learndl learndl triboon

آموزش برطرف سازی خطای DNS PROBE FINISHED NXDOMAIN

خطای DNS PROBE FINISHED NXDOMAIN و حل آن

همانطور که میدانید ، از DNS ها برای تبدیل آی پی سرورها به دامین استفاده میکنند . گاهی اوقات ممکن است به خطای DNS برخورد کنیم . در این مواقع سایت برای کاربران ، نمایش داده نمیشود . درواقع مانند تصویر بالا ، کاربران وبسایت شما نمیتوانند محتویات سایت شما را مشاهده کنند . اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتری دارید ، پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید . همچنین اگر سوال یا ابهامی درباره این موضوع دارید ، از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

آشنایی با خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

این خطا در واقع زمانی به شما نمایش داده می‌شود که DNS نتواند آدرس IP وب‌سایت مورد نظر شما را پیدا کند و به آن متصل شود. سپس زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد مرورگر شما فکر می‌کند، نام این دامنه وجود ندارد. اکثر وبمستران ، هنگامی که نمی‌توانند به وب‌سایت خود دسترسی داشته باشند ، با این خطا مواجه می‌شوند. در این مواقع ، مشکل از وبسایت شما نیست ! بلکه خطای DNS برای سایت شما رخ داده است .

 

DNS چیه و به چه مشکلاتی بر میخوره ؟

 

آموزش رفع خطای DNS PROBE FINISHED NXDOMAIN

اول از همه باید از این داستان اطمینان حاصل کنید که دامین سایت مورد نظر را اشتباه وارد نکرده باشید . اگر دامین را به درستی وارد کرده بودید و با این خطا مواجه شدید ، درواقع با خطای DNS روبرو هستید .  حال که به آدرس URL مورد نظر خود مطمئن هستید ، صفحه را مجددا Reload کنید. اگر بازهم با این خطا مواجه شدید، بهتر است با استفاده از موبایل به اینترنت 4G متصل شوید.(البته چون ممکنه مشکلات اینترنتی داشته باشیم ، پیشنهاد میکنم که این مورد رو هم امتحان کنید )

 

خالی کردن حافظه کش مرورگر

اولین کاری که برای رفع خطای DNS میتوانید انجام دهید ، خالی کردن حافظه کش مرورگره ! برای رفع این خطا باید حافظه کش مرورگر خود را پاک کنید. اگر تمایل به پاک کردن حافظه کش مرورگر داشتید ، پیشنهاد میکنم که این کار از صفحه کلید خود و با فشردن کلیک ترکیبی CTRL + H انجام دهید.

 

ورود به تنظیمات کش مرورگر

در پنجره باز شده و زبانه Basic، قسمت Time Range را روی حالت All Time قرار دهید. از بین سه گزینه‌ای که زیر این قسمت مشاهده می‌کنید، کافی است تیک گزینه Cached Images And Files را فعال کنید. سپس در نهایت روی دکمه Clear Data کلیک کنید.

 

خالی کردن کش DNS رایانه

گاهی اوقات ممکن است که آدرس IP وب‌سایت شما دستخوش تغییر شود . در این زمان ، نمی‌توانید به آن سایت دسترسی پیدا کنید. برای فلش کردن کش DNS رایانه خود کلید ترکیبی Win + R را از صفحه کلید فشار دهید. در پنجره باز شده CMD را تایپ کنید و کلید Enter را از صفحه کلید فشار دهید. حالا وارد یک محیط سیاه رنگ می‌شوید. در اینجا باید دستورات مربوط به خالی کردن کش دی ان اس را وارد کنید .

ipconfig /flushdns

 

 

استفاده از DNS گوگل

میدانید که دستگاه شما به صورت پیش فرض از DNS سرور شرکتی که اینترنت خریداری کرده‌اید استفاده می‌کند. شما می‌توانید DNS سیستم خود را تغییر دهید و از سرورهای مختلفی استفاده کنید. البته راهکاری ایده آل تر هم وجود دارد . این راه کار استفاده از DNS گوگله ! برای تغییر DNS رایانه خود در قسمت جستجو (Search) ویندوز 10 عبارت View Network Connections را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید. در پنجره باز شده روی WiFi کلیک راست کنید و سپس روی گزینه Properties کلیک کنید. حالا روی گزینه Internet Protocol Version 4 دوبار کلیک کنید تا وارد پنجره جدیدی شوید. حالا برای تغییر DNS خود، مشابه تصویر زیر تغییرات را اعمال کنید.

 

آموزش رفع خطای DNSها در وبیت

 

سعی کردیم راه هایی رو به شما پیشنهاد دهیم که با استفاده از آن بتوانید مشکل خطای DNS را در وبسایت تون برطرف کنید . پیشنهاد میکنم که همه راه حل هارو به ترتیب انجام دهید و در صورتی که مشکل شما برطرف شد ، تجربه خود را از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت