learndl learndl triboon

فیلتر محصولات در ووکامرس ( آموزش ویترین سازی وردپرس با افزونه )

فیلتر محصولات در ووکامرس ( آموزش ویترین سازی وردپرس با افزونه )

اکثر کاربران ایرانی که در فضای مجازی فعالیت میکنند ، با سایت های فروشگاهی بزرگی همچون دی جی کالا و … کار کرده اند . ما وبسایت های فروشگاهی بسیاری در ایران داریم که حتی یک مشتری هم ندارند . دلیل اینکه بعضی وبسایت ها اینطوری معروف و محبوب میشوند و اکثرا به خواب های زمستانی می روند چیه ؟ سایت ها برای اینکه رضایت کاربر را جذب کنند و در پی آن به محبوبیت دست یابند ، نیازمند یک سری ارکان مهم هستند . یکی از این ارکان ، رابط کاربری سایت شماست ! یعنی تا زمانی که سایت از لحاظ رابط کاربری فنی و جذاب نشده است ، نمیتوان روی رشد کردن آن حساب باز کرد . در این مقاله هم قراره راجب رابط کاربری صحبت کنیم و در حوالی یک مورد بسیار پر اهمیت ( فیلتر کردن محصولات ) از رابط کاربری بحث کنیم .

 

همانطور که اشاره کردیم ، در این مقاله قراره که راجب فیلتر گذاری محصولات در سایت های فروشگاهی (سیستم ووکامرس ) گفتگو کنیم . برای آشنایی بیشتر با این موضوع پیشنهاد میکنیم وبیت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید . چنانچه سوالی راجب فیلتر مجصولات در ووکامرس داشتید میتوانید از قسمت نظرات کاربران یا همون کامنت ها با ما در میون بگذارید !

 

رابط کاربری و اهمیت آن

رابط کاربری همان ابزار یا وسیله بین کاربر و بیزینس اینترنتی شماست ! بگذارید با فرض مثال هایی به شما بیشتر توضیح بدهم . وبیت یک وبسایت جامع  چندگانه آموزشی فروشگاهی است که در موضوعات مختلفی راجب طراحی وب ، افزونه ها ، قالب ها ، سئو  و … تولید محتوا میکند . وبیت کاربران و طرفداران خود را در این عرصه دارد ! (در صورتی که از آموزش ها بهره میبرد یا از محصولات وبیت رضایت داشته باشد ) چرا وبیت کاربرانی دارد که به این وبسایت علاقه دارند !؟ جواب فقط در یک کلمه است . تولید محتوای جذاب و رابط کاربری ساده و زیبا ! رابط کاربری همون چیزهایی است که من در صفحه وبسایت وبیت مشاهده میکنم و از طریق آن میتوانم محصولاتی را خرید بکنم یا از آموزش های رایگان آن استفاده کنم !

 

حال یکی از راه های ایجاد رابط کاربری ، رعایت چندین نکته است ! بدین معنی که شما باید در نقطه نقاط وبسایت خود جذابیت و سادگی ایجاد کنید . در نتیجه میتوانید رابط کاربری فوق العاده ایی داشته باشید . یکی از این راه ها ، فیلتر گذاری برای محصولات است . با این روش کاربر گیج نمیشود ، راحت تر به علایق خود دست پیدا میکند و از وبسایت شما احساس رضایت میکند . در نتیجه یکی از مشتریان ثابت و طرفداران بیزینس دیجیتالی شما میشود .

 

فیلتر محصولات در ووکامرس

ایجاد احساس رضایت و خوشی برای اکثر مدیران وبسایت ها ، جز دغدغه های اصلی شده است . این موضوع به خصوص برای سایت‌‌های فروشگاهی از اهمیت بیشتری به نسبت دیگر سایت‌‌ها برخوردار است. چرا که درآمد این سایت‌‌ها تماما به میزان کاربر ورودی و رضایت آن‌‌ها بستگی دارد.بسیاری از سایت‌‌های فروشگاهی اینترنتی از این موضوع بی‌‌اطلاع هستند که اکثر مشتریان تجربه‌‌ای در زمینه خرید اینترنتی ندارند و به دلیل نداشتن یک تجربه کاربری خوب مجبورند برای دسترسی به محصول و کالای مورد نظر خودشان با ویژگی‌‌هایی که مد نظر دارند ساعت‌‌ها از زمان خودشان را صرف این موضوع کند.

 

معرفی افزونه فیلتر محصولات ووکامرس و آموزش آن

در این بخش میخواهیم به شما افزونه ایی بسیار کاربردی را معرفی کنیم که با استفاده از آن به راحتی میتوانید محصولات خود را بر اساس ویژگی های خاصی فیلتر کنید . اگر شما بخواهید با استفاده از کدنویسی چنین فیلتر هایی را بروی محصولات تعریف کنید ، کار بسیار دشوار و زمان بری است ، به خصوص اینکه اگر دانش برنامه نویسی ضعیفی داشته باشید . پلاگین YITH WooCommerce Ajax Product Filter یکی از افزونه‌های بسیار کاربردی ووکامرس به‌شمار می‌آید که به شما برای فیلتر کردن آجاکسی محصولاتتان کمک بسیاری خواهد کرد. شما با استفاده از این افزونه می‌توانید محصولات را به‌دلخواه خود با فیلترهای مختلف دسته‌بندی کنید. بعدازاینکه این افزونه رایگان را دانلود کردید باید آن را بر روی سایت خود نصب کنید.

 

آموزش افزونه فیلتر محصولات ووکامرس

شما در اولین گام باید این پلاگین را دانلود و سپس نصب کنید . بعد از نصب افزونه لازم است که آن را فعال کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید . پس از نصب این پلاگین در قسمت پیشخوان شما گزینه‌ی YITH اضافه خواهد شد که می‌توانید برای دسترسی به دسته‌بندی محصولات بر روی آن کلیک کنید. پس از کلیک بروی این گزینه شما به یک صفحه جدید روبرو خواهید شد . در این صفحه شما با 3 تب مختلف روبه‌رو خواهید شد که کار اصلی شما درواقع مربوط به تب دوم می‌باشد. تب اول تحت عنوان” Frontend” یا “ظاهر” مربوط به پسوندها می‌باشد . قسمت دوم که برای شما با عدد 2 نمایش داده‌شده است مربوط به تنظیمات سفارشی‌سازی افزونه می‌باشد.

 

فیلتر محصولات در ووکامرس ( آموزش ویترین سازی وردپرس با افزونه )

 

ابتدا به محصولات خود ویژگی هایی را اضافه کنید

  1. برای شروع باید وارد بخش پیشخوان وردپرس > محصولات > ویژگی‌ها شوید.
  2. بروی ویژگی محصولات در ووکامرس کلیک کنید .
  3. ویژگی محصول مورد نظر خود را اضافه کنید. مثلا یک ویژگی به نام سایز به محصولات ووکامرس خود اضافه کنید. سپس میتوانید برای هر محصول مقداری را مشخص کنید .

 

افزودن فیلتر محصولات به ستون کناری سایت

شما با فیلتر گذاری محصولات ، کار جستجو را برای کاربران خود راحت کرده اید . حال بیایید راجب دیزاین فیلترگذاری محصولات در صفحه فروشگاه با هم صحبت کنیم . هنگامی که فیلترگذاری هایی را به محصولات خود اضافه میکنید ، در بالای باکس محصولات به صورت ویژه ، باکسی نمایش داده میشود که بر اساس فاکتور های از پیش تعیین شده توسط شما ، محصولات را فیلتر میکند . مثلا در فروشگاه دیجی کالا ، شما فیلترهای بسیار جذاب و کاربردی را مشاهده میکنید . بدین منظور که شما میتوانید حتی رنگ همه موبایل های موجود در دیجی کالا را مشخص کنید تا فقط همان رنگ به شما نمایش داده شود . یا مثلا میتوانید فیلتر قیمت های پایین را امتحان کنید . همه محصولات را بر اساس قیمت آنها (از کم به زیاد ) نمایش میدهد .

 

در باکسی که گفتیم ، چند بخش وجود دارد . بخش دوم آن مربوط به نوع محصول می‌باشد . این بخش دارای گزینه‌های مختلفی مانند لیست، رنگ، برچسب و کرکره‌ای می‌باشد که شما باید برحسب محصول خود یکی از این موارد را انتخاب کنید. در فیلد بعد باید ویژگی دلخواه خود را وارد نمایید. به یاد داشته باشید بعد از واردکردن تمامی موارد بالا حتماً بر روی گزینه‌ی “ذخیره شد” کلیک کنید تا فیلتر شما بر روی محصولات اعمال شود. بعدازاینکه مواردی که گفته شد را انجام دادی می‌توانید به سایت فروشگاهی خود مراجعه کنید و محصولات را به‌صورت دسته‌بندی شده مشاهده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت