسخ به هما محمدپور ] 19 بهمن 1399 پاسخ

      ممنونم از نکته نظر شما
      این مجموعه تمام سعی خودش رو انجام میده تا شاهد بروز قطعی نباشیم

همکاران وبیت