learndl learndl triboon

“سرور مجازی” یا “سرور اختصاصی”؟

“سرور مجازی” یا “سرور اختصاصی”؟

میزبانی، نقش مهمی ‌در ارائه محتوای کسب‌وکار آنلاین شما بر عهده دارد. میزبانی که انتخاب می‌کنید، باید متناسب با نیازهای کسب‌وکار شما باشد تا صدای شما بهتر به مخاطبان برسد.

در انتخاب یک میزبانی خوب، مناسب‌ترین انتخاب شما، یک سرور مجازی یا یک سرور اختصاصی است. چرا که نسبت به میزبانی‌های اشتراکی، منابع بیشتر و محدودیت‌های بسیار کمتری دارند و هر نرم‌افزای که مایل باشید می‌توانید بر روی سرور نصب کنید.

سرور مجازی

در ادامه قصد داریم به تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی بپردازیم و شما را با خصوصیات این دو سرویس آشنا کنیم.

 

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی، همانطور که از نام آن پیداست، شبیه‌سازی یک سرور است. یک سرور فیزیکی قدرتمند را در نظر بگیرید، بر روی این سرور فیزیکی، چندین سرور مجازی مستقل راه‌اندازی می‌شود، بطوری که هر کدام از آنها منابع مختص به خودشان را داشته باشند. این روش باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های راه‌اندازی سرور می‌شود.

سرور مجازی چیست؟

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی است که کل منابع آن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در سرور اختصاصی، شما به تمامی منابع سخت‌افزاری سرور، کل فضای دیسک، کارت‌های شبکه، منابع رم و پردازنده دسترسی دارید.

سرور اختصاصی چیست؟

در ادامه برای پاسخ به سوال، سرور مجازی یا سرور اختصاصی، به بررسی مزایای آنها می‌پردازیم.

مزایای استفاده از سرور مجازی

قیمت

سرور مجازی ارزان‌ترین راه حل برای راه‌اندازی یک سرور است.

در سرور مجازی، شما بخشی از هزینه‌های یک سرور فیزیکی را پرداخت می‌کنید، و به همان شکل بخشی از منابع آن سرور در اختیار شما قرار می‌گیرد. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، بر روی یک سرور فیزیکی چندین سرور مجازی ایجاد می‌شود و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، این کار باعث کاهش قابل توجه هزینه‌ها می‌شود.

"سرور مجازی" یا "سرور اختصاصی"؟

توسعه پذیری

در مقایسه با سرور اختصاصی، منابع سرور مجازی را می‌توان به راحتی افزایش داد. در خصوص سرور مجازی هر زمانی که مایل باشید می‌توانید منابع مورد استفاده سرور را در لحظه افزایش دهید، بدون اینکه نگران باشید سرور شما از دسترس خارج شود.

در مقابل در سرور اختصاصی، به این دلیل که منایع سخت‌افزاری سرور بطور مستقیم در اختیار شما قرار دارد، برای افزایش منابع و توان پردازشی سرور، حتما می‌بایست قطعات سخت‌افزاری سرور تغییر داده شوند. برای این کار، نیاز است سرور شما خاموش شود و برای مدتی از دسترس خارج گردد.

تنوع

سرورهای مجازی تنوع بالایی دارند. سرور مجازی، در انواع مختلفی از VDS ،VPS ، سرورهای ابری و غیره ارائه می‌شود و بر اساس تکنولوژی مورد استفاده، قیمت‌های متنوعی دارد.

ایران هاست با ارائه سرور مجازی ابری تکنولوژی جدیدی از زیرساخت ابری را ارائه می‌کند. در این نوع از تکنولوژی، سرور شما همیشه در دسترس خواهد بود، و در صورتی که هر نوع اختلالی در سرور میزبان آن به وجود بیاید، سریعا به سرور دیگری منتقل می‌شود و شما اختلالی حس نخواهید کرد.

مزایای استفاده از سرور اختصاصی

منابع

مهم‌ترین دلیلی که بسیاری از شرکت‌ها سرور اختصاصی را انتخاب می‌کنند، قدرت پردازشی بسیار بالای آن است. قدرت پردازش بالا، حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی، امکان استفاده از ماژول های مختلف از جمله مواردی هستند که سرورهای مجازی، نمی‌توانند در این زمینه با سرور اختصاصی رقابت کنند.

امنیت

با توجه به اینکه در سرور اختصاصی، سرور در اختیار یک کاربر است، کنترل بیشتری بر روی موارد امنیتی خواهید داشت.

البته برخی عقیده دارند که داده‌ها در یک سرور مجازی از امنیت بیشتری برخوردار هستند، اما این موارد بستگی به نوع پیکربندی و رعایت موارد امینتی بر روی سرور اختصاصی دارد، چرا که شما کنترل کامل بر روی پیکربندی سرور اختصاصی دارید. در حالی که در خصوص سرور مجازی، سرور شما بر روی یک سرور فیزیکی بطور مشترک با کاربران دیگر قرار دارد و کنترلی بر روی سرور میزبان اصلی ندارید.

"سرور مجازی" یا "سرور اختصاصی"؟

سرعت

همانطور که قبلا اشاره شد، سرور اختصاصی از سرعت بالاتری برخوردار است. بر خلاف سرویس مجازی که از یک لایه واسط، برای ارتباط با سخت‌افزار سرور میزبان استفاده می‌کند، در سرور اختصاصی مستقیما از منابع سخت‌افزاری سرور فیزیکی استفاده می‌کنید. این امر باعث می‌شود هیچگونه تاخیری در پردازش و بهره گیری از منابع احساس نکنید. علاوه بر این، در سرور اختصاصی، شما اختیار کامل برای بهینه سازی سرور را دارید و متناسب با نرم‌افزارهایی که نصب می‌کنید، می‌توانید سرور خود را بر اساس آن پیکربندی کنید و بهترین نتیحه را کسب کنید.

سرور مجازی یا سرور اختصاصی؟

اینکه سرور مجازی یا سرور اختصاصی کدامیک مناسب کسب‌و‌کار شماست، به موارد مختلفی بستگی دارد.

اول اینکه، در شرکت‌های کوچک و متوسط، ممکن است به تمامی ‌منابع سخت‌افزاری سرور اختصاصی نیازی نداشته باشید. اگر سایت شما بازدید بسیار بالایی ندارد، نیازی نیست هزینه یک سرور اختصاصی را تقبل کنید. در اکثر موارد، خرید سرور مجازی نیاز شما را تامین می‌کند.

اگر تنها یک وب سایت با تعداد بازدید متوسط دارید، استفاده از سرور اختصاصی تاثیر محسوسی در بارگذاری وب سایت شما نخواهد داشت، لذا خرید سرور مجازی گزینه بهتری است.

بیشتر شرکت‌های بزرگ و سازمان‌هایی که بازدید بالایی بر روی وب سایت دارند و یا از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنند که نیاز به قدرت پردازشی قابل توجهی دارد، به سراغ خرید سرور اختصاصی می‌روند.

نکته مهم در خرید سرور اختصاصی یا سرور مجازی، نحوه ارائه پشتیبانی شرکت میزبانی است. همیشه به سراغ شرکت‌هایی بروید که شهرت خوبی دارند و از پشتیبانی فنی و تخصصی ۲۴ ساعته برخوردار هستند.

و نکته آخر اینکه، هنگام خرید سرور اختصاصی و خرید سرور مجازی، به سراغ شرکت‌هایی بروید که از تنوع بالایی برخوردار باشند، چرا که در این شرکت‌ها، حتما سرور مناسب‌تری پیدا می کنید.

ایران هاست، تنوع بالایی از انواع سرور مجازی داخل ایران، سرور مجازی کانادا، سرور مجازی ابری و انواع مختلفی از سرور اختصاصی داخل ایران و سرور اختصاصی کانادا، ارائه می‌کند تا بتوانید آنچه برای شما مناسب‌تر را انتخاب کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت