learndl learndl triboon

چگونه با لینک های اسپم مقابله کنیم؟

لینک های اسپم قدرت آن را دارند که تاثیراتی بسیار منفی و مخرب بر موفقیت کسب و کار شما اعمال نموده و باعث شکستتان شوند. این دسته از بک لینک ها با آلوده نمودن صفحات سایت با کلمات کلیدی غیر مرتبط و متفرقه و نیز کاهش رتبه شما در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل وجود خود را نشان می دهند.

برای آگاهی از این موضوع که چگونه می توان با لینک های اسپم مقابله نموده و سایت مورد نظر را از وجود آن ها پاک سازی کرد، بهتر است ابتدا با مفهوم اسپم بیشتر آشنا شوید.

با مفهوم اسپم بیشتر آشنا شوید!

اسپم که آن را تحت عنوان هرزنامه نیز می شناسند، به معنایی پیغامی الکتریکی می باشد که فارغ از درخواست گیرندگان برای آن ها ارسال می گردد. این اتفاقی است که ممکن است بارها و بارها آن را تجربه کرده باشید. به عبارت دقیق تر می توان گفت:

هر نوع ارسال همزمان پیام به تعداد زیادی از فعالان در فضاهای آنلاین، بدون آن که اجازه و رضایت آنان به منظور دریافت این پیام ها کسب شده و فارغ از هدف انجام این کار، اسپم یا هرز نامه نامیده می شود. گفتنی است که این دسته از پیام ها را غالبا با اهدافی نظیر تبلیغات، اطلاع رسانی، دست یابی به رمز عبور، ایجاد ترافیک سنگین و… مورد استفاده قرار می دهند.

بسیاری از فعالان عرصه اقتصاد بر این باورند که اقتصاد اسپم هیچ گاه فراموش نشده، بلکه همراه با تغییر و تکامل در زمینه تکنولوژی توسعه می یابد. جالب است بدانید که ارسال اسپم به دلیل برخورداری از هزینه اجرایی و عملیاتی پایین حتی اگر با درصد موفقیت کمی هم رو به رو شود، همچنان اقتصادی به نظر می رسد. حال که تا حدودی با مفهوم کلی اسپم آشنا شدید، بهتر است به معرفی مفهوم لینک های اسپم بپردازیم.

چیستی لینک های اسپم

همان گونه که می دانید یکی از مهم ترین قسمت های سئو در سال 2020 که بسیار نیز مورد توجه سئو کاران قرار گرفته اند، بک لینک است. لینک های اسپم همچون مهمان هایی ناخوانده قادر به تاثیرگذاری بر رتبه سایت در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل بوده و موجبات افت و سقوط سایت شما را فراهم می سازند. همین امر موجب شده است که بررسی لینک های داده شده به سایت از اهمیت زیادی برخوردار باشد. چرا که در صورت مشاهده عدم کیفیت این لینک ها و یا زیاد بودن تعداد آن ها از یک دامنه می توان آن ها را تحت عنوان لینک های اسپم شناسایی نمود.

اگرچه گوگل به صورت کاملا هوشمندانه در تلاش است که این دسته از لینک های اسپم را از بین برده و کاربران را از شر آن ها خلاص نماید، اما باز هم لینک های اسپم زیادی از چشمان تیزبین وی پنهان می ماند. در این صورت وظیفه شما این است که به محض رویارویی با چنین لینک هایی به صورت دستی آن ها را از طریق disavow tools به گوگل معرفی نمایید. بدین ترتیب پس از گذشت مدت زمانی یک تا سه ماهه شاهد نتیجه حذف لینک های اسپم از وب سایت خود خواهید بود.

چگونه با لینک های اسپم مقابله کنیم؟

مقابله با لینک های اسپم

ثبت وب سایت توسط ابزار وب مستر گوگل

ثبت وب سایت توسط ابزار وب مستر گوگل که یکی از مهم ترین راه های مقابله با لینک های اسپم می باشد، در مدت زمانی بسیار کوتاه و بدون صرف کم ترین هزینه امکان پذیر است. همان گونه که می دانید امروزه گوگل پر مخاطب ترین و محبوب ترین موتور جستجو در جهان است که نرم افزارهای آن به صورت مداوم در حال ارزیابی و رتبه بندی سایت های موجود در وب جهان گستر می باشند.

همین امر موجب شده است که ثبت سایت با به کارگیری ابزارهای گوگل یکی از مطمئن ترین روش های ممکن باشد. این کار زمینه ای را فراهم می سازد که صاحبان سایت کار ثبت وب سایت خود را با استفاده از به روز ترین و مدرن ترین ابزارهای موجود انجام دهند.

جالب است بدانید که ثبت سایت با استفاده از ابزارهای وب مستر گوگل می تواند مزیت های زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. یکی از مهم ترین مزایای این کار این است که ابزارهای مورد استفاده در این روش در صورت مشاهده هر نوع مشکلی در وب سایت مورد نظر، پیش از آن که این مشکل را در معرض دید عموم کاربران قرار دهند، به صاحبان سایت هشدار می دهند.

پیشگیری از بروز حمله ها، راهی هوشمندانه برای مقابله با لینک های اسپم

همان طور که می دانید سایت های گوناگون همواره در معرض خطر حملات اینترنتی قرار دارند. بدون شک پیشگیری از وقوع این حملات بسیار ساده تر از مبارزه با آن ها پس از وقوعشان می باشد. بدین منظور تجهیز سایت به ابزارهای محافظتی برای پیشگیری از بروز این حملات بسیار حائز اهمیت و در عین حال کارساز می باشد.

لازم به ذکر است که ابزارهای محافظتی فوق الذکر به سه صورت زیر موجود می باشند:

  • فضای ابری
  • اپلیکیشن
  • سرورهای محافظتی

به یاد داشته باشید که به کارگیری فایروال های مبتنی بر فضای ابری بهترین گزینه موجود در این زمینه می باشد. شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که منظور از فایروال چیست؟

همان گونه که از نام فایروال مشخص می باشد، قادر است مانند دیواری آتشین از سایت مورد نظر در مقابل حملات مختلف اسپمی حفاظت نماید. بنابراین پیشگیری از بروز حملات اسپمی یکی از راه های مقابله با لینک های اسپم می باشد.

استفاده از سرویس های نظارتی برای اسپم سئو

سرویس های نظارتی به عنوان یکی از راه های مقابله با لینک های اسپم، دسته ای از سرویس های ناظر بر سایت هستند که وظیفه تشخیص زنگ خطرهایی را که صاحبان سایت به تنهایی قادر به تشخیص آن ها نیستند، بر عهده دارند. یکی از این زنگ خطرها اسپم سئو می باشد.

سرویس های نظارتی که آن ها را تحت عنوان سرویس های مانیتورینگ نیز نامگذاری می کنند، مکمل ابزارهای وب مستر گوگل هستند. وجود این دو در کنار یکدیگر موجب آسودگی خاطر صاحبان کسب و کار از بابت امنیت سایت خواهد شد. بنابراین اهمیت استفاده از سرویس های نظارتی را به منظور مقابله با لینک های اسپم فراموش نکنید!

نظارت بر کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین روش های مقابله با لینک های اسپم بررسی ترافیک و کلمات کلیدی موجود در صفحات مختلف سایت توسط اعضای تیم سئوی کسب و کار مورد نظر می باشد. بی شک متخصصان سئو مجموعه شما نخستین کسانی هستند که هرگونه مورد مشکوک در کلمات کلیدی سایت را تشخیص می دهند.

جالب و در عین حال لازم است بدانید که یکی از ظریف ترین شاخه های شبکه ای که همواره و بدون توقف در حال توسعه و تکامل روز افزون می باشد، امنیت است. تهدیدات آنلاینی که امروزه گریبان گیر سایت ها شده است، با تهدیدات سال های پیش متفاوت بوده و می توان گفت کاملا تحول یافته اند. اگر شما نیز به آن دسته از افراد تعلق دارید که خواهان پشت سر گذاشتن رقبا و نیز ادامه حضور قدرتمند کسب و کار خود در میان آن ها هستید، آشنایی با به روزترین تهدیدات آنلاین را فراموش نکرده و همواره در پی یافتن راه های پیشگیری و مبارزه با آن ها باشید.

جدی گرفتن حملات آنلاین یکی از مهم ترین موضوعاتی است که صاحبان سایت نباید آن را نادیده بگیرند. به یاد داشته باشید که مقابله با لینک های اسپم زمینه افزایش بازدید از سایت را فراهم نموده و بدین ترتیب رتبه سایت را در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل ارتقا می دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت