learndl learndl triboon

آموزش گوگل سرچ کنسول و شروع کار با آن (قست 1)

آموزش شروع کار با گوگل سرچ کنسول

بعد مدت ها انتظار کشیدن ، تصمیم گرفتیم که بلاخره آموزش “شروع کار با گوگل سرچ کنسول” رو به همه وبمستران عزیز ارائه بدهیم . این مقاله نه تنها در زمینه سئو ، جز مسائل مهمه بلکه باعث رشد و افزایش ترافیک وبسایت شما هم میشه . اگر شما هم میخواهید یاد بگیرید که چطوری با گوگل سرچ کنسول کار کنید و از کجا باید شروع کنید ، پیشنهاد میکنم که وبیت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید . ما در قسمت اول آموزش گوگل سرچ کنسول هستیم و تصمیم داریم که آموزش کار با گوگل سرچ کنسول رو هم به زودی براتون در قسمت دیگری فراهم کنیم تا نهایت استفاده رو ببرید .

 

 

بعضی ها میپرسند که اصلا گوگل سرچ کنسول چیه ! گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) یک ابزار رایگان مدیریت سئو وسایت است که توسط گوگل ارائه‌شده ! درگذشته نام این ابزار Google Webmaster Tools بوده که امروزه به سرچ کنسول تغییر کرده است. به صورت مرحله به مرحله گوگل سرچ کنسول رو معرفی میکنیم و روش ها ، مراحل و … رو برای شروع کار با آن بیان میکنیم .

 

گوگل سرچ کنسول

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم ، سرچ کنسول ابزاری است که با استفاده از آن گزارش عملکرد سایت را در موتور جستجوی گوگل، گزارشی از ورودی سایت و… را دریافت می‌کنیم. این ابزار قدرتمند به یک سئوکار نشان می‌دهد چه مشکلاتی در سایت وجود دارد، چه صفحاتی از سایت ایندکس شده است، میزان کلیک‌های دریافتی و رتبه وب‌سایت ما در نتایج گوگل چگونه بوده است. به نظرم یکی از بهترین ابزارها در سئو کردن سایته ! اگر تابحال از این پلتفرم استفاده نمی کردید ، پیشنهاد میکنم که اون رو امتحان کنید .

 

شروع کار با گوگل سرچ کنسول : ثبت سایت در آن

برای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول باید یکسری مراحل را طی کنید . این مراحل رو به ترتیب نوشتیم و میتونید آنها را قدم به قدم انجام دهید تا در گوگل سرچ کنسول شروع به کار کنید .

  • 1 – ابتدا وارد حساب گوگل خود شوید و سپس در مرورگر خود لینک https://search.google.com/search-console/about را وارد کنید. سپس با صفحه‌ ای مواجه می‌شوید که باید روی دکمه Start Now کلیک کنید.
  • 2 – سپس باید آدرس وب‌سایت خود را به‌طور کامل وارد نمایید. این کار را می‌توانید به دو شیوه انجام دهید. در بخش URL prefix آدرس سایت خود را وارد کنید. بعدازآن روی دکمه Continue کلیک کنید.

 

آموزش گوگل سرچ کنسول و شروع کار با آن (قست 1)

 

 

وب سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید

روش دیگری برای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول نیز وجود دارد . در این روش نیز دوباره نام دامنه خود را در باکس قرارگرفته در بخش Domain وارد کرده و سپس روی دکمه Continue کلیک می‌کنید. در این روش مانند روش قبل نیاز نیست زیر دامنه‌های دیگر سایت یا پروتکل‌های دیگر آن را مجزا وارد کنید. در زمان ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول از این روش تمامی زیر دامنه‌ها و پروتکل‌ها نیز برای شما در نظر گرفته می‌شود.

 

  • 3 – در مرحله‌ی آخر شما باید به گوگل اثبات کنید که وب‌سایت متعلق به شما می‌باشد. روش پیشنهادی خود گوگل استفاده از فایل HTML است. اما درصورتی‌که نمی‌توانید از این روش استفاده کنید، می‌توانید از 3 روش دیگر استفاده کنید .

 

 

1 – دانلود فایل HTML

اولین و بهترین روش برای اثبات مالیکیت سایت شما ، دانلود فایل HTML و قرار دادن آن در پوشه public_html است. به این صورت که شما باید، فایل HTML که گوگل سرچ کنسول به شما ارائه می‌دهد را دانلود کنید و پس‌ازآن وارد کنترل پنل هاست خود شوید. سپس روی گزینه File Maneger کلیک کنید و سپس با کلیک بر روی دکمه Upload می‌توانید این فایل را در پنل خود آپلود کنید. بعدازآن به گوگل سرچ کنسول برگردید و روی دکمه VERIFY همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده‌شده است کلیک کنید.

 

آموزش گوگل سرچ کنسول و شروع کار با آن (قست 1)

 

2 – استفاده گوگل آنالیتیکس

دومین روش برای اثبات مالیکیت سایت ، استفاده از گزینه Google Analytics است . در نتیجه طبق تصویر زیر روی دکمه Verify کلیک کنید. البته به این نکته دقت کنید که قبلا در گوگل آنالیتیکس ثبت‌نام کرده باشید.

 

آموزش گوگل سرچ کنسول و شروع کار با آن (قست 1)

 

3 – حساب Google Tag Manager

برای استفاده از این شیوه باید حتما در Google Tag Maneger حساب داشته و سطح دسترسی شما، دسترسی مدیریتی باشد. اگر شرایط گفته‌شده رادارید می‌توانید گزینه Google Tag Maneger را انتخاب کرده و طبق تصویر پایین روی دکمه Verify کلیک کنید.

 

آموزش شماره 1 وبیت برای گوگل کنسول

 

4 – استفاده از DNS record برای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

بعد از انتخاب یکی از روش‌های فوق و تایید مالکیت سایت، می‌توانید وارد سرچ کنسول شده و از سرویس‌ها و خدماتی که ارائه می‌کند، استفاده کنید.

 

آموزش گوگل سرچ کنسول و شروع کار با آن (قست 1)

 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 5 / 5. تعداد آرا : 3

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت