learndl learndl triboon

آموزش ساخت و استفاده از دکمه ها در وردپرس

آموزش ساخت دکمه در وبسایت

این روزا اگر در دنیای وب فعالیت میکنید و یا یک کاربر ساده هستید که فقط از خدمات استفاده میکند یا محصولاتی را خرید میکند ، با کلمه و کاربرد دکمه در سایت ها آشنایی خوبی دارید . در هر سایت یا اپلیکیشنی برای راحتی دید کاربران اشیایی را تولید کردن به نام دکمه . دکمه ها در همه جا نقش لینک دهی دارند . یعنی ممکنه شما روی یک دکمه به منظور خرید چیزی کلیک کنید . در نهایت هم به همان صفحه ایی که میخواهید می روید . دکمه های متنوعی میتوانیم در وبسایت داشته باشیم ، که هر یک کاربرد مختلفی دارند .

 

بهترین نمونه استفاده از دکمه ، دکمه ی CTA یا دکمه های call to action است . این دکمه ها معمولا در لندینگ پیج ها وجود دارند و کاربران رو به صورت مستقیم در مسیر استفاده از خدمات یا خرید محصولات هدایت میکند . طبق نظر سنجی هایی که کارشناسان تجربه کاربری داشته اند ، دکمه CTA تاثیر بسیار مطلوبی در کارکرد سایت ها دارند .

 

نه تنها سایت ها بلکه اپلیکیشن های هر پلت فرمی میتواند انواع مختلفی دکمه در سایت خود داشته باشد .در این مقاله قصد داریم بهتون آموزش بدیم که چطوری دکمه ایی حرفه ایی و کاربردی برای وبسایت وردپرسی خود طراحی کنیم . این آموزش میتونه تاثیر بسیار مطلوبی هم در ساخت دکمه ی CTA و لندینگ پیج های حرفه ایی داشته باشد . در نتیجه برای بالا بردن دانش و پیاده سازی آن ، میتوانید وبیت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

 

روش های ساخت دکمه در سایت های وردپرسی :

  1. استفاده از افزونه های وردپرسی
  2. کدنویسی و استفاده از کد های html , css
  3. استفاده از دکمه ی آماده در فریم ورک ها

 

در این مقاله قراره که ساخت دکمه با استفاده از افزونه وردپرسی رو مورد بررسی قرار بدهیم . در واقع مهم ترین و آسان ترین روش برای ساخت دکمه ها در وردپرس استفاده از افزونه است . کار ساده ی دیگری هم که میتوانید بکنید ، استفاده از صفحه ساز هایی مانند المنتور و ویژوال کامپوزر است . در ادامه ، کارکردن با افزونه Forget About Shortcode Buttons را فرا خواهید گرفت . پس تا انتهای این مطلب مارا همراهی کنید .

 

آموزش ساخت دکمه با افزونه Forget About Shortcode Buttons

این افزونه یکی از بهترین افزونه های وردپرسی برای ساخت دکمه در سایت است . تعداد بالای نصب این افزونه در مخزن وردپرس به این اشاره دقیقی دارد .

 

این افزونه دقیقا چیکار میکنه؟

ممکن است شما هم لازم داشته باشید که در بعضی از قسمت های سایت خودتون چندتا دکمه به کار ببرید. مثلا برای انتقال کاربران از یک صفحه به صفحع دیگر ،از یک دکمه استفاده میکنیم . در نتیجه جلوه بهتری هم به سایت خود اضافه میکنیم . با یادگیری افزونه Forget About Shortcode Buttons به راحتی میتوانید از این دکمه ها تولید کنید .

 

نصب افزونه افزودن دکمه به وردپرس

این افزونه را هم میتوانید از مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید و هم سایت های مرتبط که این افزونه را ارائه میدهند . برای نصب این افزونه وارد بخش افزونه‌ها » افزودن شوید. میتوانید از قسمت مخزن وردپرس به راحتی این افزونه را پیدا کنید . پس از نصب و فعالسازی یک آیکون به ویرایشگری که در آن محتوا تولید میکنید اضافه میشود .

 

Forget-About-Shortcode-Buttons

 

بعد از کلیک کردن بروی آیکون بالا، با تصویری مشابه عکس زیر مواجه می شوید .

 

اضافه-کردن-دکمه-به-نوشته-وردپرس

 

از تب Properties ، می توانید گزینه های زیر را انتخاب کنید.

 

  • Text : نام دکمه ایی که میخواهید ایجاد کنید
  • URL : آدرس یا لینک دکمه موردنظر
  • Text Color : رنگ متن دکمه موردنظر
  • Button Color : رنگ دکمه موردنظر

 

فعال کردن گزینه Open link in new window باعث میشود تا زمانی که کاربر بروی دکمه کلیک میکند، صفحه ی موردنظر در یک پنجره جدید برایش باز شود. حال می توانید وارد تب Icon شوید: همانطور که در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید، می‌توانید برای دکمه یک آیکون هم تعیین کنید.

 

آموزش ساخت دکمه در وردپرس

 

در نهایت هم میتوانید بروی دکمه آبی رنگ update کلیک کنید . به این صورت همه تغییرات ذخیره خواهند شد . اگر از محتوای خود خروجی بگیرید به راحتی شاهد یک دکمه سفارشی سازی شده و حرفه ایی هستید .

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت