learndl learndl triboon

آموزش افزونه Newsletter برای ایجاد خبرنامه در سایت وردپرسی

آموزش افزونه Newsletter برای ایجاد خبرنامه در سایت وردپرسی

تابحال شده که به فکر داشتن یک اطلاع رسانی خیلی قوی برای کاربران تون باشید ! اگر شما هنگامی که برای یک محصول تخفیف 50 درصد میزنید ، باید به کاربران و مشتریان خود اطلاع دهید . بیاید هر دو حالت رو با هم مقایسه کنیم . فرض کنید که در حالت اول شما به کاربران خود اطلاع نمدهید و هیچ راه ارتباطی برای اطلاع رسانی ندارید . حالا بهتون پیشنهاد میدم که به سراغ حالت دوم بروید.

 

اگر محصولی رو تخفیف بزنید و برای 1000 تا از مشتریان خود به واسطه ایمیل ، پیامک ، شبکه های اجتماعی و … اطلاع رسانی انجام دهید . در کمترین حالت ممکن ، شما میتوانید حدود 40 تا فروش در دقایق وساعات اولیه داشته باشید که واقعا رقم فوق العاده ایی هست ! توی این مقاله میخواهیم به شما آموزش دهیم که از ایمیل برای اطلاع رسانی ها استفاده کنید . (Newsletter)

 

خوبی ایمیل اینه که اکثر ایمیل های سایت شما برای کاربران ارسال می شود . اینم باید توجه کنیم که ما ایرانیا خیلی کمتر از ایمیل استفاده میکنیم و بخاطر همین ما احتمال فروش رو از 1000 تا به 40 تا کاهش دادیم ! در هر صورت اگر علاقه دارید که بیشتر راجب خبرنامه ایمیلی و اطلاع رسانی های این شکلی ، اطلاعات کسب کنید پیشنهاد میکنم که وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید . توی مقاله ایی که قبلا منتشر کردیم ، بهتون یاد دادیم که چطوری یک خبرنامه ایمیلی رو بسازید . اما توی این مقاله میخواهیم با یکی از افزونه های وردپرسی این کار را انجام دهیم .

 

افزونه خبرنامه ایمیلی وردپرس (Newsletter)

ما همیشه افزونه های کاربردی رو برای وبمسترها معرفی میکنیم . در این مقاله هم افزونه ایی که به شما معرفی میکنیم ، قابلیت این رو داره که انوهی از پیام ها رو به کاربران شما ارسال کنه ! میدانید که این روز ها ایمیل مارکتینگ رونق فراوانی در تبلیغات کسب و کار های آنلاین داشته . اما این کار هزینه دارد . این هزینه کم هم نیست !

 

در نتیجه هزینه ارسال ایمیل های تبلیغاتی بالا رفته و همچنین نمی توان به ارسال صد درصدی ایمیل ها هم اعتمادی کرد. افزونه خبرنامه وردپرس Newsletter یک افزونه بسیار قدرتمند در زمینه ارسال ایمیل های خبرنامه ای انبوه برای وردپرس!

 

آموزش کار با افزونه Newsletter

 ایجاد خبرنامه

برای ارسال ایمیل با استفاده از این افزونه ، شما باید ابتدا قالب و چهارچوبی رو برای متن اطلاعیه خود در نظر بگیرید . این افزونه قالب هایی رو به صورت آماده از قبل دارد که میتوانید آنها را انتخاب کنید . حال متن‌های دلخواه خبرنامه خود را در ویرایشگر جایگزین متون انگلیسی کرده و به سلیقه خود فرم خبرنامه را طراحی کنید.

 

انتخاب تم خبرنامه

حالا که قالب و الگوی خود را انتخاب کردید ، باید به زیر منو Settings and more بروید. سه تب را مشاهده می کنید. در اولین تب، آدرس ایمیل و نام فرستنده که قصد دارید خبرنامه را برای کاربران ارسال شود را بنویسید. در ادامه در دو فیلد Return path و Reply to یک ایمیل معتبر وارد کرده تا کاربران به شما پاسخ دهند. در بخش Dedicated page میتونید صفحه فرم عضویت خبرنامه را ایجاد و انتخاب کنید.

 

آموزش پلاگین Newsletter خبرنامه ایمیلی

 

تنظیمات عمومی

برای دسترسی به تنظیمات عمومی افزونه Newsletter در پیشخوان وردپرس به مسیر Newsletter » Settings and More بروید.

 

آموزش افزونه newsletter

 

سپس در تب Settings روی قسمت General Settings کلیک کنید. صفحه ای مشابه شکل زیر مشاهده می کنید.

 

ساخت خبرنامه

در قسمت Basic Settings تنظیمات زیر را پیکربندی کنید.

 

Sender email address and name :

فرستنده کسی است که به مشترکان شما ایمیل ارسال می کند. در این دو قسمت باید نام و آدرس ایمیل خود (اگر وبلاگ شما شخصی است) یا نام و آدرس ایمیل شرکت (اگر وبلاگ شما تجاری است) را وارد کنید. برخی از ارائه دهندگان سرویس های ایمیل به شما اجازه نمی دهند که ایمیل ها را از یک آدرس غیراقعی و فیک (مانند [email protected]) ارسال کنید. توجه داشته باشید که همیشه از پنل Status یا وضعیت برای ارسال ایمیل آزمایشی استفاده کنید تا تأیید کنید که آیا این تنظیمات بر تحویل تأثیر دارد یا خیر.

 

Return path :

مسیر برگشت یک آدرس ایمیل واقعی است که پیامهای نرسیده به آن برگشت داده می شوند. اگر آدرس ایمیل وارد شده در این بخش، یک میل باکس واقعی باشد، می توانید آن را بررسی کنید تا آدرس هایی که دیگر قابل دسترسی نیستند را از لیست خود حذف کنید. با خرید add-on های پولی افزونه Newsletter می توانید این کار را به صورت خودکار انجام دهید.

 

Reply To:

آدرس ایمیل وارد شده در این قسمت، یک آدرس اضافی است که هنگامی که گیرنده می خواهد به یک خبرنامه پاسخ دهد به عنوان مقصد توسط مشتریان ایمیل استفاده می شود.

 

Dedicated page:

افزونه Newsletter به یک برگه برای نشان دادن پیام هایی مانند فعال سازی، پیام خوش آمدگویی و خداحافظی نیاز دارد (تمام این پیام ها از طریق پنل های مدیریت قابل تنظیم و سفارشی سازی هستند).

 

این برگه یک برگه معمولی وردپرس است که فقط شورت کد [newsletter] را در خود جای داده است. اگر ویزارد welcome که به محض فعال سازی افزونه نشان داده می شود و در قسمت های قبل توضیح داده شد را دنبال کرده باشید، این برگه برای شما ایجاد شده و توسط افزونه Newsletter پیش تنظیم شده است. شما می توانید آن را با نام “Newsletter” در لیست برگه های وبلاگ خود پیدا کنید.

 

شما باید این برگه را در قسمت Dedicated page انتخاب کنید. (در صورتی که ویزارد خوش آمدگویی را راه اندازی کرده باشید، این برگه به صورت پیش فرض انتخاب شده است). بنابراین Newsletter می داند که پس از انجام یک عمل، مشترک را به کجا هدایت کند و چه پیامی را به او نشان دهد. اگر برگه انتخاب شده بعداً حذف شود یا منتشر نشود، صفحه خطای 404 نشان داده می شود. اگر کد کوتاه [newsletter] از این برگه حذف شود، کار متوقف می شود.

 

توجه داشته باشید که از کد کوتاه های دیگر Newsletter مانند [newsletter_form] استفاده نکنید، زیرا آنها پیامهای خدمات را نشان نمی دهند. متن دیگری را در برگه اضافه نکنید زیرا هر بار که یک پیام نشان داده شود، آن متن نیز نمایش داده می شود. اگر می خواهید طرح بندی برگه Newsletter را سفارشی سازی کنید، به عنوان مثال نوار کناری یا فهرست سایت را از آن حذف کنید، بررسی کنید که آیا قالب شما گزینه تغییر طرح بندی در سطح برگه را دارد یا خیر، بیشتر قالب ها این کار را انجام می دهند.

 

License key

اگر یک لایسنس برای فعال سازی افزودنی های حرفه ای خریداری کرده اید، باید آن را در این قسمت وارد کنید تا به طور مستقیم از پنل Newsletter نصب شود و بروزرسانی آنها از قسمت افزونه های وب سایت شما انجام شود.

 

در تب Delivery Speed می توانید تنظیمات زیر را پیکربندی کنید.

 

افزونه newsletter

Max emails per hour

افزونه Newsletter دارای یک موتور تحویل است که ایمیل ها را به محض پیکربندی، ارسال می کند. این پیکربندی مهم است زیرا ارائه دهندگان سرویس ایمیل، وبلاگ های موجود در فضاهای وب اشتراکی که ایمیل های زیادی را در بازه زمانی محدود ارسال می کنند را دوست ندارند.

 

شما باید از ارائه دهنده خود بپرسید که محدودیتی که آنها تحمل می کنند چقدر است. حتی در سرور اختصاصی نیز بهتر است برای جلوگیری از اشباع سرور، این حد را در میزان معقولی تنظیم کنید. در تب Advanced می توانید تنظیمات پیشرفته افزونه Newsletter را پیکربندی کنید.

 

پیکربندی تب در افزونه newsletter

 

  • Allowed roles: در این قسمت می توانید نقش کاربرانی که اجازه استفاده از Newsletter را دارند، مشخص کنید.
  • Log level: هر جزء Newsletter می تواند وضعیت داخلی و خطاها را گزارش کند. Log level سطح این گزارش ها را مشخص می کند. توجه داشته باشید که سطح Debug می تواند فایل های زیادی ایجاد کند. فایل های Log در انتهای پنل وضعیت (status) لیست می شوند و می توانند دانلود شده یا حذف شوند.
  • IP addresses: با استفاده از این گزینه می توانید انتخاب کنید که آدرس IP مشترکین شما ذخیره شود، به صورت ناشناس باشد یا اصلاً ذخیره نشود. آدرس IP در زمان اشتراک و با آمار (ردیابی خواندن و کلیک) جمع آوری می شود. آدرس IP ناشناس با حذف آخرین شماره و جایگزین کردن آن با صفر تغییر می کند.
  • Newsletters tracking defaults: در این قسمت می توانید حالت پیش فرض ردیابی Newsletter را تغییر دهید.
  • Debug mode: حالت Debug فقط برای عملیات پشتیبانی است. این مد حتی خطاهای PHP را ردگیری کرده و آنها را در یک فایل log خاص وارد می کند.
  • Email encoding: در این قسمت می توانید روشی که پیام ایمیل به صورت داخلی رمزگذاری می شود را انتخاب کنید. معمولاً گزینه پیش فرض یا Default خوب است اما برخی ارائه دهندگان خدمات ایمیل سرورهای قدیمی دارند که در مدیریت پیام های طولانی با مشکل مواجه می شوند. در این حالت آن را روی “base 64” تنظیم کنید.

 

جمع بندی :

توی این مقاله بیشتر هدف این بود که افزونه Newsletter رو به شما عزیزان معرفی کنیم . همچنین فرق سایت هایی که درامد بالایی ندارند و سایت هایی که درامد هنگفتی دارند را گفتیم. شما هم میتوانید جز سایت های پر درآمد باشید . امیدوارم که این مقاله براتون مفید و کاربردی بوده باشه . اگر سوال یا مشکلی داشتید ، میتوانید از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت