learndl learndl triboon

آموزش رفع خطای صفحات 404 داخلی وبسایت

آموزش رفع خطای 404 داخلی

 

گاهی اوقات به سایتی برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات میروید . حال که خدمات یا محصول خود را انتخاب کرده اید بروی آن کلیک میکنید . با کلیک بروی آن چیزی که بهش نیاز دارید (چه محصول چه خدمات ) صفحه ایی مبتنی بر صفحه 404 باز میشود . با دیدن این صفحه امواج منفی از انرژی به سمت شما می آیند . چه کاری از ما به عنوان یک وبمستر و کسی که مدیر یا پشتیبان وبسایت است بر می آید !؟ طبیعتا باید به دنبال علت این مشکل و رفع آن باشیم . صفحات 404 در صورت کلیک بروی لینک های شکسته در سایت پدیدار میشوند . برای یادگیری بیشتر در مورد لینک های شکسته و صفحات 404 تا انتهای این مقاله وبیت را همراهی کنید .

 

منظور از خطای 404 چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی بروی یک لینک یا عکس یا دکمه در وبسایتی کلیک میکنید ، با صفحات 404 روبرو میشوید . در درون این صفحات 404 محتوای مانند زیر نوشته شده است :

  • 404 Error
  • 404 File or Directory Not Found
  • 404 Not Found
  • The requested URL [URL] was not found on this server
  • 404 Page Not Found
  • HTTP 404 Not Found

 

 

دلایل به وجود آمدن خطای 404

همانطور که قبلا هم گفتیم زمانی صفحه 404 پدیدار می شود که صفحه موردنظر ما پیدا نشود . شاید برای اکثر وبمستران مهم و جالب باشد که بدانند چرا با این صفحات 404 مواجه می شوند. دلایل بسیاری مانند پیدا نشدن لینک صفحات توسط سرور باعث پدیده 404 در وبسایت میشوند . یا ممکن است وبمستر یا مدیر وب سایت لینک مورد نظر را پاک یا دستخوش تغییر کرده باشد . به طور کلی هر عملی که باعث پیدا نشدن لینک ها در سایت شود صفحات 404 رو شکل میدهند .

 

روش های رفع خطای 404 از سمت کاربر

اولین و موثرترین راه برای رفع صفحات 404 اینه که کاربر کش مرورگر خود را پاک کند . چرا که با انجام این کار صفحه 404 که قبلا با آن برخورد میکردید ناپدید میشود و همان چیزی که به دنبالش هستید جایگزین خطای 404 میشود . برای پاک کردن کش مرورگر هم کافیه که  F5 کیبورد خود را فشار دهید . راه دیگری که وجود دارد این است که اگر با لینک مورد نظر به صفحه هدایت نشدید، می توانید در قسمت آدرس بار به یک دایرکتور بالاتر بروید و مجددا امتحان کنید و زمانی که صفحه ای برای شما لود شد در آن صفحه به دنبال مطلب مورد نظر خود بگردید و اگر مجددا با خطای 404 مواجه شدید همین روند را تکرار کنید و به یک مسیر بالاتر بروید.

 

 

روش های رفع خطای 404 از سمت وب سایت

404 یکی از خطاهایی است که باید از سمت سرور و مدیریت وبسایت حل شود . فرض کنید دامنه سایت خود را از .ir به .com تغییر دادید . حال هر کاربری که بلافاصله به سایت شما بیاید با صفحات 404 مختلفی مواجه میشود . در این صورت مدیر وب سایت مجددا باید بررسی نماید که آیا لینک ها به درستی انتقال داده شده اند یا خیر و به تصحیح آن بپردازد.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت