learndl learndl triboon

نوفالو کردن وبسایت به لینک های خارجی با 3 روش کاربردی

آموزش 3 روش نوفالو کردن

توی این مقاله میخواهیم 3 روش کاربردی برای نوفالو کردن لینک ها در وبسایت رو بهتون معرفی کنیم . همچنین باید بگم که شما در این مقاله ، با این آشنا خواهید شد که دقیقا چه لینک هایی را باید Nofollow آکنیم و چرا باید لینک های خارجی را هم نوفالو کنیم . اگر مقاله قبلی مارو در آرشیو مطالعه کرده باشید ، راجب اینکه کلا نوفالو چیه و چه تاثیری میزاره صحبت کرده ایم .

 

نیازی نیست که دوباره بهتون نوفالو رو توضیح بدم . چون با این کار حجم مقاله زیاد میشه و شما مطمئنا ممکنه از خوندن مقالات طولانی خسته بشید ! اگر هم مقاله قبلی مارو مطالعه نکردید ، میتوانید با کلیک بروی این لینک آن را مشاهده کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر راجب Nofollow کردن هم پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

1 – نوفالو کردن لینک در ویرایشگر

 

ویرایشگر کلاسیک:

برای این کار در ویرایشگر کلاسیک بعد از اینکه لینکی به مطلب خود اضافه کردید، از قسمت بالا و سمت چپ ویرایشگر کلاسیک، حالت ویرایشگر دیداری را به حالت متن تغییر دهید. با انجام این کار متنی همراه با کدهای مختلف مشاهده خواهید کرد. قسمتی که لینک را به آن اضافه کرده‌اید، پیدا کنید و عبارت rel=nofollow را بعد از آدرس لینک و قبل از متن انکرتکست (متنی که به لینک اشاره می‌کند) قرار دهید. برای اینکه گیج نشوید، اول متن را با alt+Shift چپ‌چین کنید.

 

۲. Nofollow کردن لینک با افزونه

ساده ترین روش‌ برای Nofollow کردن لینک‌های داخل سایت ، استفاده از افزونه است. بسیاری از افزونه ها برای انجام این کار شکل گرفته اند و میتوانید از آنها استفاده کنید . پیشنهاد ما افزونه مدیریت لینک‌های داخلی و خارجی یا External Links – nofollow است . این افزونه با بیش از 100.000 نصب فعال قابلیت مدیریت کامل لینک های سایت را به ما می‌دهد.

 

جا داره که بگم این پلاگین ، نقش مهمی میتونه در نوفالو شدن لینک های سایت شما داشته باشه . در نتیجه پیشنهاد میکنم که برای هندل کردن این بخش ، از همین افزونه استفاده کنید و یا اگر تجربه کار با افزونه دیگری را دارید ، از قسمت نظرات کاربران با ما و بقیه وبمستران به اشتراک بگذارید .

 

نوفالو کردن لینک های سایت

۳. Nofollow کردن لینک با ویرایش فایل function

در این قسمت شما یک بار برای همیشه لینک های سایت خودتون رو نوفالو کردید ! بدین معنی که تمام لینک های سایت شما به طور پیش‌فرض نوفالو می‌شوند. حواستان به فایل فانکشن باشه ! موقعی که اون رو آپدیت میکنید و یا عوض میکنید ، ممکنه که به مشکلاتی از قبیل Nofollow نبودن لینک ها رو برو شوید .

 

در نتیجه باید مجددا فایل function را تغییر دهید تا لینک‌ها نوفالو شوند. برای Nofollow کردن لینک ها با فایل function از منوی کناری در پیشخوان سایت خود، وارد قسمت نمایش شود و از آنجا گزینه ویرایشگر پوسته را انتخاب کنید. سپس مثل تصویر زیر، فایل function.php را انتخاب کنید، و کدهای زیر را در انتهای کدهای موجود کپی کنید.

 

<?php

add_filter(‘the_content’, ‘auto_nofollow’);
function auto_nofollow($content) {
    return preg_replace_callback(‘/<a>]+/’, ‘auto_nofollow_callback’, $content);
}

function auto_nofollow_callback($matches) {
    $link = $matches[0];
    $site_link = get_bloginfo(‘url’);
    if (strpos($link, ‘rel’) === false) {
        $link = preg_replace(“%(href=S(?!$site_link))%i”, ‘rel=”nofollow” $1’, $link);
    } elseif (preg_match(“%href=S(?!$site_link)%i”, $link)) {
        $link = preg_replace(‘/rel=S(?!nofollow)S*/i’, ‘rel=”nofollow”‘, $link);
    }
    return $link;
} ?>

 

 

اما چرا باید لینک‌های خارجی را Nofollow کرد؟

همانطور که میدانید اگر به یک سایت خارجی لینک بدهید، به اعتبار آن سایت اضافه می‌کنید. (مثلا کسانی که برای ریپورتاژ آگهی هزینه می کنند ، درواقع به دنبال افزایش اعتبار و ترافیک در سایتشون هستند ) طبیعی است اگر قرار باشد با هر لینکی که در سایت خود درج می‌کنیم، از اعتبار سایت ما کاسته شود و به اعتبار سایت مقصد اضافه شود، درج لینک در سایت عاقلانه نیست اما از طرفی هم گاهی اوقات باید به یک مطلب یا صفحه خاص لینک بدهیم. بهتر است که برای حل این مشکل ، لینک بدهیم اما لینکها را نوفالو کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت