learndl learndl triboon

آیا معتبر بودن سایت در W3C Validator برای سئوی سایت ما موثر است ؟

تاثیر معتبر بودن وبسایت در W3C Validator

میدانید که وبسایت هایی که در دنیا وجود دارد ، معمولا عضو یک جامعه وبمستری (مانند W3C Validator) هستند که از آن اعتبار میگیرند . (به عبارتی ، این جامعه یا وبسایت های جامع ، سایت شما رو بررسی میکنند و در صورت نبودن هیچ خطایی ، سایت شما رو ولید میکنند ) در این مقاله از وبیت ، میخواهیم راجب تاثیری که این جامعه وبمستری روی سایت ما دارد صحبت کنیم .

 

در واقع ، چیزی به نام جامعه وبمستری وجود دارد و از طرفی سایت ها در آن باید ولید یا معتبر باشند . حال اگر سایت شما در این وبسایت ولید نباشد ، چه کاری باید انجام دهیم ؟ اگر کلا عضو این جامعه نباشیم ، چه مشکلی برای وبسایت ما پیش خواهد آمد ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر ، پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید . همچنین اگر سوال یا ابهامی در این سری موضوعات دارید ، از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

برخی کاربران می پرسند ، ” آیا نیاز است که سایتمان را در W3C Validator بررسی کرده و مشکلات آن‌را رفع کنیم ؟ ” با توجه به تجربه بقیه وبمسترها در این زمینه و تجربه خودم ، میتوان به یک نتیجه مشترک رسید. که آن هم این است : تصمیم با شماست . در هر صورت اگر فکر میکنید که وبسایت شما باید در W3C Validator ولید یا اعتبار سنجی شود ، باید هزینه های زیادی را به برنامه نویسان بپردازید که در صورت وجود مشکل ، آنها را برایتان رفع کنند .

 

W3C Validator چیست؟

این وبسایت یک بخش از کنسرسیوم جهانی وب است که بررسی کننده Markup است. این سرویس برنامه‌نویسی سایت شما را بر اساس قوانین کنسرسیوم جهانی وب بررسی می‌کند. شما کافیست سایتتان را در این سرویس وارد کنید تا هر آنچه که ارور در وبسایت شما وجود دارد ، دریافت کنید و در نهایت آنها را برطرف کنید .

 

ولید بودن W3C Validator برای سئو مهم است؟

میدانید که ارورها بطور کلی دو دسته هستند. پس از اینکه در W3C Validator سایت خود را بررسی کردید ، باید این ارورهارو بررسی کنید. خطاهای مهلک که مشکلات زیادی برای شما بوجود می‌آورند و خطاهای غیر مهلک که تاثیر چندانی بر نمایش سایت شما ندارند. خطاهای مهلک بصورت کلی شکل و شمایل سایت شما را بهم میریزند. مثلا اینکه یک تگ a را باز کنید و دیگه نبندید!

 

یا اگر بخواهم مثالی در مورد PHP عنوان کنم، در مورد warning ها و notice ها صدق می‌کند. خطاهای غیر مهلک خطاهایی هستند که چندان مهم نیستند و نمایش سایت شما را با مشکل مواجه نمی‌کنند. مثلا فرض کنید طراح وب شما به جای strong از b استفاده کرده برای اینکه متن شما را کمی بولد کند.

 

آشنایی با W3C Validator در وبیت

 

دیدگاه و عکس العمل کسب‌و‌کارهای بزرگ و موفق :

از طرفی وقتی سایت گوگل ، اپل ، IBM ، فیسبوک و … را در این سایت بررسی کنیم، میبینم که ده‌ها خطا در این وبسایت ها وجود دارند ، که حتی برای این کسب‌و‌کارها هم ولید بودن از نظر W3C مهم نیست. همین حالا سایت google.com را در این سرویس بررسی کنید. پس طبیعی نیست که وقتی گوگل خودش به این وبسایت اهمیتی نمی‌دهد، از ربات‌هایش بخواهند که سایت‌های مختلف را بر این اساس رتبه‌بندی کنند. البته شاید در آینده این روال تغییر کند. اما معمولا این خطاها و مشکلات ، در سئوی وبسایت شما تاثیر چندان زیادی نمی گذارند ! به همین دلیل ، لازم نیست که نگران این موضوع شوید !

 

توصیه های Aaron Wall از وبسایت معتبر SEOBOOK در مورد W3C Validator

اگر می‌خواهید لینک‌هایی را از طراحان وبسایت دریافت کنید که نرخ‌های بالایی دریافت می‌کنند، اعتبارسنجی W3C برای سئو مهم است، در غیر این صورت ، تاثیر مستقیم زیادی بر سئوی کاربران نهایی ندارد. مثلا زمانی که کسی از Amazon.com یا گوگل یا یاهو بازدید می کند ، وب سایتی را پیدا می کنند که اعتبار ندارد؟

 

آشنایی با W3C Validator و معرفی سئویی که تاثیر می پذیرد !

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت