learndl learndl triboon

آموزش کامل حذف افزونه وردپرسی و اطلاعات آن از دیتابیس سایت

آموزش کامل حذف افزونه وردپرسی و اطلاعات آن از دیتابیس سایت

همینطور که در عنوان مقاله هم مشاهده میکنید ، میخواهیم بهتون آموزش بدیم که چطوری یک افزونه رو کلا از سایت وردپرسی پاک کنیم ! برخی میپرسند مگر از طریق روال عادی این کار را انجام بدهیم مشکلی پیش میاد ؟ یا کار ناقص پیش میره ؟ خب ما جواب این سوال رو همین ابتدا نمیدیم تا شما خودتون به بهترین نتیجه راجب حذف افزونه ها برسید . در وردپرس افزونه های مختلفی وجود دارد که هر کدام برای انجام کار خاصی در وردپرس مورد استفاده قرار میگیرند . قصد داریم بهتون بهترین روش حذف افزونه هارو آموزش بدیم تا کلا از شر یک افزونه خلاص شوید . چون وقتی از روال عادی حذف پلاگین استفاده میکنید ، ممکن است جدول مربوط به این افزونه در دیتابیس سایت شما هنوز موجود باشد و حذف نشده باشد .

 

همگی میدونیم که افزونه ها در هنگام استفاده نیاز به هیچ‌گونه کد نویسی ندارند. به‌همین دلیل کاربران وردپرس تمایل زیادی به استفاده از آن‌ها دارند. برخی از این افزونه‌ها پس از نصب و فعال‌سازی بر روی سایت برای شما مفید و کارآمد هستند. اما در برخی موارد پس از نصب بعضی از افزونه‌ها، آن‌ها امکانات دلخواه شما را در اختیار شما قرار نخواهند داد . بنابراین باوجود مزیت‌های زیادی که افزونه‌ها برای شما دارند در این میان افزونه‌هایی نیز وجود دارند که مشکلات شما را حل نمی‌کنند و سبب به‌وجود آمدن اختلال در سایت شما می‌شوند.

 

حذف کامل افزونه وردپرس

برای حذف یک پلاگین از سایت وردپرسی شما باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید تا در نهایت از شر آن افزونه خلاص شوید . به‌دلایل مختلفی ممکن است شما قصد استفاده از یک افزونه را پس از نصب آن نداشته باشید و بخواهید آن را از سایت خود پاک‌کنید. زمانی که این اتفاق برای شما رخ می‌دهد شما افزونه را غیرفعال کرده و آن را حذف می‌کنید. اما برخی اوقات با رفتن به پوشه مربوط به پلاگین‌ها که در هاست شما قرار دارد متوجه می‌شوید که هنوز این افزونه در هاست شما قرار دارد . یا جدول مربوط به این افزونه هنوز در دیتابیس موجوده !

 

حذف افزونه از لیست افزونه‌‌های وردپرس

فرض کنید یک افزونه را با آموزش نصب افزونه در وردپرس روی سایت خود نصب‌کرده‌اید. پس برای انجام این کار ابتدا وارد بخش افزونه‌ها > افزونه‌های نصب‌شده شوید. پس از آن ، افزونه موردنظر را از لیست افزونه‌های موجود پیداکرده و روی غیرفعال کردن افزونه کلیک نمایید. بعد از انتخاب این گزینه افزونه به‌صورت موقت روی سایت شما غیرفعال خواهد شد. پس از آن شما می‌توانید افزونه را پاک‌کنید. انجام این کار بسیار ساده است و برای انجام آن تنها کافی است روی پاک کردن کلیک کنید. حالا آیا بعد از کلیک روی پاک کردن، افزونه از روی وردپرس حذف می‌شود ؟ حقیقت این است که با حذف پلاگین از بخش افزونه‌ها، تمامی اطلاعات و ردپاهای آن از روی سایت شما حذف نشده است. برای اینکه افزونه را کلاً پاک‌کنید باید امور زیر را انجام دهید.

 

حذف فایل‌‌های افزونه از روی هاست

در هنگام نصب کردن افزونه ها برخی از آنها ، پوشه‌ها و فایل‌هایی را روی‌ هاست شما ایجاد می‌کنند. در ابتدا شما تنها کافی است وارد فایل‌های هاست خود شوید و پوشه Wp-Content را بازکنید. حذف این پوشه در این مرحله بسیار ساده است. شما باید در اینجا پوشه مربوط به افزونه موردنظر خود را پیدا کنید. پس از آن شما امکان این را دارید که هر پوشه‌ای که در این فولدر و فولدر Plugins مشاهده می‌کنید که با نام افزونه شما شباهت دارد را حذف کنید. شما با حذف کردن پوشه افزونه خود حدود 80 درصد راه را برای حذف یک افزونه طی کرده اید . برای کامل کردن این کار ، مرحله بعدی را هم اجرایی کنید.

 

حذف کامل افزونه وردپرس و اطلاعات افزونه از دیتابیس

قطعا آخرین مرحله در سایت های وردپرسی همین مرحله است . (البته برای حذف کردن افزونه ها ) در اینجا کافی است دیتابیس سایت خود را نیز از اطلاعات این افزونه خالی کنید. برای انجام این کار شما باید وارد بخش Phpmyadmin هاست خود شوید. از اینجا می‌توانید دیتابیس خود را انتخاب کنید و جداول آن را نیز ببینید. جدول مربوط به افزونه ایی که حذف کردید را پیدا کنید . حال آن را انتخاب کنید و در نهایت از دیتابیس خود حذف کنید . تا اینجای کار اگر با ما پیش اومدید ، تونستید که یک افزونه رو به صورت کامل از سایت خود حذف کنید . اگر سوالی راجب این کار داشتید و یا موفق به انجام این کار نشدید ، از قسمت نظرات کاربران با وبیت به اشتراک بگذارید ! ( تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم  )

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت