learndl learndl triboon

آموزش تکنیک های نمایش تکسونومی (Taxonomy) در نتایج گوگل

تکسونومی های سایت برای نمایش در گوگل

بعضی از وبمسترها هستند که راجب تکسونومی ها اطلاعات زیادی ندارند ! حتی برخی ها نمیدونند که تکسونومی چیه و یا چه کاربردی در سایت های وردپرسی داره ! توی این مقاله از وبیت ، تصمیم داریم که به شم تکسونومی رو معرفی کنیم و بگیم که بهترین روش برای نمایش تکسونومی به گوگل چیه ! مطمئن باشید که فوق العاده کاربردیه ! علاوه بر اون پیشنهاد میکنم وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید . چرا که بدون مطالعه و کسب دانش ، یقینا نمیتونید تکسونومی سایت تون رو به درستی نمایش دهید .

 

Taxonomy چیست

قبل از هر چیزی ، باید اول تکسونومی هارو تعریف کنیم و بگیم که اصلا چیه ! نمیخوام تکسونومی براتون مبهم باشه ! برای همین ، کافیه بدونید که به دسته‌بندی پست تایپ‌های سفارشی وردپرس، Taxonomy می گویند. Taxonomy در لغت به معنای طبقه‌بندی کردن / طبقه بندی شدن است. حالا بعضیا سوال می پرسند که ما چطوری میتونیم از تکسونومی ها در وردپرس استفاده کنیم ؟ با استفاده از طبقه‌بندی در وردپرس، ما می‌توانیم پست‌های سفارشی را سازماندهی کنیم؛ یا به تعبیر دیگر ما با استفاده از طبقه‌بندی می‌توانیم موارد دلخواهمان را در سایت وردپرسی‌مان گروه‌بندی کنیم؛ همچنین با استفاده از طبقه‌بندی می‌توان نوشته‌های سایت را به شکل منظم‌تری دسته‌بندی کرد.

آموزش نمایش تکسونومی در گوگل

 

طبقه‌بندی‌ها یا تکسونومی در حالت کلی سایت به دو قسمت تقسیم می‌شوند:

– دسته‌ها: دسته‌ها بخش ابتدایی راه‌اندازی سایت هستند. به‌محض راه‌اندازی سایت باید دسته‌های موردنیاز وبسایت‌مان را ایجاد کنیم.

– برچسب‌ها: برچسب‌ها در زمان انتشار یک محتوا ایجاد می‌شوند. برچسب‌ها در وردپرس برای ساختن آرشیوهایی است که کاربران هنگام مطالعه آن صفحه بتوانند سریع‌تر مطالب را پیمایش کنند.

 

چرا باید Taxonomy رادرگوگل نمایش دهیم

برخی ها هنوز نمیدونند که نمایش دادن تکسونومی چه فوایدی براشون داره ! به همین دلیل باید بگم که طبقه‌بندی قابلیتی برای زیباتر و درعین‌حال منظم‌تر کردن دسته‌بندی‌های مطالب در قسمت‌های مختلف سایت است که استفاده می‌شود. انتخاب اینکه کدام طبقه‌بندی را نمایش دهید به نظر خود برمی‌گردد که می‌خواهید کدام‌یک از Taxonomy ها را در نقشه سایت به کاربران خود و گوگل نمایش دهید.

 

چطور تکسونومی (Taxonomy) ها را در گوگل نمایش دهیم

جالب است بدانید که با استفاده از افزونه یواست سئو ، میتوانید این کار را به راحتی انجام دهید . مثلا در صورتی که از طبقه‌بندی پیش‌فرض استفاده کرده‌اید، می‌توانید آنها را با استفاده از افزونه Taxonomy Switcher به Taxonomy تبدیل کنید. وارد پنل مدیریت وردپرس شده و پس از نصب و فعال کردن افزونه یواست، بخشی بنام سئو (SEO) به پیشخوان سایت شما اضافه می‌شود که شامل تعدادی زیرمجموعه است. از بین زیرمجموعه‌های بخش سئو، بخش ظاهر جستجو یا Search Appearance را انتخاب کنید.

 

ظاهر جستجو در یوست

در نهایت ، پس از اینکه کار های بالا را انجام دادید ، وقت آن است که وارد صفحه‌ای شوید و نتایج کار را ملاحضه کنید . در این صفحه ، می‌توانید دسته‌ها یا (Category) ، برچسب‌ها یا (Post tag) ، ساختار یا (Post format)، دسته‌های محصولات (Product cat) برچسب‌های محصول (Product tag) و کلاس‌های حمل‌ونقل محصول (Product shipping class) پست‌های خود را تغییر دهید. به همین سادگی ! امیدواریم که این مقاله براتون مفید و کاربردی بوده باشه و بتونه در مسیر تحقق رنک یک گوگل برای اهداف سئویی شما ، موثر باشه .

 

آموزش نمایش تکسونومی در گوگل

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 5 / 5. تعداد آرا : 3

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت