learndl learndl triboon

آموزش چندزبانه کردن سایت وردپرسی با افزونه Polylang (بیش از 100 زبان)

افزونه چند زبانه وردپرسی

یک مطلب بسیار مهم قراره در این مقاله مورد بحث واقع شود و مثل همیشه اطلاعاتی باارزش های کیهانی در اختیارتون قرار بدهیم .(مانند افزونه چندزبانه) به این فکر کنید که قراره در این اقتصاد آشفته ایران ، درامد دلاری کسب کنید . درامدهای ریالی و تومانی ، اینقدر کم هستند (در حالی که برای به دست آوردنش تلاش بسیاری  باید کرد ) که دیگر کفاف هزینه های زندگی را نمیدهند .

 

حال ممکن است که به این فکر بیوفتید که با بیزینس آنلاین خود مشتریان خارجی جذب کنید و درامد ریالی خود را به 30 برابر افزایش دهید . با توجه به یک سری مشکلات که در روند های درامد دلاری وجود داره ، باز هم راه حل هایی پیدا میشوند که به ما در این روند کمک کند . مهم ترین ابزار ارتباط گیری با خارج از ایران و کسب درامد دلاری ، زبان هستش ! (مثلا چندزبانه کردن سایت)

 

تاثیر زبان در افزایش درامد

بعضی ها برنامه نویس ، مدرس ، معلم ، مهندس ، مشاور و … هستند . در نتیجه ترجیح میدهند که به صورت فریلنسری در سایت های فریلنسری فعالیت کنند . همانطور که در بالاتر گفتیم ، سنگ های بسیار زیادی در مسیر کسب درامد دلاری ، به خصوص سایت های فریلنسری هست . حال یک قدم در افکار جلوتر بیایید . منظورم این است که اگر سطح اندیشه خود را افزایش دهید ، به راحتی میتوانید برای اینگونه مشکلات راه حل هایی بیابید .

 

به عنوان مثال ، کار کردن با سایت های فریلنسری را کنار بگذاریم و به دنبال راه انداختن بیزینس خود باشیم . سپس میتوانیم بازاریابی خود را شروع کنیم . برای این که بازاریابی کنید و یا اینکه بیزینس آنلاین خود را معتبر تر کنید ، نیاز به وبسایت دارید . ممکن است فکر کنید ، سایت را به راحتی میتوانید طراحی کنید ( چون یک وبمستر هستید ) اما اینقدرام ساده نیست ! برای کسب اطلاعات بیشتر وبیت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

 

زبان نوشتار سایت ، مهم ترین راه پیش رو شما ؟

برای کسب درامد دلاری و راه اندازی چنین وب سایت هایی ، شما نیاز دارید که سایت خود را به صورت چندزبانه طراحی کنید . به گونه ایی که هم مشتریان فارسی زبان داشته باشید و هم مشتریان انگلیسی و عربی . این روش ها بسیار جوابگو هستند و به سایت شما یک برچسب اعتماد سازی میزنند . همچنین اگر بتوانید به خوبی بازاریابی کنید و مشتریان خود را راضی نگه دارید ، میتوانید کسب و کار خود را در عرض چندین ماه گسترش دهید .

 

در نهایت پس از همه این کارها ، شما میتوانید چیزی حول و هوش 30 برابر به راحتی کسب درامد کنید . نه اینکه به راحتی درامد کسب کنید . منظورم اینه که با مقایسه کردن ، کار همراه با درامد ریالی یا دلاری میتوانید به همچنین محاسبات و دستاوردی برسید .

 

چگونه سایت وردپرسی را چندزبانه کنیم ؟

اگر وبمستر هستید و در حال طراحی یک وبسایت وردپرسی هستید . پس برای چندزبانه کردن سایت ، هیچ جای نگرانی باقی نمیمونه . چرا که در وردپرس ، افزونه های بسیار قدرتمندی برای چندزبانه کردن وبسایت وجود دارند و شما میتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید . در واقع چندزبانه کردن سایت به معنای راه‌اندازی یک وب‌سایت با زبان‌های مختلف است. به عنوان مثال، یک سایت وردپرسی با زبان فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی راه‌اندازی می‌کنیم. هر چند ممکن است این کار سخت به‌نظر برسد اما بسیار راحت است.

 

چندزبانه کردن سایت وردپرس با افزونه

مهم ترین قسمت این مقاله ، همین بخش تا انتها است . شما باید یاد داشته باشید که از کدام افزونه برای چندزبانه کردن وبسایت استفاده کنید و اینکه چگونه از آن استفاده کنید . ما برای کمک بیشتر به شما ، یک افزونه بسیار قدرتمند به نام  Polylang  به شما معرفی میکنیم . این افزونه رایگان است و شما میتوانید آن را از مخزن وردپرس پیدا کنید . پس از اینکه ، افزونه رو پیدا کردید ، کافیه که آن را نصب کنید . در نهایت میتوانید به راحتی آن را فعال کنید .

 

آموزش چندزبانه کردن سایت وردپرسی با افزونه Polylang (بیش از 100 زبان)

 

حال سوال این است ؟ Polylang یا WPML

پیشنهاد ما استفاده از Polylang است. ما هر دو افزونه را برای مدت زیادی استفاده کردیم. از طرفی Polylang رایگان است و آپدیت‌های بعدی آن را به راحتی در دسترس خود خواهید داشت. به راحتی با این دو افزونه میتوانید سایت خود را دو زبانه کنید . برای مثال سایت های دوزبانه عبارتند از سایت های آژانس های مسافرتی ، مهاجرت ، دانشگاه ها و …

 

آموزش نصب Polylang

پس از اینکه این افزونه رو درسایت وردپرسی خودتون نصب و راه اندازی کردید . باید در مرحله رسانه مشخص کنید که می‌خواهید رسانه سایتتان را هم ترجمه کنید یا خیر؟! منظور از این جمله این است که تصاویر و ویدیو‌های سایت شما در زبان‌های مختلف به شکل فایل مختلف لود شوند یا هر تصویر یا ویدیو در هر زبانی نمایش داده شود.

در اولین مرحله شما باید زبان هایی که می خواهید در سایت خود از آنها استفاده کنید را مشخص نمایید. مطمئن باشید که این بخش مهم ترین بخش اموزش این افزونه است . چرا که بدون مشخص کردن زبان، وب سایت چندزبانه شما به درستی کار نخواهد کرد. بنابراین باید حداقل یک زبان را از لیستی که نزدیک به 100 تا زبان از پیش تعریف شده است، انتخاب کنید.

 

آموزش افزونه وردپرسی

دقت کنید که اولین زبانی که اضافه می کنید زبان پیش فرض وب سایت چندزبانه شما می شود. شما می توانید با استفاده از دکمه “افزودن زبان جدید” چندین زبان را در لیست زبانهای سایت خود اضافه کنید. پس از مشخص کردن زبان سایت ، دومین مرحله زبان رسانه است. اگر می خواهید فیلدهای رسانه (عنوان ، متن جایگزین، توضیحات و …) را ترجمه کنید، باید این گزینه را علامت بزنید.

 

آموزش افزونه چندزبانه وبسایت

سومین گام محتوا است. مهم است که هر محتوا دارای یک زبان باشد در غیر این صورت محتوای شما در قسمت کاربر نمایش داده نمی شود. زبان پیش فرض به طور پیش فرض به تمام محتوای موجود اختصاص داده می شود. اما در این مرحله می توانید زبان دیگری که قبلاً در مرحله زبان ها اضافه کرده بودید را انتخاب کنید.

 

wrodpress website

اگر یک برگه برای صفحه اصلی وب سایت خود انتخاب کرده باشید، یک مرحله صفحه اصلی به شما نشان داده می شود. از آنجا که ترجمه صفحه اصلی به همه زبانها اجباری است، این مرحله صفحات جدیدی را به همه زبان هایی که انتخاب کرده اید ایجاد می کند که به صفحه اصلی موجود شما لینک داده شده اند.

 

نسخه رایگانه افزونه چندزبانه

حائز اهمیته که بدانید ، با استفاده از نسخه رایگان افزونه چندزبانه Polylang صفحات بالا خالی خواهند بود. با Polylang Pro، صفحه اصلی موجود شما به زبانهای دیگر تکرار می شود. حال شما به آخرین مرحله راه اندازی رسیده اید و تمام موارد لازم برای عملکرد درست وب سایت چند زبانه خود را به درستی پیکربندی کرده اید. در نهایت با فشردن دکمه “Return to Dashborad” هر آن چیزی که میخواستید ، ذخیره می شوند.

 

ترجمه سایت وردپرس با افزونه چندزبانه Polylang

حالا وارد بخش نوشته‌ها > همه نوشته‌ها شوید. رو‌به‌روی هر نوشته روی گزینه + زیر هر پرچم زبان کلیک کنید. حالا در صفحه باز شده می‌توانید متن نوشته‌های خود را برای زبان انتخابی تایپ کنید. پست شما به زبان‌های مختلفی ترجمه خواهد شد و به راحتی می‌توانید یک سایت چند زبانه داشته باشید. کافی است همین کار را برای برگه‌ها و سایر پست تایپ‌های سایت خود انجام دهید تا بتوانید تمام سایت را ترجمه کنید .

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت