learndl learndl triboon

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول و افزودن به وردپرس

اضافه کردن نقشه به سایت وردپرسی در وبیت

ممکن است براتون سوال پیش اومده باشه که بعضی سایت ها ، چطوری به راحتی نقشه سایت رو به گوگل اضافه میکنند . برخی وبمسترها فکر میکنند که انجام این کار نیازمند داشتن تخصص خاصیه ! اما نمیدانند که اضافه کردن نقشه سایت ، از گذاشتن یک گالری تصاویر یا اسلاید تبلیغات راحت تره . در این مقاله از وبیت ، قصد داریم باهم بررسی کنیم که دقیقا وردپرس برای اضافه شدن نقشه سایت به گوگل سرچ کنسول  به چه صورت عمل میکنه و چه کارهایی رو باید در آن انجام دهیم . در نتیجه پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید . چنانچه سوال یا ابهامی هم داشتید ، از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

 

بعضی وبمسترها ، هنوز معتقدند که وجود نقشه در وبسایت ، اضافیه ! جالبه که تابحال جای خالی آن را در وبسایت شون حس نکردن ! مثلا اگر شما اهل تبریز یا آذربایجان هستید و قصد داشته باشید در تعطیلات عید، سفری چند روزه به مشهد داشته باشید ، باید به محض رسیدن به ورودی شهر (عوارضی)، در ایستگاه راهنمای مسافرین نوروزی نقشه شهر مشهد را تهیه کنید. البته اگر به گوگل مپ اعتقادی نداشته باشید! این سری کارها برای دوستانی هست که به نقشه و تکنولوژی اعتقاد خاصی ندارند !

 

حالا نقشه سایت چیه و چه کاربردی داره ؟

نقشه سایت هم دقیقا مانند نقشه یک شهر همه نقاط کور و چاله چوله های وبسایت شما را به موتورهای جستجوگر معرفی می‌کنند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید از افزونه XML sitemaps استفاده کنید. این افزونه نقشه سایت شمارا به‌صورت XML به‌صورت اتوماتیک پس از هر بار تولید محتوا به‌روزرسانی می‌کند. البته می‌توانید از نقشه‌ساز همان افزونه یوست سئو نیز استفاده کنید.

 

چطوری با یوست سئو نقشه سایت بسازیم ؟

در جواب این سوال باید ابتدا بگم که ، بله ! امکان ساختنش وجود داره . اما حالا باید به این فکر کنیم که چطوری میشه اون رو ساخت . اگر شما هم جز اون دسته از وبمسترهایی هستید که از یوست سئو استفاده می‌کنید، با انتشار مطالب جدید در سایت شما نقشه سایت بصورت خودکار توسط این افزونه ساخته خواهد شد. برای مشاهده نقشه سایت‌تان ابتدا باید وارد بخش پیشخوان وردپرس شوید. سپس از منوی سئو > گزینه عمومی را انتخاب کنید.

 

تنظیمات یواست سئو

حالا وارد تب امکانات شده و روی علامت کنار نقشه‌های سایت کلیک کنید. حالا کافیست روی دکمه مشاهده نقشه سایت کلیک کنید تا نقشه XML خود را ببینید.

 

پیاده سازی نقشه سایت در وردپرس

 

نقشه xml سایت شما

برای سایت‌های HTML چگونه سایت مپ بسازیم ؟ اگر سایت شما استاتیک است (یعنی از قالب html استفاده می‌کنید) از سایت‌های، ساخت سایت مپ اتوماتیک مانند sitemap generator استفاده کنید. البته برای چنین سایت هایی هم راه کار های بسیاری وجود داره ! اینطوری نیست که چون با قالب اچ تی ام ال نوشته شده ، امکان معرفی نقشه سایت به گوگل نمی باشد !

 

ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول

برای اینکه بتوانید نقشه سایت خودتون در گوگل ثبت کنید ، می‌توانید از بخش Sitemaps در گوگل سرچ کنسول سایت خود فرم add a new sitemap را تکمیل کنید. پس از ثبت نقشه سایت‌تان در گوگل حدوداً ۲۴ ساعت باید صبر کنید تا ایندکس شدن مطالب سایت شما شروع شود و بسته به تعداد لینک‌های ثبت‌شده در سایت مپ سایت شما طی مدت‌زمانی تمامی مطالب شما در گوگل ایندکس خواهد شد.

 

چگونه به وردپرس ، گوگل مپ یا نقشه اضافه کنیم ؟

 

جمع بندی :

قبل از اینکه بخوام مطالب این مقاله رو جمع بندی کنم و نتیجه گیری کنم ، به نکته مهمی رو باید یادآوری کنم ! فراموش نکنید مهم‌ترین چیزی که در ایندکس شدن مطالب سایت شما تأثیر خواهد داشت، زمان دادن به گوگل برای ایندکس کردن سایتتان خواهد بود. اگر صبر داشته باشید و مراحل را تا به اینجا به درستی انجام داده باشید ، تا اینجای کار توانسته اید نقشه سایت تون رو در گوگل سرچ کنسول ، ثبت هم بکنید . پس سعی کنید قدم هارو به درستی بردارید و همه کارهارو گام به گام ، پیش ببرید .

 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4 / 5. تعداد آرا : 1

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت