learndl learndl triboon

آموزش و معرفی 6 تا بهترین نکات سئو برای رشد سایت وردپرسی

6 تا از مهم ترین نکات سئو

وبمستر بودن تنها به یادگیری و تسلط در وردپرس نیست ! بلکه امروزه به کسی وبمستر میگویند که بتونه حداقل کارهایی مانند طراحی رابط کاربری ، طراحی تجربه کاربری ، مدیریت کسب و کار ، سئو و … رو انجام بده . همه این مسائل رو میشه به عنوان یک زیرشاخه در دنیای وب در نظر گرفت . هر کدام از این زیرشاخه ها ، خودشون نیاز به متخصصانی حرفه ایی دارند .

 

مثلا ما امروزه از طراحان وب انتظار نداریم که در سئو متخصص باشند . اما باید در حدی که طراحی کردن سایت ، در سئوی آن نقش منفی نداشته باشد ، سئو بلد باشند .از همه اینها بگذریم ! میخواهیم توی همین مقاله یک سری نکات رو راجب سئو بیان کنیم و چشم های شما رو برای سئو کردن سایت باز کنیم تا با دید بهتری بتوانید سایت تون رو در رتبه های برتر گوگل مشاهده کنید . پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید و مشکلاتتون رو از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

استانداردهای سئو که باید رعایت کنید

من وبمسترهایی رو دیدم که حتی هنوز نمیدونند سئو به چه معنایی است ! بزارید تعریفی از سئو بیان کنیم تا نسبت به آن یک آشنایی نسبی داشته باشید . سئو به معنای بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو است و باعث می‌شود که موتورهای جست‌وجو سایت شما را ببینند و اگر سئوی مناسبی داشت وب‌سایت شما را در نتایج اولیه نشان دهند. محبوب ترین موتور جستجو که همگی از آن در طول روز بارها استفاده میکنیم ، همان گوگل است .

 

نکات سئو و دیگر هیچ

 

استانداردهای سئو که باید رعایت کنید (6 تا از برترین نکات سئو) :

تولید محتوای جذاب

اولین چیزی که همیشه باید به آن دقت کنید ، تولید محتوای یونیک و استاندارده ! توصیه میکنم که حتما از محتوای یونیک و جذاب برای رشد سئوی وبسایت تون استفاده کنید . در مقاله های قبلی بهتون توضیح دادیم که تولیدمحتوا کردن ، انواعی داره . تعداد مخاطبانتان را با جذاب کردن تولید محتوای سایت تان افزایش دهید.

 

همچنین باید بدانید که افزایش بازدید سایت و نرخ تعامل یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود و یکی از دلایلی است که موتورهای جست‌وجو آن را درک کرده و تاثیر زیادی در رتبه‌ی سایت شما دارد. یک محتوای خوب باید خلاقیت نیز چاشنی آن شود تا مزه بهتری بدهد. مثلا سعی کنید تیترهای مقاله خود را غیر معمول و با خلاقیت اما مرتبط با محتوای خود انتخاب کنید.

 

طراحی مناسب سایت

دومین عاملی که در سئوی سایت شما تاثیر بسزایی دارد ، نحوه طراحی سایت است . یکی از عوامل مهم در جذب کاربر یک قالب و طراحی ساده در عین حال زیبا برای سایت است، جنبه‌های بصری، راحتی دسترسی به صفحات دیگر و منوهای سایت و آسان بودن و راحتی کار با سایت از عوامل مهم در سئو سایت است. سعی کنید رابط کاربری ساده و آسانی داشته باشید و در عین ساده بودنش ، کار کردن با آن برای کاربرانتان جذاب و سرگرم کننده باشه !

 

لینک دهی مناسب

لینک دادن و لینک گرفتن نیز چه به صفحات وب‌سایت خود (لینک داخلی) و چه لینک دادن یا لینک گرفتن از سایتی دیگر (لینک خارجی) که متناسب با موضوع و کلمات کلیدی شما باشد از موضوعات مهم برای موتورهای جست‌وجو است و در سئو سایت شما تاثیر بسزایی دارد.

 

آموزش سئو در وبیت

 

توضیحات متا

عامل بعدی که در سئوی وبسایت شما تاثیرگذار است ، توضیحات متاست . حتما به این بخش دقت کنید . مهم ترین علت ایجاد و استفاه از توضیحات متا ،  سئوی سایت است . در واقع توضیحات متا بخشی از متن است که در صفحه‌نمایش گوگل بارنگ خاکستری در زیر عنوان اصلی قرار می‌گیرد. بعد استفاده  بهینه از توضیحات متا ، زمان آن است که با هنر نگارش و تولید محتوای جذاب کاربر را در سایت نگه دارید.

 

سرعت سایت

خود من به عنوان یکی از کاربران سایت وبیت ، انتظار دارم که سرعت مناسبی در حین لود کردن صفحات داشته باشه . مثلا صفحه اصلی آن یا قسمت آرشیو در کمتر از 1 یا 2 ثانیه باز میشه! که آمار فوق العاده ایی برای یک وبسایت وردپرسی با موضوع آموزش وردپرسه ! باید بگم که یک کاربر به طور معمول انتظار داره که در کمتر از سه ثانیه سایت لود شود . حال اگر این سه ثانیه تبدیل به چهار یا پنج ثانیه شود شما کاربر خود را به‌راحتی از دست می‌دهید حتی اگر بهترین محتوا و محصول را ارائه دهید.

 

موبایل فرندلی بودن سایت

همیشه میگن که وبمسترها برای موفق شدن ، باید با دستگاه گوشی آشتی کنند ! منظور اینه که کلا برای گوشی ارزش بسیاری قائل شوند و یک رابط کاربری خیلی خفن برای سایت در اندازه های تلفن همراه در نظر بگیرند . با توجه به این‌که اکثر مخاطبان از طریق تلفن همراه به اینترنت وصل می‌شوند به همین دلیل گوگل به سایت‌هایی که از تکنولوژی ریسپانسیو در طراحی سایت خود استفاده می‌کنند، موبایل فرندلی می‌گوید.

 

مهم ترین نکات طلایی سئو

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت