learndl learndl triboon

آموزش ساخت فرم (+ معرفی فرم ساز های حرفه ایی )

آموزش ساخت فرم (+ معرفی فرم ساز های حرفه ایی )

به طور کلی در هر پلت فرمی ، نیاز به گرفتن ارتباط با کاربران آن دارد . این یعنی ، ما در بازی ها ، وبسایت ها ، اپلیکیشن ها و … نیاز داریم که با کاربران مون برای فروش خدمات و محصولات ارتباط برقرار نماییم . حتی گاهی اوقات برای پشتیبانی بیشتر از پلت فرم خود نیاز داریم که با استفاده از ابزاری ، با کاربران خود ارتباط برقرار نماییم . اصلی ترین روش ارتباط گرفتن ، در دنیای امروزه ( یعنی 2022 ) استفاده از فرم سازها و فرم هاست ! ما در سایت ها فرم داریم . در اپلیکیشن ها فرم داریم . در بازی ها و سامانه های متعدد ، فرم های متعددی دیده ایم قطعا .

 

این فرم های برای ارتباط کاربران با اون پلت فرم ها ساخته و طراحی شده اند . به طور کلی فرم ها بسیار مهم هستند . به طوریکه اگر نباشند مشکلات بسیاری برای کارشناسان و مدیران آن پلت فرم پیش میاید . به عنوان مثال فرض کنید ، فیسبوک یا اینستاگرام ، هیچ کاربری نمیداشت ! حالا که از اهمیت بسیار فرم ها گفتیم ، در ادامه قصد داریم که شما را با فرم ساز های مختلف آشنا کنیم و بگیم که این ابزارها بسیار کاربردی و آسان هستند . فقط نیاز به نصب آنها دارید . ( + چند بار کلیک کردن با ماوس ) به همین روشها میتوانید فرم های خود را طراحی کنید . به شما پیشنهاد میدهیم برای یادگیری بیشتر و آشنا شدن با ابزارهای بهتر (در طراحی فرم های حرفه ایی ) وبیت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

 

بهترین افزونه های فرم ساز در وردپرس

 

1 – افزونه Gravity Forms ( رکوردار قدرت و محبوبیت در افزونه های وردپرسی )

ما فرم ساز های بسیار زیادی در وردپرس دارم . حداقل طی این چند سال ، باید بدانید که بهترین افزونه کدام است . درواقع معیار سنجیدن اینکه کدام افزونه بهترین است ، اینه که تا چه بازه ایی میتواند کار های مختلفی را انجام دهد . مثلا افزونه گرویتی فرم ، کلی کار میتونه انجام بده که بقیه افزونه های فرم ساز قادر به انجام آن نیستند .

 

Gravity Forms یک پلاگین بسیار مناسب برای طراحی فرم در وردپرس هست. جای بحث دارد که این افزونه رایگان است یا خیر . قطعا چنین افزونه ایی با چنین امکاناتی غیر رایگانه ! بعضی از سایت‌های ایرانی و خارجی این افزونه را برای دانلود رایگان در اختیارمان قرار داده‌اند که مثل همیشه پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان از این نسخه‌های رایگان استفاده نکنید. چون اصلا از نظر امنیتی مطمئن نیستند و بعد ها باعث پدید آمدن مشکلات متعددی میشوند .

 

2 – افزونه Contact Form 7 (یک فرم ساز بسیار آسان و سریع )

اگر به دنبال فرم ساز های سریع و رایگان هستید ، کانتکت فرم 7 را به شما پیشنهاد میدهیم . شما بدون هیچ مشکلی میتوانید فرم های سایت خود را طراحی کنید و این خیلی کاربری میتونه باشه ! فرضا یک فرم با 3 یا 4 فیلد بیشتر نمیخواهید . خب برای اینگونه فرم ها بهترین کار استفاده از این افزونه است . نه اینکه افزونه های نسبتا سنگینی مانند گرویتی استفاده کنیم .

 

البته باید بگم که تقریبا همگی این افزونه رو میشناسند . چرا که هر فردی در هنگام شروع یادگیری وردپرس ، نام آن را زیاد شنیده است. به شخصه این افزونه را در لیست برترین پلاگین‌های وردپرس دیده‌ام. هنوز هم جزو بهترین پلاگین‌های وردپرس هست. افزونه فرم تماس ۷ یک افزونه بسیار کم حجم و بی دردسر هست. امکانات خیلی زیادی ندارد و همانطور که گفتیم برای ساخت یک فرم بسیار ساده و معمولی می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

3 – افزونه فرم ساز وردپرس WPForms (اصلی ترین رقیب گرویتی فرم )

تا چند وقت پیش با WPForms کار نکرده بودم. اما وقتی امکانات این افزونه را بررسی کردم و روی یکی از سایت‌های وردپرسی من نصب و راه‌اندازی شد، تازه متوجه امکانات فوق‌العاده این افزونه شدم. بعضا وقتی اسم پلاگین رایگان به گوش ما می‌خورد (مخصوصا در چنین مواردی)، انتظار داریم با یک پنل تنظیمات که بسیاری از امکانات آن برای مجبور کردن ما به خرید نسخه حرفه‌ای بسته شده مواجه شویم. اما واقعا اینطور نیست! این افزونه فوق‌العاده هست.

 

آموزش ساخت فرم (+ معرفی فرم ساز های حرفه ایی )

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت