learndl learndl triboon

حجم محتوای متنی مقالات سایت چقدر باشه ؟

حجم محتوای متنی چقدر باشه ؟

 

شاید به این نکته توجه نکرده باشید ، اما داشتن حجم تولید محتوای اصولی و کاربردی برای سئو بسیار مهم است . بعضی وبمستران هستند که با 400 کلمه شروع به تولید محتوا میکنند . اکثر این ها هم توقع دارند که سئوی خوبی به کار برده باشند ، غافل از اینکه به نکته مهمی با نوشنن 400 کلمه در مقاله بی توجهی کرده اند . حتی بعضی افراد هم مقالات کم اما حجم بالایی در سایت خود میگذارند . به عنوان مثال هفته ایی یک مقاله و 10000 کلمه در آن . برای اینکه نکات مهمی مانند حجم اصولی تولید محتوا و تاثیرش در سئو رو یاد بگیرید ، وبیت رو تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

 

اهمیت حجم تولید محتوا در سئو

حجم تولید محتوا در سئوی سایت و اون نوشته ایی که قراره منتشر کنیم ، بسیار مفید خواهد بود . همان‌طور که بیشتر شما می‌دانید برخلاف تصور عموم که صرفا به دنبال ترفندهای سئو برای نتیجه‌گیری سریع هستند، بهینه‌سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو از تولید محتوا جدا نیست. در نتیجه گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارزش بسیار زیادی برای تولید محتوای وبسایت ها قائل هستند و آن را باارزش میدانند .

 

چرا حجم تولید محتوا برای سئو سایت پر اهمیت است؟

هدف از سئو چیه ؟ هدف اصلی سئو اینه که سایت ما در رنک های ابتدایی گوگل قرار گیرد . در نتیجه کاربران بیشتری به آن وارد میشوند و همچنین با آن آشنا می شوند . به این ترتیب میتوانیم محصولات و یا خدمات بیشتری را بفروشیم . داشتن محتوای یک دست و منظم هم خیلی به زیبا بودن وبسایت کمک میکند . ما باید سایتی را به کاربر ارائه دهیم که ساختار منظمی دارد . همچنین باید به گونه ایی باشد که کاربران احساس خوبی نسبت به سایت ما داشته باشند . طول و حجم تولید محتوا بسیار در این زمینه مهم و حائز اهمیت هستند . یکی از دلایل نوشتن محتوای باکیفیت و طولانی این است که کاربر بیشتر در سایت شما می‌ماند و در نتیجه نرخ پرش کمتر می شود.

 

 

طول متن در کسب رتبه بهتر سئو موثر است ؟

در جواب این سوال باید بگم ، بله . مطالب طولانی و حجیم ، تعامل، زمان ماندگاری و بک‌ لینک‌های بیشتر و بهتری دریافت میکنند . مطالب طولانی تر معمولا جامع تر هستند و به کاربران احساس خوبی میدهند . (باید مواظب باشید محتوایی که مینویسید کسل کننده نباشد . به دنبال انتشار محتوای جذاب و جامع باشید ) . در نتیجه محتوای طولانی بیشتر به اشتراک‌گذاشته می‌شوند. همچنین نکات کاربردی بیشتری خواهد داشت . اثرات مفیدی بروی سئوی وبسایت میگذارد . در نتیجه نرخ کلیک بیشتر و نرخ پرش کمتری خواهد داشت . به یاد داشته باشید که تعداد کلمات زیاد برای گوگل مهم نیست و چیزی که از سایت ها انتظار دارد این است که عملکرد مناسبی در انتشار محتوا داشته باشند .

 

بهترین حجم تولید محتوا چقدر است ؟

همانطور که میدانید سایت های زیادی مانند moz وجود دارند که خدمات زیادی را به سئو کاران و وبمستران می دهد . یکی از این اطلاعات و خدماتی که به وبمستران میدهد این است که بهترین رتبه‌های گوگل مربوط به مطالبی با طول 1800 تا 2500 کلمه است . بسیاری از کارشناسان معتقدند که یک محتوا نباید کمتر از 500 یا 600 کلمه داشته باشد . اینکه وضعیت رقابت در مورد کلمه کلیدی موردنظر شما چقدر باشد نیز اهمیت دارد. اگر رقابت کم باشد، می‌توان امیدوار بود که با مقالات کوتاه‌تر نیز می‌توان رتبه گرفت. ولی در مورد کلید واژه‌هایی که رقابت سختی دارند، مطالب جامع و طولانی عملکرد بهتری نشان داده‌اند. همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم، برای مشخص کردن تعداد کلمات عوامل زیادی را باید در نظر گرفت و این کار را باید به متخصصان سئو و محتوا بسپاریم.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت