learndl learndl triboon

تصاویر سایتت رو بهینه کن ! (افزایش سرعت سایت و سئوی بهینه)

تولید محتوا در سایت صرفا به معنی محتوای متنی نیست ، بلکه هر محتوایی مانند تصاویر ، ویدئو ، گیف و …. میتواند معنا یابد . نوشتن متن ها و بازی با کلمات در تولید محتوا خیلی پر اهمیت و مهم است . اما گاهی اوقات تولید محتوای متنی میتواند ارزش بیشتری داشته باشد . پس اگر جز آن دسته از وبمسترانی هستید که در سایت خود عکس و ویدئو منتشر نمیکنید و یا کمتر از این نوع تولید محتواها استفاده میکنید ، بهتره که از فایل های تصویری بیشتری استفاده کنید . همجنین اگر یاد ندارید که فایل های تصویری را چطوری بهینه کنید، تا انتهای این مطلب وبیت را همراهی کنید . در صورتی که سوالی داشتید میتوانید با ما و دیگر وبمستران به اشتراک بگذارید .

 

اهمیت تصاویر در وب سایت

تصاویر در زیباتر و جذاب تر کردن محتوا نقش بسیار مهم و کلیدی دارند . همچنین تاثیر عکسها بر بهینه سازی سایت نیز غیر قابل انکار است. در واقع عکسها زیبا، کم حجم، باکیفیت و مرتبط با نوشته به درک بهتر مخاطب کمک کرده و مفهوم را راحت تر به وی منتقل می کنند. بعضی مواقع یک تصویر، میتواند به طور کامل مطلب چند پاراگرافی را توصیف کند .در نتیجه این تصاویر میتوانند برای کاربر جذاب باشند .

 

عکس ها باید تا حد امکان بهینه سازی شوند تا بازدیدکنندگان را مدت زمان بیشتری در سایت نگه داشته و نرخ پرش را به حداقل برسانند. به طور کلی ، مطابق با تحقیقات انجام شده کاربران اینترنتی علاقه به شدت بسیاری به محتوای چندریختی (تصویری ، صوتی و.. ) نسبت به محتوای متنی دارند . پس میتوانیم به عنوان یک وبمستر بهترین تصمیمات را برای وبسایت خود بگیریم . در ادامه مواردی را برای بهینه سازی تصاویر ارائه کرده ایم .

 

راه های بهینه سازی تصاویر سایت :

 

عکس های مرتبط :

از عکس هایی در نوشته استفاده کنید که کاملا مرتبط با محتوای متنی سایت باشد . سعی کنید به صورت کامل هماهنگی قوی بین محتوای تصویری و متنی ایجاد کنید .

 

نام مرتبط با محتوا برای هر تصویر

برای هر تصویر یک نام مرتبط با محتوایتان بگذارید . در این صورت هر کاربری که در اینترنت به دنبال عکسی بگردد میتواند عکس های مورد نیازش را با نامی که وبمستر به تصویر میدهد پیدا کند . با این کار ترافیک در سایت افزایش پیدا میکند .

 

استفاده از تگ alt برای تصاویر

سومین مورد نیز استفاده از تگ alt برای تصاویر است.  این مورد بسیاز حائز اهمیت است . چراکه اینترنت مصرفی ما در ایران سرعت بسیار پایینی دارد و ممکن است عکسهای سایت برای هر کسی لود نشود . در نتیجه اون کاربر نمیتواند تصاویر را ببیند . با وجود تگ alt را برای هر تصویر ، حتی اگر تصویر برای کاربر باز نشود میتواند یک متن که همان تگ alt است را مشاهده کند . با وجود این متن میتواند موضوع تصویر را بفهمد.

 

حجم تصاویر را کم کنید !

همانطور که میدانید حجم تصاویر میتوانند بروی سرعت سایت تاثیر بسیاری داشته باشند . در نتیجه سعی کنید حجم تصاویر را تا جایی که میتوانید پایین آورید . با انجام این کار سرعت سایت بهبود پیدا میکند . حتی سایت هایی بوده اند که 50 درصد عوامل کندی آنها بخاطر حجم بالای تصاویر بوده است . پس تا حد امکان از حجم تصویر کم کنید . (مراقب باشید کیفیت تصویر مناسب بماند )

 

سایز تصاویر را حفظ کنید (از یک قالب مشخص استفاده کنید )

 سعی کنید همه تصاویر را در یک اندازه مشخص در سایت بارگذاری کنید . مثلا اگر تصویر یک مقاله را  200 در 200 میگذارید ، همه تصاویر را با همین سایز در سایت بگذارید . (نکته مهم : اندازه عکسها را در سایت وردپرسی و … تعیین نکنید . مثلا تصویری که اندازه 400 در 300 دارد را در وردپرس با ابزار های موجود 200 در 200 نکنید . بهتره که قبل بارگذاری تصاویر سایز آنها را ادیت کنیم )

 

استفاده از تصاویر همه جانبه

 در وبسایت هایی که حوزه فعالیت آن ها فروش محصولات مختلف است، مشتریان بیشتر به مشاهده تصاویر از زاویه های خاص علاقمند هستند. شما با نظرسنجی می توانید زوایای موردپسند آن ها را شناسایی کنید، پس این نکته را نیز جدی بگیرید. مورد دیگری که در سئو عکسها حائز اهمیت است، تعداد عکس محصولات می باشد. شما باید تعداد محصولات نمایش داده شده در دسته بندی های مختلف را بررسی کنید زیرا آن ها بر بهبود خرید و جذب مشتری تاثیری مستقیم دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 1 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
  • جمشید 8 اردیبهشت 1400 پاسخ

    سلام
    پست دانلود قالبتون بهم ریخته انگار نگاه کنید

همکاران وبیت