learndl learndl triboon

آموزش افزونه Redirection برای ریدایرکت زدن صفحات 404 در وردپرس

آموزش افزونه Redirection برای ریدایرکت زدن صفحات 404 در وردپرس

اگر شماهم وبمستر هستید و میخواهید یک سری مشکلات را مانند صفحات 404 حل کنید ، کافیه تا انتهای این مقاله وبیت را همراهی کنید . چنانچه سوالی راجب ریدایرکت زدن و صفحات 404 – 400 – 500 – 301 – 403 و … دارید ، میتوانید از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید . خطاهای 404 معمولا به دلیل پیدا نشدن منبع یا سورس به وجود میایند . مثلا شما یک لینک دارید که یک ماه پیش در صفحه مرتبط با این لینک ، اطلاعاتی را درج کرده بودید . حال چند روز پیش آنرا به دلایلی حذف کرده اید . اگر از این به بعد ، کاربران بروی این لینک کلیک کنند ، با خطای صفحات 404 مواجه میشوند . برای جلوگیری از چنین خطاهای میتوانید از ریدایرکت زدن استفاده کنید .

 

دلیل خطای 404

همانطور که در بالاتر به صورت خلاصه گفتیم ، خطای 404 زمانی اتفاق میافتد که صفحه ای از وبسایت شما که کاربر درخواست کرده در سایت شما موجود نباشد . زمانی که کاربر آدرسی را در سایت شما تایپ می کند که این صفحه در سایت شما وجود ندارد و یا آدرس آن تغییر کرده است.در این صورت خطای 404 به کاربر نمایش داده می شود حاوی این که صفحه یافت نشد. همچنین وقتی وب سایت خود را به یک دامنه جدید انتقال دهید این خطا نمایش داده می شود. باید ساختار پیوند یکتا سایت وردپرسی خود را تعمیر کنید.

 

تغییر مسیر صفحات 404 در وردپرس

اگر سئو کار هستید که میدانید برای انجام چنین کارهایی راه های مختلف و بهینه ایی وجود دارد . اما اگر جز اون دسته از وبمسترهایی هستید که زیاد در سئو تخصص ندارید ، باید بگم که ما قراره بهتون روش ریدایرکت رو که جز بهترین روش هاست معرفی کنیم . پلاگین‌های تخصصی و عمومی خاصی وجود دارد، منظور از تخصصی و عمومی این است که بعضی از افزونه‌های سئو مانند رنک مث و یوست سئو تمام قسمت‌های سئو را پوشش می‌دهند و بعضی‌ها مانند Redirection فقط مربوط به ریدایرکت آدرس‌ها است. استفاده کلی از پلاگین‌های عمومی نامبرده مشکلی ندارد اما ممکن است روزی بخواهید از یوست به رنک مث یا از رنک مث به یوست مهاجرت کنید و متوجه شوید که ریدایرکت‌های قبلی شما در پلاگین یا افزونه جدید پشتیبانی نمی‌شود.

 

مهم ترین دلیل استفاده نکردن از یواست یا رنک مث برای ریدایرکت زدن صفحات

همیشه در همه جای دنیا ، بهترین کارها در صورتی به بهترین شکل رقم میخورند که با مناسب ترین ابزار آن طراحی و ایجاد شده باشند . فرض کنید شما هم میخواهید برای صفحات 404 و … ریدایرکت بزنید ، چرا از افزونه های تخصصی این کار استفاده نکنیم و از افزونه هایی استفاده کنیم که این کار را به عنوان یک آپشن انجام میدهند ؟ خود من به شخصه برای هر کاری از افزونه های تخصصی آن استفاده میکنم . چرا که قطعا برای اون کار بهینه شده است ! برای همین بهترین کار برای انجام ریدایرکت این است که از افزونه Redirection استفاده کنید. که اگر به‌فرض شما 1000 ریدایرکت روی صفحات سایت خود ایجاد کرده باشید و الآن نیاز دارید افزونه سئو خود را تغییر دهید و افزونه یا پلاگین جدید ریدایرکشن‌های افزونه قبلی را ساپورت نکند باید یکی‌یکی شروع به اعمال ریدایرکت به‌صورت دستی کنید، که قاعدتاً سرسام‌آور است.

 

آموزش و معرفی افزونه Redirection برای ریدایرکت زدن صفحات

ممکن است شماهم مانند وبیت ، برروی سایت خود تعداد مقالات بسیار زیادی داشته باشید . در نتیجه قراره که تعداد بالایی از ریدایرکت را انجام دهید . به همین دلیل تصمیم گرفتیم احتمال بروز خطا برای بخش ریدایرکت را با افزونه ریدایرکشن 404 برای شما رفع کنیم تا کارتان ساده‌تر شود. افرونه Redirection یکی از معروف ترین و بهترین افزونه ریدایرکت صفحات 404 وردپرس است. این افزونه دارای یک رابط کاربری بسیار ساده برای مدیریت ریدایرکت های شما می باشد. همچنبن یک جدول جدید در پایگاه داده شما ایجاد می کند تا ریدایرکت های شما را ذخیره کند. و تاریخچه همه ی ریدایرکت ها در سایت وردپرسی شما را نگه می دارد.

 

باید بگم که این افزونه، یکی از بهترین افزونه های ریدایرکت زدن صفحات میباشد و بیش از 700000 نصب در وردپرس دارد. یکی از افزونه‌های محبوب ریدایرکت است که می توان به سادگی یک صفحه موجود از سایت خود را انتخاب و به عنوان صفحه 404 استفاده کرد. تغییر مسیر صفحات 404 در وردپرس برای استفاده از افزونه ریدایرکشن وردپرس می‌توانید به مخزن وردپرس بروید و این افزونه را نصب کنید. اگر سوالی درباره ریدایرکت زدن داشتید ، از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید !

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت